Marktkraamkoopjes.nl & winkelenmetvoordeel.nl

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze 2 staan in vrijwel elke PW ruim bovenaan als de allergoedkoopste. Echter het blijkt dat de spullen niet (op korte termijn) leverbaar zijn. Daarnaast is staan op hun site regelmatig andere prijzen dan in de PW.

Dit alles is m.i. irritant echter discutabel wordt e.e.a. als blijkt dat het exact hetzelfde bedrijf is wat achter de site zit. Zie hun KvK, NAW, voorwaarden en meer.

Voor mij is bovenstaand al genoeg om niet het risico van bestellen te lopen maar daarboven vraag ik mij af of het niet beter is dit soort bedrijven te weren uit de PW?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 17:18

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik meen me te herinneren dat T.net een policy heeft dat een winkel een uniek KvK nummer moet hebben en dat het niet wenselijk is om meerdere winkels onder hetzelfde KvK nummer in de pricewatch te hebben staan. Wellicht is deze policy versoepeld, of deze is door de controle geglipt :)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Was gisteren ook al een discussie over een aantal shopreviews.
Eboman in "[ShR] Meldingen Shopreview - deel 5"

Ging om een aantal reviews van nieuwe "tweakers" die zeer lovend waren over deze bedrijven.
Hadden dezelfde namen als bij de shopreviews op http://www.beslist.nl/s0000195103/.
Op Tweakers zijn ze nu gelukkig verwijderd.
http://tweakers.net/shopr...t-nl.html#tab:shopreviews

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 22:48

Amafi

Amafi

Grappig, had het ook al doorgegeven aangezien ik ook mijn spullen nog steeds niet binnen had gekregen.
Je krijgt keurig op dag 2 van je bestelling door dat je bestelling word geassembleerd. Maarja dat was 1,5 week geleden.

Kan bij de shop marktkraamkoopjes.nl niet worden aangegeven dat het gewoon 14 dagen duurt voordat je product binnen is?
De 5 werkdagen die ze zelf aangeven halen ze volgens mij bij niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben de winkel in het vizier, en bekijken wat we ermee gaan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 13:52
Ik vind het ook maar een onbetrouwbare winkel. Alles staat op voorraad, ik wilde graag een tv bij ze kopen. Snel een mailtje gestuurd of ik hem dat weekend kon ophalen. Krijg ik aan het eind van de avond een reactie terug (verder niks mis mee maar goed) dat het pas na een week op woensdag kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:21
Net even gechat met Nick van belist.nl, vond het toch wel typisch dat er van deze shop maar liefst 68 beoordelingen zijn:
Nick
Beste bezoeker. Waarmee kan ik u helpen?

bezoeker
Kunt u mij vertellen of de reviews van Marktkraamkoopjes.nl echt zijn?

Nick
De reviews worden geplaatst door bezoekers van beslist.nl, dus zullen ze wel waar zijn

Kan ik u helpen zoeken naar een product?

bezoeker
Nee, ik wil alleen weten of u site uberhaubt betrouwbaar is

Maar als ik reviews lezen, zoals de gemelde

twijfel ik daar ernstig aan

Nick
De reviews gaan over de desbetreffende site, in dit geval marktkraamkoopjes.nl, als die negatief zijn dan zou ik de webshop inderdaad ook niet aanraden

Kan ik u helpen zoeken naar een product?

In het geval van deze webshop zijn de reviews op 81% positief, die is dus wel aan te raden

bezoeker
Kijkt u nog eens goed

En lees ook eens gathering.…rum/list_messages/1544745

Nick
U bekijkt recensies van een externe website, ik heb deze recensies voor me: http://www.beslist.nl/s0000195103/

bezoeker
Toch wel verdacht dan?

