Grafische kaart beslissing

Pagina: 1
Acties:
  • 863 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 512155

Topicstarter
Dag Dames en Heren,

Ik zou graag bij afuture een grafische kaart aankopen nu twijfel ik welke voor mij het beste zou zijn.

Ik speel graag games en wil ook dat die vloeiend werken en op hoge resulutie draaien mijn buget is 150-180 euro.

Bij afuture kwam ik deze tegen;

CLUB3D Radeon HD 7850 royalQueen
Sapphire HD7850 2GB GDDR5

Mijn vraag is nu welke is het zuinigste, geeft het beste waar voor zijn geld en past het beste bij volgende onderdelen.

Asus 90-MIBK10-G0EAY0KZ
Seagate 1TB SATA HDD
Intel i3-3220T
Kingston 8GB DDR3 1600MHz Module
Be-Quiet Straight Power E9 400W
Samsung 120GB SSD 840

Indien er meer vragen zijn voor de oplossing van deze kwestie voel U vrij ze te stelen.

Graag had ik een overzicht van voordelen en nadelen, eventuele recenties of links die jullie kennen of eigen ervaringen.

Dank bij voorbaat.

S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Van die 2 kaarten is de Sapphire in ieder geval degene die het minste geluid produceerd en de gpu het koelst houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 10:39
of misschien deze?
http://tweakers.net/price.../msi-n660-tf-2gd5-oc.html
gelijk/sneller en volgens mij stiller + zuiniger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Neem de msi 7850 1gb oc. Maar voor 160 euro en als je em bij alternate koopt, krijg je tomb raider en bioshock infite gratis erbij. Dus uiteindelijk betaal je 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is de bedoeling dat ze 2gb geheugen heeft voor future purposes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-03 08:49
Ik raad aan om voor een Sapphire 7870 XT boost te gaan. Stuk goedkoper met gelijkwaardige prestaties. Deze kaart gebruikt namelijk de Tahiti chip, wat hem bijna net zo snel maakt als een gtx 660 ti alleen een stuk goedkoper.

Bekijk de mindblowing benchmark maar:

7870 vs 7850 (niet de XT boost versie van de 7870, kun je nagaan ;-))

http://anandtech.com/bench/Product/548?vs=549

En dan de 7870 vs de GTX 660 (logisch dat de GTX 660 op bepaalde vlakken sneller is, als je het prijsverschil ook bekijkt.)
http://anandtech.com/bench/Product/548?vs=660

[ Voor 44% gewijzigd door Dr.Root op 16-04-2013 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sharkzor schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:57:
of misschien deze?
http://tweakers.net/price.../msi-n660-tf-2gd5-oc.html
gelijk/sneller en volgens mij stiller + zuiniger
Als ik de revieuws lees dan staat er direct bij dat ze juist niet stil is.... wat een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
Anoniem: 512155 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 15:13:
[...]

Als ik de revieuws lees dan staat er direct bij dat ze juist niet stil is.... wat een aanrader.
Ook als je dat bij de beschouwing neemt, zal de 7870 van sapphire XT boost wel de beste optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
boeles schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 15:14:
[...]

Ook als je dat bij de beschouwing neemt, zal de 7870 van sapphire XT boost wel de beste optie zijn.
Kost dadelijk 30-40 meer dan ik wil uitgeven. Ben al 50 boven mijn intiele prijs gegaan. Maar dat was echt een krap kaart. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 512155 op 16-04-2013 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
Dan kun je het best even wachten tot er weer een actie aanbieding is. Veruit de beste keuze als ik jouw wensen bekijk. De laagste prijs waarvoor deze kaart recentelijk werd aangeboden was 180 euro incl 3 DLC games.

Edit:

150 - 180 euro, daar heb je geen top of the bill kaart voor, die beginnen vanaf 200 (op dit moment)

Gezien jouw eis, nog even wachten
''Ik speel graag games en wil ook dat die vloeiend werken en op hoge resulutie draaien mijn buget is 150-180 euro.''

''Mijn vraag is nu welke is het zuinigste, geeft het beste waar voor zijn geld en past het beste bij volgende onderdelen.''

De sapphire zal dan het best zijn. Advies: Nog even wachten, die 7870 kaartjes gaan wel weer iets zakken in prijs qua aanbiedingen.

