Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[BUG]Vreemde tekstgroottes bij zoominstelling Chrome Android

Pagina: 1
Acties:

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:56
Device: Sony Xperia Z (1920x1080@5")
Platform: Android 4.1.2
Browser: Chrome

Op verschillende stukken pagina, zijn verschillende tekstgroottes te zien.

Voorbeelden (geschaald op ong. schermgrootte)
Screen 1Screen 2Screen 3
Screen 4Screen 5

Ik heb even mijn lettertype instelling op heel groot gezet zodat het verschil goed duidelijk wordt. Daarnaast vind ik persoonlijk dat de standaardtekstgrootte wat aan de kleine kant is, misschien dat daar een nieuw issue geopend voor moet worden?

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 15:20
Hmmm vreemd dat de geaggregeerde video-artikelen in een fors groter font staan. Naar de fontverschillen mag nog wel even gekeken worden :)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:56
Persoonlijk denk ik dat het komt door gebruik van px en pt door elkaar heen. Dat geeft namelijk vreemde resultaten. Wel wil ik graag de dev's erop wijzen dat punten in de meeste gevallen de voorkeur heeft omdat die wel mooi meeschalen met de browserinstelling. In tegenstelling tot pixels, welke nagenoeg in geen een browser meeschalen.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:27

crisp

Devver

Pixelated

Nee, pt is eigenlijk meer bedoelt voor print, niet voor screen. Als er iets *niet* resizable zou moeten zijn dan is het wel pt; een pt is immers gedefinieerd als 1/72 inch :P

Oude IE kon geen px-fonts scalen, maar vziw kunnen alle andere browsers dat prima.

Overigens kon ik in al onze css (buiten een oude print stylesheet) maar 3x het gebruik van pt vinden, en volgens mij zijn dat gewoon foutjes :P

[ Voor 91% gewijzigd door crisp op 18-04-2013 00:21 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

Misschien bedoelt @alex3305 de em of rem:

em: relatief aan parent font size
rem: relatief aan root font-size

Ikzelf gebruik altijd rem, in een responsive design echt ideaal. Ik geef het html element een font-size in pixels van bijvoorbeeld 10. Alle andere font-sizes zijn relatief aan deze root. 1.2rem is dus 12 pixels.

Het handige zit hem er in dat je op deze manier binnen een breakpoint maar een font-size wijziging hoeft te maken, alle anderen zullen relatief hieraan zijn.

Het lastige is uiteraard de switch maken wanneer je al een groot design in pixels hebt, dat is geen leuke klus.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:27

crisp

Devver

Pixelated

En voor desktop is rem niet bruikbaar zolang je nog IE8 moet ondersteunen...

Intentionally left blank

Pagina: 1