Bij de site tweakers.net wordt de genoemde winkel helemaal afgebrand

en bij u de hemel in geprezen

eerlijk gezegd heb ik meer vertrouwen in tweakers

vind het alleen erg verdacht dat er zo veel reacties op uw site staan

Nick
Wij doen ons best om op onze site zoveel mogelijk produkten weer te geven zodat u veel vergelijkingsmogelijkheden heeft. Om dat te bereiken hebben we momenteel al meer dan 6000 aangesloten webshops, helaas is het voor ons niet mogelijk om die allemaal te controleren. Het zou kunnen dat de bezoekers die de reviews, die u op beslist.nl ziet, alleen positieve ervaringen hebben met de shop.

bezoeker
komen deze toevallig allemaal van 1 IP adres af?

Heeft u geen meldpunt voor dit soort gevallen?

Nick
De reviews worden door de gebruikers van beslist zelf geplaatst, vandaar dat een dergelijk meldpunt niet bestaat bij beslist

Alle reviews worden gecontroleerd voor ze op de website worden geplaatst. Het is ook niet zo dat alle beoordelingen over de shop goed zijn. beslist.nl…sortby=review_grade%3Aa_z Op deze link ziet u dat er ook wel negatieve reviews zijn over deze shop. Hetgeen u eerst zag was gesorteerd op de beste scores

bezoeker
Ja, maar er worden wel dusdanig veel goede reviews geplaatst (door het bedrijf zelf) dat hun gemiddelgde op 81% ok uitkomt

Een IP check lijkt mij toch vrij eenvoudig voor U

Nick
Bij het plaatsen worden de reviews gecontroleerd op het IP-adres, de reviews zijn niet allemaal afkomstig van hetzelfde emailadres

heeft u nog verdere vragen over beslist?

bezoeker
nee, ik weet voldoende over u site

en de betrouwbaarheid ervan...

U heeft onze klantenservice beoordeeld als slecht.
Nick
Dan wens ik u een fijne dag verder. Als u nog meer vragen heeft kunt u altijd bij mij of een van mijn collegas terecht
Jammer dat niet alle sites wat zorgvuldiger met reviews omgaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Ik vind het vooral irritant dat ze de prijzen naar beneden halen. Zit je voor HDD's te kijken en denk je nou dit is een mooie prijs, is het hun prijs...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:22

Fiber

Beaches are for storming.

Nick is toch een chat-bot...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeezuiper schreef op woensdag 17 april 2013 @ 09:34:
Net even gechat met Nick van belist.nl, vond het toch wel typisch dat er van deze shop maar liefst 68 beoordelingen zijn:

[...]

Jammer dat niet alle sites wat zorgvuldiger met reviews omgaan...
Hallo Zeezuiper,

Bedankt voor je bericht. We hebben de reviews van Marktkraamkoopjes.nl nagekeken en er zijn inderdaad een aantal (positieve) reviews geplaatst vanaf hetzelfde IP, deze worden verwijderd en zullen vanaf morgen niet meer zichtbaar zijn. We voeren overigens wel triage over de reviews maar deze zijn er per abuis doorheen geglipt. De reviews van Winkelenmetvoordeel.nl zullen we ook onder de loep nemen.

Vriendelijke groeten,
beslist.nl

edit:

Inmiddels zijn ook een aantal reviews van Winkelenmetvoordeel.nl geweigerd om dezelfde reden. Nogmaals dank voor het bericht!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2013 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt mij een duidelijk geval van zwendel maar ondertussen zie ik ze nog steeds op PW staan.

Is het niet een idee om bij dit soort gespuis voortaan in de PW een rood uitroepteken te zetten met als tekst "Opgepast"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:44:
Lijkt mij een duidelijk geval van zwendel maar ondertussen zie ik ze nog steeds op PW staan.