[ Voor 59% gewijzigd door Dr.Root op 16-04-2013 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Welke shop was dat dan... want ze moeten wel leveren aan België en tevens er moet rekening gehouden worden met de verzendkosten dan. ^^

edit: hoeft geen top of the bill zijn. Als ik de games van nu high kan spelen is het goed genoeg. Het hoeft niet extreem te zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 512155 op 16-04-2013 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
Anoniem: 512155 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 15:22:
Welke shop was dat dan... want ze moeten wel leveren aan België en tevens er moet rekening gehouden worden met de verzendkosten dan. ^^
Webshop: alternate.nl

Verzendkosten zijn niet de videokaart toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wel... ik zou men andere onderdelen ook bij 4future halen en dan is het dus 170 voor de saphire. :)

Hoe lang wachten?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 512155 op 16-04-2013 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
Anoniem: 512155 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 15:23:
Wel... ik zou men andere onderdelen ook bij 4future halen en dan is het dus 170 voor de saphire. :)

Hoe lang wachten?
De enige 7850 met 2gb die ik aantref op alternate is in iedergeval 199,- euro. Welke webshop kijk jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
Ik zou nog even wachten en voor de 7870 xt boost gaan van sapphire, zal langer meegaan en is die 30 euro meer zeker waard. Gezien prijs.kwaliteit verhouding en verhouding tussen de 7870 xt boost vs de 7850 2gb. Wint de 7870 toch wel flink. Helemaal als we het hebben over hogere resolutie gamen en alles op high etc.

[ Voor 44% gewijzigd door Dr.Root op 16-04-2013 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mij werd verteld beter om de 2-4 jaar een nieuwe midlane kaart te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07 12:35
Spaake, mij valt op dat je heel selectief reageert.

En als 'iemand' jou vertelt dat het 'beter' (hoezo beter? Goedkoper? sneller?) is om iedere 4 jaar een midrange kaart te komen, dan vertel ik je bij deze dat dat wel erg mager is.

Die 7870 XT is een hele goede keuze, zeker op lange termijn veel beter dan de opties die je zelf aandraagt. Helemaal als je er ook nog 3 dure games bij krijgt. En zuinigheid tussen die kaarten maakt allemaal heel weinig uit, dat merk je echt niet op de stroomrekening hoor.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
Nightquest77 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 15:51:

En als 'iemand' jou vertelt dat het 'beter' (hoezo beter? Goedkoper? sneller?) is om iedere 4 jaar een midrange kaart te komen, dan vertel ik je bij deze dat dat wel erg mager is.

Die 7870 XT is een hele goede keuze, zeker op lange termijn veel beter dan de opties die je zelf aandraagt. Helemaal als je er ook nog 3 dure games bij krijgt. En zuinigheid tussen die kaarten maakt allemaal heel weinig uit, dat merk je echt niet op de stroomrekening hoor.
I rest my case 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
Als aanvulling:

Voor dit soort videokaarten heb je ''VREES IK'' toch een voeding nodig, die meer WATT kan leveren dan 400.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nightquest77 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 15:51:

Die games heb ik nergens gezien... want dat was een aanbieding en het gaat niet meer om een aanbieding... dus ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
Anoniem: 512155 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:16:
[...]

Die games heb ik nergens gezien... want dat was een aanbieding en het gaat niet meer om een aanbieding... dus ?!
Je reageert wederom maar op de helft van iemands post. Als wij dat nu ook bij jou gaan doen, voel je je dan ook serieus genomen?

Die 'aanbieding' komt van AMD zelf, google maar op 'AMD never settle bundle', en die is volgens mij nog gewoon van kracht, alleen niet alle webshops doen er aan mee.

Een 400 watt voeding zou nét genoeg kunnen zijn, mits hij nog niet zo oud is. Er is alleen maar een i3 CPU in, dat scheelt nogal denk ik.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nightquest77 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:18:
[...]

Je reageert wederom maar op de helft van iemands post. Als wij dat nu ook bij jou gaan doen, voel je je dan ook serieus genomen?

Die 'aanbieding' komt van AMD zelf, google maar op 'AMD never settle bundle', en die is volgens mij nog gewoon van kracht, alleen niet alle webshops doen er aan mee.

Een 400 watt voeding zou nét genoeg kunnen zijn, mits hij nog niet zo oud is. Er is alleen maar een i3 CPU in, dat scheelt nogal denk ik.
Wat wou je dan nog weten?

Anyway ik wil geen lokker spelletjes als klant maar een kaart.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 512155 op 16-04-2013 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
Anoniem: 512155 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:24:
[...]

Wat wou je dan nog weten? Want ik begrijp je toch niet zo goed hoor. Je maakt ook niet duidelijk wat je net wilt weten dus hoe kan ik iets serieus nemen als je onduidelijk voor me bent? Voel jij je dan begrijpbaar?

Anyway don't wanna go there...

Die bundels... ik wil geen spelletjes extra ik wil een kaart.
Nightquest77 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:18:
[...]

Advies, is gegeven. Meerdere personen sluiten zichzelf aan bij dat advies.

Gamen op hogere resolutie en high settings, bezit zoveel nihiliteit als we kijken naar de 7850 2gb.

