Mogelijk defecte WD Elements 1TB?

Pagina: 1
Acties:

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:27
Hallo allen,

Even twee probleempjes die mij dwars zitten met m'n WD Elements 1 TB 2,5".

1. Ik heb m'n HDD aangesloten op een USB 3.0 schijf. Alles goed en wel, maar zodra de computer uit gaat, blijft het ledje van de schijf knipperen. Nu weet ik dat USB 3.0 meer stroom doorvoert, maar is dit normaal?

2. Eens in de zoveel tijd wordt mn externe HDD (dezelfde dus), door windows automatisch verwijderd, en binnen 1 à 2 seconden weer gekoppeld.
Dit gebeurt over het algemeen als er een actie plaatsvindt (muziek afspelen of wat installeren), echter komt het soms ook voor als hij in idle is.

Voorheen kwam het probleem in idle velen malen meer voor, maar een nieuwe installatie van de drivers heeft het grotendeels ondervangen.

Andere usb poorten geven hetzelfde euvel ..

De hdd is aangesloten op een AsRock B-75-M

Verwijderd

1) Ik neem aan dat je de schijf aan je PC hebt gekoppeld? Vaak blijft een schijf een 10 minuten actief nadat je het systeem hebt uitgezet. Dus blijft deze constant knipperen & wat staat er inde handleiding over?

2) Een schijf gaat na zoveel tijd dus in stand-by echter zou dit alleen moeten gebeuren als de schijf een tijdje niet gebruikt word. Hier kan je controleren of de kabels in orde zijn, er een BIOS update is voor je mobo, er een nieuwe USB3.0 driver is en of dit ook gebeurt als je hem op een USB2.0 poort aansluit. Als je nog meer USB3.0 apparaten hebt test of het hierbij ook gebeurt!