Computer crasht tijdens het spelen van games

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lichiz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10-2023
Beste Tweakers,

Ik heb in oktober een gloednieuwe pc gekocht waarbij ik zelf de onderdelen in elkaar heb gezet. Beestje liep als een zonnetje tot afgelopen zondag toen ik opeens een bsod kreeg. Uit paniek heb ik meteen AVG en TuneUp op volle toeren laten draaien en sindsdien crasht mijn computer als ik aan 't gamen ben (voornamelijk SCII).
Kan iemand mij helpen? Voor zover ik weet kan dit bijna geen hardware probleem zijn en ik heb al meerdere system restores gedaan.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:35
Wat staat er in je eventviewer?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Zoals Bad Brains al aangeeft.. wat staat er in de logs. Als je een BSOD krijgt moet daar een foutcode instaan en die geeft meestal wel aan wat er mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Je kan eens kijken met b.v. Who Crashed om zo de boosdoener eens te achterhalen.
En ook is het handig om je temps een in de gaten te houden door met b.v. Realtemp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Lichiz schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 09:53:
Voor zover ik weet kan dit bijna geen hardware probleem zijn en ik heb al meerdere system restores gedaan.
Waarom zou het geen hardware probleem kunnen zijn?

Er staat in de faq van dit forum een aardige guide over hoe bsod's te troubleshooten zijn. Ik stel voor dat je daar eens mee begint.

En sowieso, als je het probleem alleen maar hebt tijdens gamen (is hoge load), hou dan ook de temperaturen goed in de gaten.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
post anders even je hardware samenstelling, meestal is het een kwestie van zware videokaart en te lichte voeding die dat niet aankan.
(of te oude drivers gebruikt ...)

hoe dan ook: zoiets is al k-zilion keren voorbij gekomen hier dus gebruik de zoekknop even ;)

(als je zelf een pc in elkaar kunt vijzen, kan je best ook even zelf wat zoeken naar een mogelijke oplossing en als het dan nog niet lukt, terugkomen en vertellen wat je al zelf geprobeert hebt en wat het dus volgens jou niet zo is. Wil je een quick solution wegens te lui dan passeer je maar even bij de pc-winkel in de buurt: zij lossen het wel op voor een paar tientjes :+)

[ Voor 41% gewijzigd door soulrider op 16-04-2013 14:06 ]

Pagina: 1