Dat je beter kunt kiezen voor een 7870 XT boost, van sapphire. Die games (mocht je enig gevoel voor commercie hebben) Kun je verkopen?! doh 8)7 Plus de korting van de bundle aanbieding, en voila. Je hebt jezelf een future proof kaart gegund, waar je meer plezier van zult beleven dan de 7850 die á ''50 euro goedkoper is'' op dit moment. Geloof me, het is het waard. het laatste wat je wilt is een kaart aanschaffen die zoveel minder presteert, voor zo'n klein beetje minder geld. Heb je echter geen geduld? Koop hem maar. En ga dan lekker huilen :) Wij hebben gedegen advies gegeven, het is aan jouw wat je ermee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
Anoniem: 512155 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:24:
[...]

Wat wou je dan nog weten? Want ik begrijp je toch niet zo goed hoor. Je maakt ook niet duidelijk wat je net wilt weten dus hoe kan ik iets serieus nemen als je onduidelijk voor me bent? Voel jij je dan begrijpbaar?

Anyway don't wanna go there...

Die bundels... ik wil geen spelletjes extra ik wil een kaart.
Jij wilt niet 'een' kaart, jij wilt een van de TWEE kaarten die je zelf suggereert in je eerste post. En nu moet iedereen jou meer argumenten geven om te bevestigen dat je inderdaad een van die kaarten moet kopen. Los van die games is de 7870 XT een betere kaart voor jou want die geeft het meeste 'waar voor zijn geld'. Maar dat wil je niet horen. Daarbij gaf @boeles aan dat je voeding waarschijnlijk te zwak is voor dit soort videokaarten, maar daar ga je weer selectief niet op in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
Nightquest77 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:30:
[...]

Jij wilt niet 'een' kaart, jij wilt een van de TWEE kaarten die je zelf suggereert in je eerste post. En nu moet iedereen jou meer argumenten geven om te bevestigen dat je inderdaad een van die kaarten moet kopen. Los van die games is de 7870 XT een betere kaart voor jou want die geeft het meeste 'waar voor zijn geld'. Maar dat wil je niet horen. Daarbij gaf @boeles aan dat je voeding waarschijnlijk te zwak is voor dit soort videokaarten, maar daar ga je weer selectief niet op in.
Waarschijnlijk is dat het geval. De suggestie en de adviezen worden weerlegd in dit topic, dat er word afgeraden om voor een 7850 kaart te kiezen, gezien jouw wensen.

Even een voorbeeld voor je eigen beeldvorming:

Mijn budget: 150 euro

Mijn wens: HD resolutie, alles op HIGH settings, 50+ fps in een zware game zoals: BF3 multiplayer. (speelbaar)

Conclusie, niet haalbaar. Zelfs niet 2e hands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
1) Hoe lang eer die kaart die jullie voorstellen dan aan een goede prijs verschijnt... voor mij ook onduidelijk.
2) Die voeding zal inderdaad moeilijkheden gaan hebben en dan moet ik ook een duurdere voeding gaan nemen en met meer stroomverbruik zitten, wat ik niet wens.
3) Ik wil openstaan voor kaarten die in de prijsklasse komen die ik zelf voorstelde maar daar willen jullie niet naar luisteren. Dus hoezo ik doe moeilijk?
4) Hoeveel verkopen zo'n games dan nog?
5) Hoezo huilen alsof die kaart niet goed genoeg zou zijn of mijn waarden zo hoog liggen dat ik mij blut ga betalen? Wat een drama zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
boeles schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:33:
[...]

Waarschijnlijk is dat het geval. De suggestie en de adviezen worden weerlegd in dit topic, dat er word afgeraden om voor een 7850 kaart te kiezen, gezien jouw wensen.

Even een voorbeeld voor je eigen beeldvorming:

Mijn budget: 150 euro

Mijn wens: HD resolutie, alles op HIGH settings, 50+ fps in een zware game zoals: BF3 multiplayer. (speelbaar)

Conclusie, niet haalbaar. Zelfs niet 2e hands.
Heb niet gezegd alles op high... heb nergens gezegd alles op high settings noch 50 fps in zware games.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 512155 op 16-04-2013 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
Anoniem: 512155 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:34:
1) Hoe lang eer die kaart die jullie voorstellen dan aan een goede prijs verschijnt... voor mij ook onduidelijk.
2) Die voeding zal inderdaad moeilijkheden gaan hebben en dan moet ik ook een duurdere voeding gaan nemen en met meer stroomverbruik zitten, wat ik niet wens.
3) Ik wil openstaan voor kaarten die in de prijsklasse komen die ik zelf voorstelde maar daar willen jullie niet naar luisteren. Dus hoezo ik doe moeilijk?
4) Hoeveel verkopen zo'n games dan nog?
5) Hoezo huilen alsof die kaart niet goed genoeg zou zijn of mijn waarden zo hoog liggen dat ik mij blut ga betalen? Wat een drama zeg.
1) Dat is lastig, alleen kun je zelf ook wel inschatten als een actie eenmaal is uitgevoerd, deze vanzelf wee rverschijnt, ik denk 1 maand max 2 maanden
2)Met de 7850 is de kans al aanwezig dat je een voeding zult moeten aanschaffen die meer aankan.
3)Luisteren, wij hebben gedegen advies gegeven.
4)Zoek op marktplaats, we gaan niet alles voorkauwen, lees forum regels
5)Die kaart zal niet genoeg zijn voor jouw eisen NEE.

