Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 436360

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nog pinnetjes in m'n PCI slot zitten van een vorige kapotte grafische kaart. Is dit te repareren? Ik kan hem laten testen in een computerzaak maar als jullie al zeggen dat deze gewoon is overleden dan kan ik meteen een nieuwe kopen. Misschien moet ik de pinnetjes eruit halen dmv pincetje ofzo?

Alvast bedankt.

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/5pjj6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-05 13:26
Je kan de pinnen in het slot voorzichtig terugdrukken en daarna de PCIE aansluiting op de GPU tapen maar daardoor zal je wel iets aan prestaties inleveren.

Taped PCI Express X16 Running Up To X1

[ Voor 11% gewijzigd door Zanac-ex op 16-04-2013 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-05 20:44
Heb je die videokaart met geweld losgetrokken? Je pci slot is gewoon verbogen, ik denk niet dat hij nog 100% contact zal maken. Maar die pinnetjes die je ziet zijn volgens mij ook gewoon van het slot zelf, gewoon laten zitten dus.

@zanac, wat heeft je gpu tapen hiermee te maken? Dat je bedoelt dat hij het toch wel zou doen, maar misschien niet op x16?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou die pinnetjes gewoon terugduwen met een platte schroevendraaier, zodat ze geen sluiting maken (dus niet tegen elkaar kunnen komen). Je slot is aardig mishandeld, maar op zich moet het nog wel bruikbaar zijn met wat geluk.
De tapemethode die Zanac-ex aandraagt kun je altijd nog proberen mochten die laatste pins problemen geven om je GPU op x8 te laten lopen ipv x16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik dus een nieuwe GPU erin stop dan gaat ie niet kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als je maar zorgt dat die pinnetjes geen kortsluiting maken. Dus kijk voor de zekerheid goed dat er niet 2 pinnetjes tegen elkaar aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De pinnetjes van de pci neem ik aan? En dat ie gescheurd is maakt dat nog uit?
Heel erg bedankt voor de reacties. Ben nou niet per se een leek op gebied van computers maar dit wist ik allemaal nog niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:22

Shunt

Boe

Zo te zien heb je of met te veel kracht de oude Grafiche kaart er verkeerd in gestoken of met te veel kracht er uit getrokken. Ik gok dat als je nu een andere kaart er in zou steken je de eerste zo veel pins geen contact krijgt. Ik ga er vanuit dat je hier geen werkend systeem meer mee kunt maken. Tenzij je ieder pinnetje terug op de originele plek krijgt en het geheel gelijmd krijgt en weer recht en strak hebt.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als het alleen de pinnetjes aan de achterzijde zijn van het slot gaat het mogelijk nog wel werken hoor, hooguit op wat lagere snelheden (vandaar ook de tip om een stukje af te plakken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dus ik kan maar beter gewoon een nieuw moederbord kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-05 14:52
Nieuw moederbord kopen, dit pci slot is stuk en een gevaar voor elke volgende kaart die je erin stopt.

OT, wat heb je gedaan? In het pci slot staan niet alleen pinnen verkeerd, het pci slot is ook nog eens gebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Anoniem: 436360 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 15:52:
Dus ik kan maar beter gewoon een nieuw moederbord kopen?
Waarom zou je? Dit ding gaat sowieso nog wel werken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-05 14:21
toevallig bij het verwijderen van je graka vergeten het plastic pinnetje weg te drukken? Persoonlijk zou ik een nieuw mobo kopen. Het risico dat je meer gaat slopen dan je slot is zeer groot, zeker als dit is voortgekomen uit eerder genoemde oorzaak.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Waarom zou je in gods naam een dure videokaart willen riskeren met houtje toutje oplossingen.

[ Voor 9% gewijzigd door Shunt op 16-04-2013 16:43 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Waarom zou je denken dat je je videokaart riskeert? Als die pinnen geen kortsluiting maken is er niets aan te hand. En anders tape je gewoon het laaste stuk af zodat de kaart als x8 gaat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

TERW_DAN schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:48:
Waarom zou je denken dat je je videokaart riskeert? Als die pinnen geen kortsluiting maken is er niets aan te hand. En anders tape je gewoon het laaste stuk af zodat de kaart als x8 gaat draaien.
Omdat er ook nogal redelijk wat A via dat moederbordje getrokken kan worden. Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat er bij sluiting op een paar paartjes toch redelijk veel schade aangericht kan worden. Ik zou persoonlijk niet veel waarde hechten aan een plakkertje op een PCI lane. Maar ja dat is natuurlijk een persoonlijke mening.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimension4600
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-06-2021
Er wordt sowieso aan prestaties ingeleverd en extra risico gelopen m.b.t. kortsluitingsgevaar, maar als de pinnetjes succesvol teruggeduwd kunnen worden zou dit geen probleem moeten zijn voor de minimale werking van de videokaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:28
beetje tapen zodat je op x8 loopt zoals zanac linkt.

zal je qua prestaties waarschijnlijk niets van merken

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Shunt schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:57:
[...]

Omdat er ook nogal redelijk wat A via dat moederbordje getrokken kan worden. Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat er bij sluiting op een paar paartjes toch redelijk veel schade aangericht kan worden. Ik zou persoonlijk niet veel waarde hechten aan een plakkertje op een PCI lane. Maar ja dat is natuurlijk een persoonlijke mening.
Als het echt kortsluiting maakt wel natuurlijk. Maar zo erg is dit slot ook weer niet mishandelt. Ik heb zelf wel eens sloten uitgevijld en dan hing er ook een pinnetje niet helemaal lekker meer. Nooit problemen mee gehad, zolang ze maar geen contact maken met andere pinnetjes.
Pagina: 1