Is het niet een idee om bij dit soort gespuis voortaan in de PW een rood uitroepteken te zetten met als tekst "Opgepast"?
En wie gaat daarvoor de rechter zijn? :)

Wij bieden normaal gesproken juist gewoon zoveel mogelijk betrouwbare informatie, zodat mensen zelf een beslissing kunnen nemen. Blijkt uit reviews dat spullen laat aankomen, dan kan je kiezen te bellen en direct op te halen bijvoorbeeld. Is levering goed maar aftersales knudde, dan hoeft dat geen probleem te zijn bij artikelen waar de fabrikant direct al een betere service levert dan wettelijk van de winkel vereist.

Wat natuurlijk niet de bedoeling is, is dat de prijzen niet kloppen, en daar zal naar gekeken worden.

Het wil overigens niet zeggen dat we geen winkels zullen weren - dat is al vaker gedaan en zal nog steeds gedaan worden als er echt een ondergrens bereikt wordt waarmee er echt geen waarde voor de gebruikers meer kan worden gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09 15:05

Blonde Tux

<advertisement>

.

[ Voor 118% gewijzigd door Blonde Tux op 18-04-2013 12:03 . Reden: floppus was me voor ]

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Kan er niet een filter komen zodat je zelf kan bepalen van welke winkels je het aanbod juist wel- en vooral niet wil zien...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:32
Dat is wel een idee. Je kan op alles filteren in de pricewatch, behalve een minimale shopsurvey score. Als je die dan op zeg 3 sterren instelt zou je dergelijke lieden er meteen uit filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien winkels een x pakket kunnen aanschaffen in de vorm van een abbo bij Tweakers waarmee ze een koppeling hebben met de pricewatch zie ik dat niet zo snel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik bedoelde meer een eenvoudig lijstje met namen en dan vinkjes kunnen zetten. Dus niet via scores.

Het hoeft niet per se slecht te zijn. Ik heb soms een tegoedbon van een bepaalde winkel. Dan wil ik alleen op die winkel kunnen zoeken. Of ik heb een persoonlijke hekel aan de MediaMarkt of zo, dan kan ik die uitvinken.

Of in dit geval, ik vertrouw deze winkels niet, ongeacht hun score, dus die wil ik niet meer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:01

mace

Sapere Aude

Fiber schreef op donderdag 18 april 2013 @ 13:13:
Ik bedoelde meer een eenvoudig lijstje met namen en dan vinkjes kunnen zetten. Dus niet via scores.

Het hoeft niet per se slecht te zijn. Ik heb soms een tegoedbon van een bepaalde winkel. Dan wil ik alleen op die winkel kunnen zoeken. Of ik heb een persoonlijke hekel aan de MediaMarkt of zo, dan kan ik die uitvinken.

Of in dit geval, ik vertrouw deze winkels niet, ongeacht hun score, dus die wil ik niet meer zien.
Dit vind ik wel een goed idee, want ik mag graag pixmania eruit filteren, en er was er nog 1 die lage prijzen had maar hele rare extra kosten enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, dat zeg ik dus. Dat zal niet zo snel gebeuren schat ik. Doe je je best als winkel zijnde om in die pricewatch te komen en betaal je daar ook voor komt Tweakers vrolijk met een optie om je in de PW te kunnen verbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Ik zou het toch wel heel graag willen zien, filter ik meteen Pixmania en de bovengenoemde er uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn collega heeft hier toevallig ook besteld. Elke dag beloftes dat het morgen opgestuurd wordt, maar er komt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:48:
[...]

En wie gaat daarvoor de rechter zijn? :)

Wij bieden normaal gesproken juist gewoon zoveel mogelijk betrouwbare informatie, zodat mensen zelf een beslissing kunnen nemen. Blijkt uit reviews dat spullen laat aankomen, dan kan je kiezen te bellen en direct op te halen bijvoorbeeld. Is levering goed maar aftersales knudde, dan hoeft dat geen probleem te zijn bij artikelen waar de fabrikant direct al een betere service levert dan wettelijk van de winkel vereist.

