Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-07 16:05
Beste mede Tweakers,

M'n vriendin wil graag een laptop kopen en heeft mijn advies gevraagd. Ik ben zelf een Apple-fanaat dus wil hiervoor graag jullie hulp in schakelen om te kijken of ik een goede keus heb gemaakt.

De laptop is nodig voor de studie diergeneeskunde en heeft dus niet gigantisch hoge specificaties nodig. Op de site van de studie staat het volgende opgegeven:

De hardware eisen zijn gebaseerd op de aanname dat Windows 7 en Office 2010 zijn geïnstalleerd.

Minimum eisen
o Processor (cpu): 1 GHz
o Intern geheugen: 2 GB
o Grafische kaart: DirectX 9.0 capable
o Grafisch geheugen 128 MB
o Vrije ruimte HDD: 40 GB
o Minimaal 1 usb-poort
o Wifi standaard 802.11.n
o Netwerk: ethernetkaart en Wifi
o Besturingsysteem: Windows 7
o Accu (4 uur; t.b.v. maken van toetsen)
o Netwerkkabel

Advies
o Camera
o Microfoon
o CD-drive (extern)
o Reserve accu of powerpack

Onder deze specificaties scoren is tegenwoordig haast onmogelijk. :*) M'n vriendin heeft ook nog wat eisen toegevoegd:
- Laptop moet draagbaar zijn
- Geen lelijk ding van plastic
- Niet groter dan 15,6"
- Budget rond de 600 euro

Het leek mij verstandig om een ultrabook-achtige laptop te kopen, gewoon omdat je deze makkelijk mee neemt naar de universiteit. Nu kijkt de universiteit 3 jaar voorruit, ik doe dat liever iets langer. Ik vind het belangrijk dat je nog kunt upgraden naar het volgend OS en wellicht die daarop. Tevens moet je een beetje kunnen tweaken, dus RAM en HDD ooit vervangen door SSD lijkt me handig. Nu zijn er maar weinig ultrabooks die dat kunnen. Toch heb ik er één gevonden:

pricewatch: Samsung NP535U3C-A03NL

Nu is er helaas géén topic met ervaringen en ik ben dus opzoek naar mensen die deze laptop hebben.
Ik weet dat er een variant is waarin de SSD al is ingebouwd, echter schiet de prijs dan omhoog. Dus dan doen we dat zelf wel over een tijdje.

Robbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-07 17:30

Liveshort

Certified Crazy Person

Er is toch een prima review van deze laptop beschikbaar op Tweakers?

--> reviews: Drie Samsung-ultraportables: AMD-apu, touch en 15"

Hoofdpunten:
Van de bouwkwaliteit zijn we niet onder de indruk, maar het toetsenbord en touchpad zijn redelijk.
Het is duidelijk dat AMD geen antwoord heeft op de zuinige Core-chips voor ultrabooks.
Helaas, na drie uur video weergeven, moet de AMD-ultrabook alweer aan de lader. Dat is geen goede score. De versie met touchscreen en Intel-cpu houdt het maar liefst 94 minuten langer uit.
Om met de Samsung Series 5 NP535U3C met AMD-apu te beginnen: voor een prijs van nog geen 600 euro zou je eigenlijk niet mogen klagen als je kijkt naar de dikte, het gewicht, de hoeveelheid interfaces en de upgradeability van de Series 5-ultraportable. De prestaties van de AMD Trinity-apu zijn echter dermate mager dat we dit product niet zouden aanraden. Dan is de Samsung NP530U3C met veel snellere Core i5-3317UM een betere koop en voor 775 euro krijg je niet alleen betere cpu-prestaties, maar ook een caching-ssd van 24GB voor snel starten.

[ Voor 63% gewijzigd door Liveshort op 16-04-2013 19:30 ]

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:16
Is dit niet hetzelfde als deze >pricewatch: Samsung Series 5 A02NL, zie je een paar gebruiker reviews

Het is zonder een ssd, en ja de accu gaat max 3 en een half uur mee dacht ik. En als je wat meer power wilt, zou ik zeker voor een intel gaan. Laptop is van mijn zusje, maar heb gemerkt dat die wat langzamer wordt als je veel dingen tegelijk doet. Mijn zusje vindt t een top ding omdat ze het eigenlijk alleen voor haar studie gebruikt (heeeel veeeel verslagen) en de dagelijse bezigheden als video kijken etc. Tevens is t goed draagbaar met een kleine oplader erbij, dat was voor haar wel de belangrijkste eis en de prijs destijds.

[ Voor 69% gewijzigd door Musta op 17-04-2013 10:32 ]

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 529167

Hallo,

Ik heb 2 laptops np535u3c-a03nl en een K02nl

ik heb geprobeerd ze naar Windows 10 te upgraden. dat lukt prima. maar ik krijg helemaal
geen netwerk adapters meer.
terwijl het apparaat beheer zegt dat alles goed geïnstalleerd is.
heeft iemand dit probleem ook?
Ik kan niks aansluiten en wifi herkent ook geen netwerken.
LAN, Wlan, Bluetooth, VPN adapter worden allemaal niet zichtbaar. :( :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 20:45
Anoniem: 529167 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 09:25:
Hallo,

Ik heb 2 laptops np535u3c-a03nl en een K02nl

ik heb geprobeerd ze naar Windows 10 te upgraden. dat lukt prima. maar ik krijg helemaal
geen netwerk adapters meer.
terwijl het apparaat beheer zegt dat alles goed geïnstalleerd is.
heeft iemand dit probleem ook?
Ik kan niks aansluiten en wifi herkent ook geen netwerken.
LAN, Wlan, Bluetooth, VPN adapter worden allemaal niet zichtbaar. :( :( :( :( :(
Beter plaats je je bericht hier: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1644153