Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn Nexus S is 1 jaar oud en begint errug traag te worden. Ik installeer en verwijder ook veel apps, en probeer dingen uit etc. Daardoor zal hij wel vervuilt zijn... Ik wil ook rooten en een custom rom installeren.

1. Wat kan ik het beste doen, eerst backuppen, dan een factory reset en dan rooten?
En raden jullie dan aan om alle app-instellingen ook te backuppen van tevoren?

2. Of zal ik eerst rooten waarbij ik al m'n apps en instellingen behoud? Ik ben bang dat ik door dit te doen wel een iets snellere phone zal hebben maar dan staat toch al de vervuiling nog steeds erop...

Uiteindelijk wil ik een schone, snelle telefoon met (vrijwel) alle apps die ik nu ook gebruik. Bepaalde specifieke app-instellingen wil ik wel bewaren (maar die kan ik mss zelf handmatig backuppen door met USB kabel bestandjes naar m'n pc te kopieren).

Kan iemand mij iets aanraden?

Thanks!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:40
Ik begrijp de vraag niet zo goed, rooten op zichzelf doet niet zoveel. Als je toch custom rom wil gaan draaien zijn de stappen meestal: 1. backup 2. flash custom rom 3. factory reset

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Verwijderd

Topicstarter
Oké, ik denk dat je hiermee m'n vraag al beantwoord hebt. Ik wil rooten + custom rom + factory reset, en de vraag was in welke volgorde dit het beste is uit te voeren.

Maar dan ga ik eerst ff lekker backuppen met USB kabel --> computer + sms backup tools etc.
En dan uitzoeken hoe ik kan rooten + custom rom installeren.
Vervolgens een factory reset uitvoeren (ik neem aan dat ik dan m'n custom rom behoud), en dan hoop ik dat ik weer helemaal schoon op de rails ben!

Vervolgens apps weer installeren vanaf Google Play website en eventueel handmatig gebackupte instellingen terugzetten.

Bedankt voor je reactie, mocht iemand nog meer tips hebben hoor ik het graag (-:

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Rooten, cwm installeren, backup- zowel een nandroid in CWM waarmee je altijd terug kunt, en via een app als titanium backup waarmee je je apps en bijhorende data op een andere rom kunt terugzetten. Vervolgens doe je een factory reset, of nog beter, een volledige wipe op de sd kaart na, en als laatste het flashen van een rom. Dan kun jevia dezelfde app al je apps met data terugzetten waardoor je niet alles overnieuw hoeft te installeren en je ook al je data houdt. En bevalt de rom niet, dan herstel je je nandroid en zit je weer op de stock rom, met al je data en apps.

[ Voor 76% gewijzigd door dutchgio op 16-04-2013 13:32 ]

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:20
volgens mij heb je voor het maken van een "app data backup" root nodig, titanium backup (root) is erg handig.

en wat betreft
Of zal ik eerst rooten waarbij ik al m'n apps en instellingen behoud? Ik ben bang dat ik door dit te doen wel een iets snellere phone zal hebben
dat is een enorme misvatting, van rooten ansich wordt je telefoon niet sneller/beter/... je geeft jezelf alleen rechten op de systeem partitie. Wat je vervolgens eventueel kan doen met die rechten, kan je telefoon sneller of beter maken (of juist niet ;))

Strava

Verwijderd

Topicstarter
Okay, bedankt voor jullie reacties! Ik ga vanavond met Nexus Root Toolkit v1.6.3 aan de slag. Met bovenstaande kennis in m'n achterhoofd moet ik daar wel uit kunnen komen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt. Bij het rooten moest ik de Nexus S ook wipen, dus eerst ff handmatig wat mappen van de SD kaart naar m'n pc gekopieerd. De Nexus Root Toolkit was erg goed maar bleef toch een keer steken bij het rooten. Toen zelf een Superuser.zip gevonden en geïnstalleerd. Daarna was het voor mekaar. Vervolgens een custom ROM geinstalleerd en gebackupped. Nu ben ik beetje bij beetje wat apps aan het installeren maar ik probeer 'm wat schoner te houden dan hoe hij was :)
Pagina: 1