De laatste tijd ervaar ik wat problemen met ons draadloos internet. We hebben hier zowel draadloos als bedraad internet. Echter haal ik draadloos maar zo’n 15 mbps, waar ik bedraad 70 mbps haal. Ik zoek dus naar manieren om de draadloze performance te verbeteren.
We wonen in een studentenhuis (6 man), in een typische studentenbuurt. Er zijn dus veel draadloze netwerken in de buurt (met inssider tel ik er ca. 30)
Welke hardware is aanwezig?
Wat heb ik al geprobeerd?
1) Met de informatie van inssider 3 gewisseld van kanalen
2) Toen dit niet hielp alle kanalen maar eens één voor een geprobeerd
3) Naast de router(s) gaan staan met laptop en getest
4) De sweex en d-link beiden met hetzelfde ssid ingesteld , maar op andere kanalen
Dit hielp allemaal niet (de max. snelheid vind ik nog steeds te laag).
Nu is mijn vraag: hoe kan ik dit (performance)probleem oplossen? Is er een manier om de doorvoersnelheid te verhogen met de huidige hardware? Het ligt namelijk voor de hand om een router aan te schaffen van de nieuwste generatie (dual band), maar dat kost dan al gauw 120 euro, wat ik erg veel geld vind. Ik vraag me af of er goedkopere alternatieven zijn om de doorvoersnelheid toch te verbeteren.
We wonen in een studentenhuis (6 man), in een typische studentenbuurt. Er zijn dus veel draadloze netwerken in de buurt (met inssider tel ik er ca. 30)
Welke hardware is aanwezig?
- Standaard ziggo cisco ding ( Cisco EPC3925)
- D-link DIR 655
- Sweex draadloze router
Wat heb ik al geprobeerd?
1) Met de informatie van inssider 3 gewisseld van kanalen
2) Toen dit niet hielp alle kanalen maar eens één voor een geprobeerd
3) Naast de router(s) gaan staan met laptop en getest
4) De sweex en d-link beiden met hetzelfde ssid ingesteld , maar op andere kanalen
Dit hielp allemaal niet (de max. snelheid vind ik nog steeds te laag).
Nu is mijn vraag: hoe kan ik dit (performance)probleem oplossen? Is er een manier om de doorvoersnelheid te verhogen met de huidige hardware? Het ligt namelijk voor de hand om een router aan te schaffen van de nieuwste generatie (dual band), maar dat kost dan al gauw 120 euro, wat ik erg veel geld vind. Ik vraag me af of er goedkopere alternatieven zijn om de doorvoersnelheid toch te verbeteren.
[ Voor 3% gewijzigd door MuisM4t op 16-04-2013 14:50 ]