Ben jij zo slecht gelovig? Waarom verdedig jij je eigen research, zonder enige onderbouwing?
Waarom kom jij om advies vragen, om vervolgens boos te worden als het afwijkt van hetgeen waar jij zelf op gehoopt had?

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
Anoniem: 512155 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:45:

Ik zou graag bij afuture een grafische kaart aankopen nu twijfel ik welke voor mij het beste zou zijn.
Ik speel graag games en wil ook dat die vloeiend werken en op hoge resulutie draaien mijn buget is 150-180 euro.
Bij afuture kwam ik deze tegen;

CLUB3D Radeon HD 7850 royalQueen
Sapphire HD7850 2GB GDDR5

Mijn vraag is nu welke is het zuinigste, geeft het beste waar voor zijn geld en past het beste bij volgende onderdelen.

Asus 90-MIBK10-G0EAY0KZ
Seagate 1TB SATA HDD
Intel i3-3220T
Kingston 8GB DDR3 1600MHz Module
Be-Quiet Straight Power E9 400W
Samsung 120GB SSD 840

Indien er meer vragen zijn voor de oplossing van deze kwestie voel U vrij ze te stelen.

Graag had ik een overzicht van voordelen en nadelen, eventuele recenties of links die jullie kennen of eigen ervaringen.
Dank bij voorbaat.

S
Alles wat vetgedrukt staat, heb je antwoord op gekregen. De 7850 voldoet niet aan de criteria. Goodluck.

[ Voor 9% gewijzigd door Dr.Root op 16-04-2013 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
Anoniem: 512155 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:36:
[...]

Heb niet gezegd alles op high... heb nergens gezegd alles op high settings noch 50 fps in zware games.
Je wilt het vloeiend spelen.

Ik kap ermee, er is gedegen advies gegeven, succes met je keuze. Dag.

(word een beetje een welles/nietes verhaaltje zo)

[ Voor 8% gewijzigd door Dr.Root op 16-04-2013 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
boeles schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:37:
[...]

1) Dat is lastig, alleen kun je zelf ook wel inschatten als een actie eenmaal is uitgevoerd, deze vanzelf wee rverschijnt, ik denk 1 maand max 2 maanden
2)Met de 7850 is de kans al aanwezig dat je een voeding zult moeten aanschaffen die meer aankan.
3)Luisteren, wij hebben gedegen advies gegeven.
4)Zoek op marktplaats, we gaan niet alles voorkauwen, lees forum regels
5)Die kaart zal niet genoeg zijn voor jouw eisen NEE.

Ben jij zo slecht gelovig? Waarom verdedig jij je eigen research, zonder enige onderbouwing?
Waarom kom jij om advies vragen, om vervolgens boos te worden als het afwijkt van hetgeen waar jij zelf op gehoopt had?

8)7
Wel als mensen die springend klaarstaan met advies zo gaan tegenpruttelen en zoveel moeite doen om mijn suggesties te weerleggen en mijn vraag naar andere kant te draaien dan stel ik mij de vraag of deze wel objectief en eerlijk zijn.

Dus hammer jij maar lekker door. De medelezers bekijken zelf maar of ze iets willen toevoegen. Ga heus geen 2 maanden wachten want ik wil nu een computer kopen + ik ga me niet bezig houden met spellen te verkopen die ik niet wil + geen duurdere voeding aanschaffen omdat niet in men budget licht + me niet verder laten beinvloeden door jullie 2 of 3 want ik ken zulke mensen op forums ondertussen al.

Objectieve personen mogen hun reactie alsnog posten als zei dat willen. Gelieve niet de voorgekauwde meningen van mederwerkers van webshops of bedrijven waar ze hardware produceren. O_°

/3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
boeles schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:40:
[...]

Je wilt het vloeiend spelen.

Ik kap ermee, er is gedegen advies gegeven, succes met je keuze. Dag.

(word een beetje een welles/nietes verhaaltje zo)
Gedegen advies van jouw ontvangen. Heb ook net gezegd dat ik zal openstaan voor ander advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
Anoniem: 512155 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:42:
[...]

Wel als mensen die springend klaarstaan met advies zo gaan tegenpruttelen en zoveel moeite doen om mijn suggesties te weerleggen en mijn vraag naar andere kant te draaien dan stel ik mij de vraag of deze wel objectief en eerlijk zijn.

