Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Jannes01
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-11 22:56
Het wordt eindelijk eens tijd voor een nieuwe tv, en loop al een poosje te speuren.
Nu heb ik gewacht op de nieuwe modellen van samsung en denk sterk aan de 40f6770 of de 40f6800.
Echter de prijs van het topmodel van vorig jaar, de 40es8000, is nu net zo duur als de bovenstaande modellen.
Wat is verstandiger om te kopen? Het topmodel van vorig jaar of een nieuw model uit de bovenste 6000 serie?

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-11 18:10
40ES8000 heeft een beter scherm en kun je door de evolution kit upgraden naar een nieuw smart tv platform

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• Jannes01
  • Laatst online: 14-11 22:56
Zijn de schermen dit jaar niet dusdanig verbeterd dat het beste scherm van vorig jaar vergelijkbaar is in beeldkwaliteit met een scherm van de 6770/6800 van dit jaar?
De apps en overige nieuwe features zoals de camera op de 8000 vind ik niet erg interessant, en de evolution kit is behoorlijk aan de prijs, beeldkwaliteit is bepalend...

• S1NN3D
  • Niet online
Jannes01 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 22:07:
[...] beeldkwaliteit is bepalend...
Als beeldkwaliteit voor jou bepalend is zou ik in deze prijscategorie toch echt de 50VT50 kopen van Panasonic, de beste tv van 2012. Daar hoefde ik geen seconde over na te denken. d:)b

• sonn0
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-11 20:53
S1NN3D schreef op woensdag 17 april 2013 @ 07:28:
[...]

Als beeldkwaliteit voor jou bepalend is zou ik in deze prijscategorie toch echt de 50VT50 kopen van Panasonic, de beste tv van 2012. Daar hoefde ik geen seconde over na te denken. d:)b
Op het internet kom ik aardig wat berichten tegen over inbranden bij de Panasonic. Daar zal hij bij de twee genoemde modellen geen last van hebben. (LED)

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
sonn0 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:26:
[...]

Op het internet kom ik aardig wat berichten tegen over inbranden bij de Panasonic. Daar zal hij bij de twee genoemde modellen geen last van hebben. (LED)
Bij LCD (niet LED want dat is gewoon LCD) heb je hoe dan ook last van backlight bleeding. Kortom, elke techniek heeft zo zijn negatieve kanten. Maar uiteindelijk geeft die VT50 echt wel een ontzettend goed beeld en komt daadwerkelijk inbranden, niet retentie, nauwelijks meer voor.

• S1NN3D
  • Niet online
sonn0 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:26:
[...]
Zoals hierboven al aangegeven heeft elke techniek zijn voor- en nadelen. Inbranden bij plasma is voornamelijk ellende uit het verleden. Ja, het kan voorkomen maar de kans is minimaal. Bij een LCD heb je last van backlight bleeding en motion judder. En de kans hierop is eigenlijk 100%. Het is dus maar net waarvoor je kiest.
De VT50 is de beste tv van 2012 en is nu voor een scherpe prijs te krijgen. Dit omdat de nieuwe serie er aan komt. Deze zal vast marginaal beter zijn maar in het begin natuurlijk de hoofdprijs kosten. Als je zoals aangegeven in de openingspost voor de beste beeldkwaliteit gaat, kun je in deze prijsklasse niet om de VT50 heen.

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-11 18:10
ST60 is zelfs al beter als de VT50 dus ook een goede optie. Verder blijft een 7000 serie bij Samsung altijd beter dan welke 6000 serie ook..

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Schizo007nl schreef op donderdag 18 april 2013 @ 20:15:
ST60 is zelfs al beter als de VT50 dus ook een goede optie.
Is dat zo?

• S1NN3D
  • Niet online
Schizo007nl schreef op donderdag 18 april 2013 @ 20:15:
ST60 is zelfs al beter als de VT50 dus ook een goede optie. Verder blijft een 7000 serie bij Samsung altijd beter dan welke 6000 serie ook..
De ST60 zal vast iets beter zijn dan de ST50 maar beter dan de VT50 kan ik me niet voorstellen. Heb je een link naar een review?

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Het is maar de vraag waar je naar kijkt als je hem beter noemt.

De ST60 heeft meer contrast (dieper zwart en helderder wit). Tenminste als je in een kamer met niet al teveel licht kijkt. Bij meer licht heeft de VT50 het voordeel van het betere filter (Ultra vs Pro). Voor zover ik heb kunnen lezen in de reviews zijn andere beeldeigenschappen als witbalans, kleurenweergave en weergave van beweging niet beter dan de VT50. Zowel op papier (aantal grijsgradaties, snelheid vd focus field drive) als in praktijk niet. Kalibratieresultaat van kleuren (CMS) lijkt zelfs iets minder, maar goed dat kan eventueel een exemplarisch probleem zijn. Smart-TV is op de ST60 vernieuwd, dat zal je waarschijnlijk beter kunnen noemen. Waarschijnlijk noemen de meesten het design van de VT50 beter. Bij de VT50 en ook ST50 heb je USB-HDD recording, de ST60 heeft dat volgens de specificatie niet. Geluid kan ik op basis vd reviews niet beoordelen, maar de VT50 klinkt wel beter dan de ST50. En hoe verhoudt de prijs zich.

Tja, wat is beter.
Pagina: 1