Autoradio met geluid gps.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jizzaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-04 22:50
Dag tweakers!

Ik ben vandaag in een 3 tal winkels geweest, en nergens konden ze mij verder helpen. Ik weet niet onmiddelijk of dit het juiste topic is, maar aangezien het vooral om de autoradio gaat zal ik het hier plaatsen en niet onder navigatie of iphone.

Oorspronkelijk bedoeling:
Ik heb een 2e hands wagen gekocht, een vrij oud beestje, maar ik wil een nieuwe autoradio kopen. Nu is het mijn bedoeling dat de wegaanduidingen met mijn Tom-Tom App op mijn iphone door de boxen van mijn radio klinken. Eerst dacht ik dat dit geen enkel probleem zou zijn, blijkt echter dat dit niet zo evident is. Mijn iphone moet immers via bluetooth verbonden worden met de autoradio, en daar kies je dan de source: bluetooth.
Het probleem hierbij is dan dat ik niet tegelijk naar de radio kan luisteren. Ik zou enkel nog muziek vanaf mijn Iphone kunnen kiezen. En dat is niet de bedoeling.

Is er dus een, enigzins betaalbare, autoradio of manier/tweak waardoor ik EN naar de radio kan luisteren En de navigatie vanuit mijn iphone door mijn boxen kan laten klinken?

2e optie:
Toen in de winkels bleek dat het niet mogelijk was om dit te combineren, toch niet met de autoradio's die zij verkochten, raadden ze mij aan om een houder met een versterker (soort boxje in de houder) te kopen. Ik zou dan opteren voor de tom-tom houder. Maar ook hier zit ik met een probleem: (Deze vraag past misschien beter in het topic navigatie...)
De android houder van Tom-tom: deze werkt met micro usb, deze is dus niet compatible met mijn iphone?
De iphone houder: Deze beschikt nog over het oude oplaadsysteem. Op dit ogenblik heb ik nog een iphone 4S, maar als ik binnekort de nieuwe iphone zou kopen dan kan ik mijn houder ook wegsmijten want met een tussenstuk past deze immers niet meer in houder. (Getest in de winkel)

Wat is er dan wel een handig alternatief?

Graag jullie feedback! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-06 20:49
radio luisteren op je iphone misschien een optie?

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-06 13:46
Sporedd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 15:08:
radio luisteren op je iphone misschien een optie?
Je radio kan maar 1 source tegelijk kiezen: radio of bluetooth.
Als je Bluetooth kiest, zou je via het Bluetooth-apparaat je radio-geluid moeten laten komen, en dat is dus je iphone.
Het zou natuurlijk ideaal zijn wanneer je radio automatisch van 'radio' op BT overgaat als je TomTom iets wil zeggen. Echter kan een radio niet zo snel schakelen en duurt het schakelen vaak langer dan de melding van je TomTom. Dit kun je eenvoudig checken door je eigen telefoon eens te bellen en de 'vertraging' te checken tussen 'overgaan' van telefoon en het rinkelen van je telefoon via de 'carkit'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jizzaa
Radio via iphone is niet echt een optie denk ik. Eerst en vooral moet dat dan altijd via 3G en in een rijdende auto gaat dit niet altijd even vlot. Plus die iphone heeft het nogal zwaar met die app, zou die liever niet nog extra belasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Heeft de iphone geen FM-radio (sorry, ben een Android-user)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jizzaa
CappieL schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 15:23:
Heeft de iphone geen FM-radio (sorry, ben een Android-user)
nope :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-05 14:54
Heb je al gekeken of datzelfde gebeurt als je je iPhone via jack aansluit op je autoradio? Of "mixt" hij ze dan wel? Dan kan dat misschien de oplossing zijn: je TomTom directives over een audio-draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jizzaa
Ik heb nog geen autoradio, ik wil er dus een kopen die dit kan... Kan het dus ook niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-05 14:54
Ik kan me niet voorstellen dat het kan, ten minste: ik heb er nooit één gezien die het kan. Ik zou gaan voor het draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jizzaa
Meestal is dat dan toch: source -> aux. Dus ook maar 1 source veronderstel ik dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
De meeste autoradio's (zoals de sony mex-bt3700 die ik heb) hebben verschillende 'sources'.
Radio, CD, Aux (front), USB (front) en BT audio. Hij kan maar 1 source tegelijk, en deze source wordt enkel uitgeschakeld als er gebeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Dat moet kunnen met je huidige autoradio.
Heb zelf een autoradio af fabriek in mijn peugeot zitten, en heb zelf een Parrot MKi 9200 geinstalleerd (carkit)
Zodra ik op mijn iphone tomtom start en de navigatie een bericht uitspreekt, dempt de carkit het geluid van de autoradio ( radio /CD) heel even, en gaat daarna weer verder waar hij was.
De carkit kan ook alles wat maar geluid geeft op je iphone afspelen, dat is geen antwoord op je vraag, maar het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jizzaa
Wat die carkit dus doet zou ik dus willen gewoon in een autoradio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-06 10:10
Deze heb ik een aantal jaar geleden gekocht via iBood. Doet exact wat je omschrijft, alleen de geluidskwaliteit is ruk. Komt wellicht omdat het een goedkoop exemplaar is, maar ik verwacht dat vrijwel elke autoradio met een bluetooth carkit dit kan doen.

Ik gebruik overigens de TomTom-app niet, ik gebruik Google Maps, Waze en Navigon. Niet bij allen getest omdat ik het geluid irritant vind, maar het werkt in elk geval bij GM.

Succes!

PS: Ik weet het niet zeker, maar ik gok dat dit exemplaar dit ook doet: http://www.autohifi.nl/in...subgroep=113#.UW1WaCvzM28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352851

@Banshee,

Als ik je bericht goed begrijp, werkt de combinatie van autoradio af-fabriek, iPhone en Parrot MKI9200 dus goed. Ik denk er zelf aan opkomen parrot aan te schaffen, maar las op diverse fora dat veel mensen problemen ervaren sinds de laatste updates en dat specifiek het verbonden zijn van de iPhone (via BT) en het luisteren naar de autoradio slecht samengaan. Zou je aan kunnen geven wat je ervaringen van deze combinatie zijn en wat wel én niet goed samengaat?
Pagina: 1