Dus hammer jij maar lekker door. De medelezers bekijken zelf maar of ze iets willen toevoegen. Ga heus geen 2 maanden wachten want ik wil nu een computer kopen + ik ga me niet bezig houden met spellen te verkopen die ik niet wil + geen duurdere voeding aanschaffen omdat niet in men budget licht + me niet verder laten beinvloeden door jullie 2 of 3 want ik ken zulke mensen op forums ondertussen al.

Objectieve personen mogen hun reactie alsnog posten als zei dat willen. Gelieve niet de voorgekauwde meningen van mederwerkers van webshops of bedrijven waar ze hardware produceren. O_°

/3
Doe je dat niet.

Mijn uitingen zijn zeer objectief. Berust op eigen ervaringen in gebruik en getest. Ook om andere personen gedegen advies te kunnen geven, met name op het forum van Tweakers.

De laatste uitspraak vind ik ongepast. Ik probeer jouw te helpen om goed advies te geven. Om vervolgens het verwijt naar mijn hoofd gesmeten te krijgen;''Gelieve niet voorgekauwde meningen van mede(r)werkers van webshops of bedrijven waar ze hardware produceren.

Gelukkig bevind ik mijzelf niet in de positie als ''medewerker'' van enige firma en heb ik teveel vrije-tijd. En ik nuttig ook geen uitkering.

Succes, een bedankje voor het gegeven advies was wel op zijn plaats geweest. Jij bent hier zo te zien nog niet erg bekend (op het forum). Ik hoop dat jij je gedrag aanpast (ongepast).

Groeten,
Boeles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:32

Quad

Doof

De HD 7850 zal BF3 prima spelen, niet op ultra AA op max etc, maar wel goed.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
Benchmark + conclusie:
http://www.tomshardware.c...iew-benchmark,3148-6.html

AMD’s Radeon HD 7870 serves up impressive results that end up close to Nvidia’s GeForce GTX 580 and its own Radeon HD 7950. Unfortunately, the Radeon HD 7850 falls short of our expectations until we hit the highest resolution and detail settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Quad schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:49:
De HD 7850 zal BF3 prima spelen, niet op ultra AA op max etc, maar wel goed.
Dank je wel. Nuttige post. Kan je zelf iets beters aanraden voor dezelfde prijs of voor een mindere prijs of denk je dat deze prijs/preformance het beste gaat passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
boeles schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:49:
[...]

Doe je dat niet.

Mijn uitingen zijn zeer objectief. Berust op eigen ervaringen in gebruik en getest. Ook om andere personen gedegen advies te kunnen geven, met name op het forum van Tweakers.

De laatste uitspraak vind ik ongepast. Ik probeer jouw te helpen om goed advies te geven. Om vervolgens het verwijt naar mijn hoofd gesmeten te krijgen;''Gelieve niet voorgekauwde meningen van mede(r)werkers van webshops of bedrijven waar ze hardware produceren.

Gelukkig bevind ik mijzelf niet in de positie als ''medewerker'' van enige firma en heb ik teveel vrije-tijd. En ik nuttig ook geen uitkering.

Succes, een bedankje voor het gegeven advies was wel op zijn plaats geweest. Jij bent hier zo te zien nog niet erg bekend (op het forum). Ik hoop dat jij je gedrag aanpast (ongepast).

Groeten,
Boeles
Wilt niet zeggen dat je hier jezelf al een tijdje netjes voordoet dat jij ook een netjes man bent. Aan jouw uitspraken te lezen zullen wij onder elkaars ogen niet goed overeenkomen. Je veegt alles van de mat en maakt de andere zwart. Als die zijn mond dan opent dan ga je direct weer in de tegenaanval. Je bent niet echt bedankt maar zoals ik ook zei ik ga het je niet kwalijk nemen. Ik wens je veel geluk met je 'vrije-tijd' en het advies voor anderen.

Ga nu zelf naar anderen hun advies luisteren en hou voor de rest een blad voor men mond mijn tijd van praten is geweest en er komt wrs nu alleen nog maar onzin van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Als je tot maximaal budget gaat kijken:

pricewatch: Gigabyte GV-N660OC-2GD Is dan de grootste kandidaat.
Jouw voeding is goed genoeg, deze heeft een PCI-e stekker, en je krijgt een Molex - PCI-e connector meegeleverd bij de GPU.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:13
Aangezien de i3 3220T geen ook hoogvlieger is en je het systeem zuinig wilt houden zou ik voor een 650ti (boost) gaan.
De 660 heeft al gelijk weer 2 pcie stekkers nodig (al zijn ze qua prijs tegenwoordig wel aardig ok).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

mitsumark schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:06:
Aangezien de i3 3220T geen ook hoogvlieger is en je het systeem zuinig wilt houden zou ik voor een 650ti (boost) gaan.
De 660 heeft al gelijk weer 2 pcie stekkers nodig (al zijn ze qua prijs tegenwoordig wel aardig ok).
De TS wil wel de beste voor zijn budget hebben, en zo onzuinig zijn ze niet. De GTX 650 TI Boost is een aanrader ook.

