Nick
Beste bezoeker. Waarmee kan ik u helpen?
bezoeker
Kunt u mij vertellen of de reviews van Marktkraamkoopjes.nl echt zijn?
Nick
De reviews worden geplaatst door bezoekers van beslist.nl, dus zullen ze wel waar zijn
Kan ik u helpen zoeken naar een product?
bezoeker
Nee, ik wil alleen weten of u site uberhaubt betrouwbaar is
Maar als ik reviews lezen, zoals de gemelde
twijfel ik daar ernstig aan
Nick
De reviews gaan over de desbetreffende site, in dit geval marktkraamkoopjes.nl, als die negatief zijn dan zou ik de webshop inderdaad ook niet aanraden
Kan ik u helpen zoeken naar een product?
In het geval van deze webshop zijn de reviews op 81% positief, die is dus wel aan te raden
bezoeker
Kijkt u nog eens goed
En lees ook eens gathering.…rum/list_messages/1544745
Nick
U bekijkt recensies van een externe website, ik heb deze recensies voor me:
http://www.beslist.nl/s0000195103/
bezoeker
Toch wel verdacht dan?
Bij de site tweakers.net wordt de genoemde winkel helemaal afgebrand
en bij u de hemel in geprezen
eerlijk gezegd heb ik meer vertrouwen in tweakers
vind het alleen erg verdacht dat er zo veel reacties op uw site staan
Nick
Wij doen ons best om op onze site zoveel mogelijk produkten weer te geven zodat u veel vergelijkingsmogelijkheden heeft. Om dat te bereiken hebben we momenteel al meer dan 6000 aangesloten webshops, helaas is het voor ons niet mogelijk om die allemaal te controleren. Het zou kunnen dat de bezoekers die de reviews, die u op beslist.nl ziet, alleen positieve ervaringen hebben met de shop.
bezoeker
komen deze toevallig allemaal van 1 IP adres af?
Heeft u geen meldpunt voor dit soort gevallen?
Nick
De reviews worden door de gebruikers van beslist zelf geplaatst, vandaar dat een dergelijk meldpunt niet bestaat bij beslist
Alle reviews worden gecontroleerd voor ze op de website worden geplaatst. Het is ook niet zo dat alle beoordelingen over de shop goed zijn. beslist.nl…sortby=review_grade%3Aa_z Op deze link ziet u dat er ook wel negatieve reviews zijn over deze shop. Hetgeen u eerst zag was gesorteerd op de beste scores
bezoeker
Ja, maar er worden wel dusdanig veel goede reviews geplaatst (door het bedrijf zelf) dat hun gemiddelgde op 81% ok uitkomt
Een IP check lijkt mij toch vrij eenvoudig voor U
Nick
Bij het plaatsen worden de reviews gecontroleerd op het IP-adres, de reviews zijn niet allemaal afkomstig van hetzelfde emailadres
heeft u nog verdere vragen over beslist?
bezoeker
nee, ik weet voldoende over u site
en de betrouwbaarheid ervan...
U heeft onze klantenservice beoordeeld als slecht.
Nick
Dan wens ik u een fijne dag verder. Als u nog meer vragen heeft kunt u altijd bij mij of een van mijn collegas terecht