Wat natuurlijk niet de bedoeling is, is dat de prijzen niet kloppen, en daar zal naar gekeken worden.

Het wil overigens niet zeggen dat we geen winkels zullen weren - dat is al vaker gedaan en zal nog steeds gedaan worden als er echt een ondergrens bereikt wordt waarmee er echt geen waarde voor de gebruikers meer kan worden gevonden.
Objectiviteit is goed, en het is een nobel streven van Tweakers om zo neutraal mogelijk te blijven. Dat meen ik echt. In dit geval wordt er echter misbruik van gemaakt, en dat lijkt me niet de bedoeling.

Dagen terug was al duidelijk dat:
<Feiten:>
- De prijzen van deze shop onmogelijk laag zijn
- Er bewust fake reviews geplaatst worden
- De shop beloftes wat betreft levertijd niet na komt
- Communicatie op zijn minst moeizaam verloopt

<Interpretatie ondergetekende:>
- Dit een ordinaire oplichter betreft
- Deze op een gegeven moment de biezen zal pakken
- Er mensen gedupeerd worden

Ik denk dat het in dit geval absoluut niet verkeerd is voor Tweakers om rechter te zijn. Zeker gebaseerd op de eerste 4 feiten, is het niet meer dan logisch dat Tweakers zijn gebruikers beschermt, als iets of iemand moedwillig misbruik maakt van de pricewatch. 'Rechter zijn' is niet per definitie fout, en soms juist noodzakelijk.

Hoeveel mensen zullen de laatste paar dagen een bestelling geplaatst hebben, terwijl de shop al van Tweakers gekicked had kunnen zijn? Hoe lang moet dit nog door gaan?

En zeker, de insinuatie dat dit een oplichter betreft zou, als het niet waar was, te bestempelen zijn als smaad/laster. Als ik er niet zeker van was, zou ik deze dan ook niet maken.

Jeroen van den Berg

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2013 14:40 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
De vraag is natuurlijk wie dient Tweakers met de pricewatch?

Zijn het de shops die zo in de lijst worden opgenomen dan moet de shop erin blijven want ze worden er voor betaald.

Dienen ze de tweakers zelf dan moet de shop eruit omdat niemand er iets aan heeft en alleen maar teleurgesteld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixxel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-09 00:22
Mijn inziens gaan dit soort praktijken zeer ten kosten van de gebruiksvriendelijkheid van de pricewatch.

Ik gebruik 'm vaak, en volgens mij met mij nogal wat medetweakertjes, om te kijken wat de mogelijkheden in een productcatagorie zijn. Als ik eindelijk de features en specificaties scherp heb gaat het mij echter om de beste balans tussen prijs/performance. Waarom zou ik de pw in hemelsnaam nog gebruiken voor die vergelijking als (in mijn geval) voor 90% blijkt dat het product dat er met de beste ratio vandoorgaat alleen via een mijn inziens louche shop verkregen kan worden.

Ik ben het er mee eens dat de redactie zich ten zeerste zal moeten beraden hoe hier mee om moet worden gegaan. De financiele krisis duurt voort en een website als deze heeft nou eenmaal middelen nodig. Maar ik wil ook graag melden dat de pw alleen tot drie keer toe beste prijsvergelijker is verkozen door de gebruikers. Zonder die gebruikers kun je abonnementen en bundels aan bedrijven proberen te slijten, maar dan zul je op den duur toch de prijzen daarvan moeten aanpassen...
GrooV schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:48:
Mutualisme blijft een mooie samenwerkingsvorm. Webshops hebben via de pw een prachtig medium om klanten te trekken en producten aan te bieden, maar moeten wel in de gaten houden dat dat voordeel zn nadelen heeft.