De Be Quiet E9 400 kan genoeg voeding leveren.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Quad schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:08:
[...]

De TS wil wel de beste voor zijn budget hebben, en zo onzuinig zijn ze niet. De GTX 650 TI Boost is een aanrader ook.

De Be Quiet E9 400 kan genoeg voeding leveren.
Ben even wat info aan het doorlezen van beide kaartjes... En vergelijking aan het zoeken met de sapphire.

Edit: Net wat rondgekeken de 660 krijgt idd betere resultaten is volgens mij ook duurder? Kan linken onder de prijs van 176 €. Rekening houdend met de verzendkosten (België)

De 650 vind ik terug maar de 650 ti boost vind ik geen prijs van en volgens de resultaten die ik vond presteert die slechter als de 7850 en is niet zoveel goedkoper.

Dus voorlopig ben ik eigenlijk nog overtuigd om de 7850 te gaan nemen. Tenzij iemand mij wat meer info kan geven over de 660 en me kan zeggen waarom het die 6 euro meer waard is. Rekening houden op het meerverbruik, de percentage betere kwaliteit, ...

Bedankt trouwens Quad.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 512155 op 17-04-2013 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Dan zoek je niet goed genoeg :p
Alternate.be heeft ze bijvoorbeeld wel.

[ Voor 26% gewijzigd door Quad op 17-04-2013 08:09 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Chris Smoove schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 15:00:
Neem de msi 7850 1gb oc. Maar voor 160 euro en als je em bij alternate koopt, krijg je tomb raider en bioshock infite gratis erbij. Dus uiteindelijk betaal je 100 euro.
Heb dit net bekeken... 100 € dat is 70 € minder dan de sapphire 2gb maar die is uiteraard sterker neem ik aan. Alleen weet ik niet hoeveel sterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bandbreedte van de sapphire is het dubbele. Wat betekend de bandbreedte precies?

edit: je bedoelde deze wrs

http://www.alternate.be/h...E/GV-N65TBOC-2GD/1074486/?

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 512155 op 17-04-2013 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Bandbreedte is de interface PCI-e 2.0 of PCI3.0 waarmee je het aansluit (zie ook google > wiki) echter zegt dit geen drol over de kaart / chip zelf.
Ik snap niet goed dat hier 50 reacties voor nodig zijn. Videokaarten van gelijke soort presteren ook .....gelijk (logisch) en een OC edition kan een gram sneller zijn en een gram meer stroom gebruiken there is nothing more too it! En de GTX650Ti is net uit een paar weken mogelijk is hij bij jou nog niet beschikbaar, dit is tevens de tegenhanger van de ATI HD7770. Wil je het van de fabrikant zelf weten zet je de chip ( bv HD7770 of GTX650) in in (alweer) Google en dan kom je op ati.com of geforce.com met de exacte specs. Als je echt aan het milieu wil denken is de beste oplossing herbruikbare kruizwoord puzzels te doen!

P.s.: Misschien is het handiger als je het update knopje (wijzig) gebruikt als je wat wil toevoegen aan je laatste reactie op een post!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 91626 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 08:35:
Bandbreedte is de interface PCI-e 2.0 of PCI3.0 waarmee je het aansluit (zie ook google > wiki) echter zegt dit geen drol over de kaart / chip zelf.
Ik snap niet goed dat hier 50 reacties voor nodig zijn. Videokaarten van gelijke soort presteren ook .....gelijk (logisch) en een OC edition kan een gram sneller zijn en een gram meer stroom gebruiken there is nothing more too it! En de GTX650Ti is net uit een paar weken mogelijk is hij bij jou nog niet beschikbaar, dit is tevens de tegenhanger van de ATI HD7770. Wil je het van de fabrikant zelf weten zet je de chip ( bv HD7770 of GTX650) in in (alweer) Google en dan kom je op ati.com of geforce.com met de exacte specs. Als je echt aan het milieu wil denken is de beste oplossing herbruikbare kruizwoord puzzels te doen!

P.s.: Misschien is het handiger als je het update knopje (wijzig) gebruikt als je wat wil toevoegen aan je laatste reactie op een post!
First... nuttig en overzichtelijk info... dank je.
Second... dus al die overklok tralala maakt niet veel uit en je betaald eigenlijk 5-10 euro meer voor 1 tot 5 % en tevens in energie hetzelfde of minder meer.
Third... deze staat gelijk 32 euro goedkoper bij degene waar ik mijn andere onderdelen wil halen...
http://afuture.nl/productview.php?productID=558230 Deze lijkt me dan beter dan de sapphire?
http://afuture.nl/productview.php?productID=399951
Fourth... Zal volgende keer een wijzig doen en gewoon toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Maar net was het België?

