Nas DS 412 (+) instellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 441766

Topicstarter
Sinds een aantal weken gebruiken wij een NAS DS 412+ in onze werkruimte. In de basis beginselen werkt het systeem naar behoren. Echter zijn er een aantal problemen met het installeren van de NAS en krijg in een aantal instellingen niet voor elkaar.

Allereerst laad het Package Center niet. Bij het openen van het Package Center wordt het volgende bericht weergegeven: 'De verbinding is mislukt. Controleer uw netwerkinstellingen.'. Ik krijg het verder niet voor elkaar om hierin te komen.

Daarnaast een vraag over het gebruik van de NAS. In principe gebruiken wij de nas via netwerk locatie en werken wij vanuit deze mappen. Nu is mijn vraag of het ook mogelijk is een computer zo in te stellen dat je werkt via gebruikers van de NAS. Wanneer een computer opstart en deze om een gebruiker vraagt je niet gebonden bent aan de vaste gebruikers op een computer maar juist gebruik maakt van de gebruikers ingesteld op de NAS. Op deze manier zitten mensen minder vast aan 1 computer en is de kans dat bestanden op een vaste computer blijven staan kleiner. Daarnaast is het makkelijker om computers in te stellen voor meerdere gebruikers. (in windows server 2008 heb je deze mogelijkheid maar kom helaas niet op de naam).

Als laatste de vraag of het mogelijk is om de NAS zo in te stellen dat je via je thuiscomputer op het werk zou kunnen inloggen om aan gegevens te werken. Als je dat wil doen moet je wel met je eigen account inloggen. Ik kreeg dit niet voor elkaar en vraag me af of dit dan te maken kan hebben met de instellingen van de router zelf?

Alvast bedankt voor het antwoorden van mijn vragen.