CSS, overflow hidden, alleen de onderkant.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04:21

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik ben bezig met een website waar de volgende situatie in voorkomt. Ik heb een navagatie element van 120px hoog. Daarin zit een verborgen element van 300px hoog. Dit element schuift naar boven wanneer de pagina geladen is, maar vanwege het verschil in hoogte is de verborgen div te zien aan de onderkant van de navigatie.

Ik heb een kleine jsFiddle gemaakt om het duidelijker te maken. http://jsfiddle.net/umc4c/

De vraag is dus, hoe kan ik het zwarte element onzichtbaar maken aan de onderkant van de navigatie?
Mijn huidige oplossing is de navigatie een height te geven van 700px en alles aan de onderkant uitlijnen en een overflow: hidden geven. Nu is het element niet te zien aan de onderkant en schuift het netjes naar boven, maar het lijkt mij sterk dat dit de beste oplossing is.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-09 21:08
Uit je jsfiddle kan ik niet echt opmaken wat je bedoelt. Is dit nu de 'foute' situatie, of de oplossing die jij bedacht hebt?

En moet e.e.a. schuiven? Je zou ook de hoogte van het verborgen element kunnen veranderen om schuiven te simuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBrown
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-11-2024

MrBrown

Reservoir Dog

Kan je niet beter het zwarte vlak een overflow hidden geven, en de grote van de div veranderen? Of de zwarte div wrappen in een andere div, en die een overflow van hidden geven?

edit:
ff zitten klooien:
http://jsfiddle.net/xeMUk/
Alleen in chrome getest. :P

[ Voor 19% gewijzigd door MrBrown op 16-04-2013 16:17 ]