Edit: Afuture verzend natuurlijk ook naar België :)

[ Voor 53% gewijzigd door Quad op 17-04-2013 08:44 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Quad schreef op woensdag 17 april 2013 @ 08:43:
Maar net was het België?

Edit: Afuture verzend natuurlijk ook naar België :)
Ja België... vertelde toch rekening houdend met de verzendkosten en ik ben van België. Als ik bij afuture alles haal zijn de verzendkosten 10 euro + de onderdelen goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ik heb vier maal bij afuture gekocht (waaronder een volledige pc) en nog nooit problemen gehad :) (ook naar België)
Afuture was telkens de goedkoopste d:)b

Het enige ambetante is dat je enkel via bankoverschrijving kan betalen, wat natuurlijk een langere leverduur betekent. (Ideal is enkel voor NL)
Eenmaal verzonden duurt het wel slechts 1 dag.

[ Voor 39% gewijzigd door SmokingCrop op 17-04-2013 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SmokingCrop schreef op woensdag 17 april 2013 @ 08:54:
Ik heb vier maal bij afuture gekocht (waaronder een volledige pc) en nog nooit problemen gehad :) (ook naar België)
Afuture was telkens de goedkoopste d:)b
Not really on topic...

Wist al dat afuture ok was.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 512155 op 17-04-2013 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Doe jij nu serieus express zo irritant of wat is er eigenlijk mis met je?
Mensen proberen je hier advies te geven zonder kosten of iets..

[ Voor 35% gewijzigd door SmokingCrop op 17-04-2013 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SmokingCrop schreef op woensdag 17 april 2013 @ 08:57:
Doe jij nu serieus express zo irritant of wat is er eigenlijk mis met je?
Mensen proberen je hier advies te geven zonder kosten of iets..
Interpreteer jij dit nu als geïrriteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Anoniem: 512155 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 08:52:
[...]

Ja België... vertelde toch rekening houdend met de verzendkosten en ik ben van België. Als ik bij afuture alles haal zijn de verzendkosten 10 euro + de onderdelen goedkoper ;)
Ik corrigeerde mijzelf toch ;)

Maar ik zal je vraag beantwoorden uit de OP.
De aangegeven kaarten gaan BF3 en je andere games prima draaien.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Quad schreef op woensdag 17 april 2013 @ 09:04:
[...]

Ik corrigeerde mijzelf toch ;)

Maar ik zal je vraag beantwoorden uit de OP.
De aangegeven kaarten gaan BF3 en je andere games prima draaien.
Oprecht bedankt Quad.

Twijfel nu tussen:

http://afuture.nl/productview.php?productID=558230
138 euro
snelheid zou ik niet weten direct
verbruik 110 w
pricewatch: MSI R7790-1GD5/OC
126 €
snelheid 31,7
verbruik 90 watt

pricewatch: Sapphire HD 7850 OC 2GB GDDR5
158 €
snelheid 39,1
verbruik 140 watt

Die sapphire is duurder en verbruikt ook meer en voor de voeding die ik wil kopen minder interessant denk ik. Maar nog haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wat bedoel je met snelheid? Ik zou overigens absoluut niet voor een 1gb kaart gaan als je op hoge resolutie wil gamen. Steeds meer spellen hebben baat bij meer dan 1gb videoram.

En ik zou maar zo denken... Beter nu iets van 30 euro meer uitgeven dan er over een paar maanden achter komem dat je beter een snellere kaart had kunnen nemen. Ik heb mij ooit zo'n 30 euro bespaard door voor een 1gb versie van een videokaart te gaan en prompt een maand later kwam bf3 waarbij ik de settings lager moest houden door de videoram bottleneck...

Neem de 7870xt en zet de spellen voor zo'n 15 a 20 euro per stuk op bijvoorbeeld tweakers vraag en aanbod en je bent ze zo kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
Sj44k13 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 09:57:
Wat bedoel je met snelheid? Ik zou overigens absoluut niet voor een 1gb kaart gaan als je op hoge resolutie wil gamen. Steeds meer spellen hebben baat bij meer dan 1gb videoram.

En ik zou maar zo denken... Beter nu iets van 30 euro meer uitgeven dan er over een paar maanden achter komem dat je beter een snellere kaart had kunnen nemen. Ik heb mij ooit zo'n 30 euro bespaard door voor een 1gb versie van een videokaart te gaan en prompt een maand later kwam bf3 waarbij ik de settings lager moest houden door de videoram bottleneck...