Een webshop die niet in de pw voorkomt en op een blauwe maandag slechte service verleend zal daar vrij traag en relatief weinig mensen mee bereiken (bijvoorbeeld enkel via mond-tot-mond-reclame van de benadeelde klant). Het inherente nadeel voor een shop die wel in de pw staat is dat die enkele blauwe maandagactie kan resulteren in het digitaal aan de schandpaal genageld te worden, en dat die kritiek voor een groot publiek ontsloten word.
Zijn het de shops die zo in de lijst worden opgenomen dan moet de shop erin blijven want ze worden er voor betaald.
Hier gaat het denk ik mis. Wil je een bepaalde kwaliteit naar je gebruikers uitstralen zul je als redactie een keuze moeten maken of je elke webshop toelaat of elke betalende webshop. Het toevoegen van een extra criterium zou ook tot de mogelijkheden kunnen horen.

Brainfart: Waarom geef je actieve gebruikers (xxx-karma of shopreviewschrijvers of iets dergelijks) niet de mogelijkheid webshops met een reviewstatus onder een x-niveau uit te filteren? Dat zou mogelijk de hoeveelheid shopreviews doen toenemen en daarmee de validiteit van het systeem vergroten... Om een wildgroei aan reviews van een lage kwaliteit tegen te gaan zou je in lijn met de rest van de site shopreviews eveneens van een puntensysteem kunnen voorzien.

[ Voor 45% gewijzigd door Pixxel op 19-04-2013 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
We zijn nu bijna een week verder, gaat er iets mee gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We houden het nog steeds scherp in de gaten. Als ze wel ook getuige de negatieve reviews gewoon leveren, niet de PW vervuilen met onjuiste prijzen en levertijden (levertijden in de PW lijken aangepast, ik zie wel nog een aantal prijzen die niet lekker zitten dus dat nogmaals aangekaart intern), en er geen fake-reviews meer geplaatst worden, dan wil ik wel graag dat we niet over één (zeven zo je wil) nacht ijs gaan bij een dergelijke beslissing.

Als niemand ooit een levering ontving, had het forum en de rest van internet al bol gestaan van de acties.
GrooV schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:48:

Dienen ze de tweakers zelf dan moet de shop eruit omdat niemand er iets aan heeft en alleen maar teleurgesteld kan worden.
Wat een geweldig stuk onderbouwing :X Het is leuk hoor, zo'n populistisch tekstje met hints over prioriteiten en vooral niets over hoe je grenzen bepaalt en beheert. Als vrijwilliger die niets verdient aan wat dan ook wat Tweakers doet net als de rest van de vrijwilligers die zich met de ShopReview bezighouden schuif ik dat graag aan de kant.

En zélfs dan; er worden niet meer of minder inkomsten voor Tweakers gegenereerd als deze winkel er wel in staat of niet. Klikken bezoekers niet op hun link, dan op die bij een andere winkel met de beste combi van prijs/reviews. Als compleet platform is er baat bij goede en betrouwbare informatie; dat is waar mensen voor komen en wat kliks genereert.

Misschien moet je je eerst een keer verdiepen in hoe iets werkt voor je je onsterfelijk belachelijk maakt.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2013 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GrooV schreef op maandag 22 april 2013 @ 16:51:
We zijn nu bijna een week verder, gaat er iets mee gebeuren?
Als bedrijven betalen voor vermelding in de PW dan zal Tweakers zich in een moeilijke spagaat vinden van wie is belangrijker: hun lezers of hun broodheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
De Pricewatch leeft en blijft goed up to date bij gratie van zijn gebruikers. Dat zijn zowel de bezoekers als de webshops zelf. Dat de webshops een financiele bijdrage leveren aan Tweakers.net mag zo zijn maar hoort eigenlijk helemaal niet thuis in deze discussie. Zodra dat onderdeel van discussie wordt zijn we eigenlijk al overtuigd dat het belang van Tweakers.net vooral inkomsten is en niet een correctie PW. Dus dat is een non-issue momenteel; ik geloof namelijk dat Tweakers.net er alles aan gelegen is om de PW correct als mogelijk te houden - het is een belangrijke bron voor stabiele aantallen bezoekers en heeft het potentieel, elke dag, om meer mensen de website te laten ontdekken.