Neem de 7870xt en zet de spellen voor zo'n 15 a 20 euro per stuk op bijvoorbeeld tweakers vraag en aanbod en je bent ze zo kwijt!
Adviseer dat nou niet, want nu denkt hij dat je werkt bij een webshop of leverancier van hardware..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sj44k13 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 09:57:

Boven budget... heb al gezegd dat ik me niet wil bezig houden met spellen verkopen en degene waarbij ik wil bestellen bied zelfs geen extra spellen aan waardoor ik nogs extra verzendkosten moet gaan investeren... zoals ik al zei, geen klantenlokker kaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nightquest77 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:07:
[...]

Adviseer dat nou niet, want nu denkt hij dat je werkt bij een webshop of leverancier van hardware..
Troll je bent niet meer welkom. Begrijp dat nauw.
Tuurlijk niet dombo wilt aandacht.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 512155 op 17-04-2013 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:24
Nightquest77 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:07:
[...]

Je communiceerd hier met een jongen(tje?). Probeer op zijn leeftijdsniveau hem te helpen. Dat is prettiger voor iedereen.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kan de moderater zo vriendelijk zijn om die junk hier wat te gaan verwijderen. O_°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Anoniem: 512155 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:07:
[...]

Boven budget... heb al gezegd dat ik me niet wil bezig houden met spellen verkopen en degene waarbij ik wil bestellen bied zelfs geen extra spellen aan waardoor ik nogs extra verzendkosten moet gaan investeren... zoals ik al zei, geen klantenlokker kaartjes.
Ga dan in ieder geval niet voor een 1gb kaartje. 2gb ligt wel in je budget;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
Anoniem: 512155 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:08:
[...]

Ik heb je een paar keer een gedegen advies gegeven, maar daar wil je niet naar luisteren. Ik vind het toch wel vreemd dat jij als nieuweling, 2 dagen geleden geregistreerd op dit forum, even loopt te roepen wie wel en niet welkom is hier. En ook nog op een onbeschofte toon.

Succes er mee in elk geval! Ik zie je wel in het troubleshoot forum als je een van deze videokaarten hebt gekocht en je voeding het niet trekt! Of wanneer je over een jaar Battlefield 4 of 5 straks opstart, en je toch opeens niet op high kunt spelen. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Mijn laatste advies aan jou: Haal die Sapphire gewoon en hou je snavel :)
First... nuttig en overzichtelijk info... dank je.
Second... dus al die overklok tralala maakt niet veel uit en je betaald eigenlijk 5-10 euro meer voor 1 tot 5 % en tevens in energie hetzelfde of minder meer.
Third... deze staat gelijk 32 euro goedkoper bij degene waar ik mijn andere onderdelen wil halen...
http://afuture.nl/productview.php?productID=558230 Deze lijkt me dan beter dan de sapphire?
http://afuture.nl/productview.php?productID=399951
Fourth... Zal volgende keer een wijzig doen en gewoon toevoegen
1) Graag gedaan, Tnet forum is er om je op weg te helpen echter dien je niet alles maar klakkeloos te vragen of te zeggen. Gebruik Google zoals de meeste doen als belangrijkste informatiebron en lees is een paar online boekjes over... computers. :+

2) Het geen je nu niet lijkt te interesseren is het geen waar je de hele tijd over doorgaat en dat is: het stroom verbruik, blijkbaar interesseert het je dus geen drol?

3) Ik heb het niet over Sapphire gehad alleen over GPU-chips? Dus maak je keuze NV / ATI en zoek is naar wat reviews op alweer Google over de snelheid van de kaarten en stroom verbruik. Hiervoor hoeft niemand je handje vast te houden. Dat een kaart een paar tientjes duurder is als je hoopt heet: Economie en Marketing...get used to it!

4) Als je zegt dat je voortaan posts zal updaten wat klopt er dan alweer niet aan je antwoord? :?

5) Heb je vragen stel ze dan, ga hier niet lopen bek vechten, of mensen beledigen die 100x meer verstand van zaken hebben en je gratis aan advies helpen. Probeer ook je vraag niet elke 5 minuten te herhalen. En als je problemen hebt met iemands antwoord rapporteert je het topic via het knopje bovenaan het topic en niet via domme opmerkingen.

6) P.s.: Welkom op Tnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die van Giga blijkt controle van 3 vrienden(broers in de informatica), helemaal niet beter dan die van sapphire. Heb hen ook die voorstellen gemaild.

Hieronder ook een linkje.
http://www.hwcompare.com/...ti-2gb-vs-radeon-hd-7850/

Wellicht wordt het dan de sapphire.

Bedankt voor de smakelijke reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:44

Bolletje

Moderator Harde Waren
Anoniem: 512155 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:08:
[...]

Ja, ga jij maar mooi weg als je zo gaat praten.

Zie je PM.

[ Voor 3% gewijzigd door Bolletje op 17-04-2013 13:51 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.