Wel denk ik dat het gezond is om te realiseren dat wanneer webshops *moedwillig* foutieve reviews plaatsen, waarbij het wel heel doorzichtig is als dat positieve zijn vanaf bijv hetzelfde IP adres, er direct actie moet worden ondernomen.

Kort gezegd: het manipuleren van de cijfers en reviews is gewoon een vorm van oplichting en dient hard te worden bestraft. Moet je elke bezoeker die macht geven? Nou... zolang Tweakers.net nog geen harde randvoorwaarden heeft vastgesteld vind ik eigenlijk wel dat de gebruiker de webshops zelf moet kunnen filteren.

Als je dat namelijk niet doet, zeg je impliciet tegen je gebruikers dat ze het maar moeten slikken dat de PW incorrecte en gemanipuleerde info bevat. Dat is geen goed geluid. Bovendien: de PW is vrijwel 100% user generated en ondersteund, waarom zou dat ene onderdeel dan niet te filteren zijn... dat ruikt verdacht, ook al is het dat misschien helemaal niet.

(Overigens kan je al wel filteren na het compleet maken van een wishlist (bestelkosten berekenen), dus wat houdt ons nog tegen...?)

[ Voor 9% gewijzigd door Vayra op 02-05-2013 18:28 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Roberto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-09 23:28
De shopreviews worden er niet beter op. Heb even snel de achtergrond van de webshops gecheckt en er zijn toch wel flinke twijfels ontstaan.

Het adres waar alle webshops op staan is gevestigd in een flatgebouw in Enschede. Weet niet of er nog iets is van een bedrijfspand of loods, maar dat staat in ieder geval niet gegeven op de websites. In het appartement kunnen ze echter niet al hun producten op voorraad hebben. Op de website stond een paar weken geleden wel dat ze veel producten op voorraad hebben. Dit is gewoon onmogelijk, vanuit mijn optiek. Uit de shopreviews is dat ook gebleken.

Deze site is volgens mij puur een tussenpersoon die alles nog moet kopen bij de distributeur. Er is naar mijn mening geen sprake van echte webshops en dat is gewoon erg jammer. Op dit moment geeft het een vertekend prijsverschil van veel producten en daarom ben ik zelf weer overgegaan op de HWI prijsvergelijker(die ook gebreken heeft).

Ben erg bang voor de onwetende consumenten, want heb zo'n voorgevoel dat deze webshops binnenkort van het net verdwijnen.

Natuurlijk moet elke webshop zijn kans krijgen, maar op de manier hoe de zaken nu verlopen, is volgens mij niet heel goed. Van professionaliteit is naar mijn mening geen sprake en hoop zelf dat Tweakers nog een extra keer gaat controleren. Lijkt mij toch wel dat de shop het telefoonnummer gebruikt van het opgegeven adres. Eén telefoontje lijkt mij wel genoeg om te beoordelen of we deze webshops serieus moeten nemen of niet.

Hopelijk wordt dit snel opgelost, want volgens mij hebben veel Tweakers geen zin om bij die webshop zijn producten te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Don Roberto schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 00:22:
[...]
Deze site is volgens mij puur een tussenpersoon die alles nog moet kopen bij de distributeur...
Zo lang de prijzen maar kloppen en de levertijden eerlijk worden aangegeven in de PW boeit dat toch niet...?

De vraag is natuurlijk wel hoe goed de aftersales, etc. is van dit soort shops. En hoe ze omgaan met retouren, klachten en alles wat er verder mis kan gaan bij internet verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Roberto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-09 23:28
Fiber schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 01:10:
[...]

Zo lang de prijzen maar kloppen en de levertijden eerlijk worden aangegeven in de PW boeit dat toch niet...?

De vraag is natuurlijk wel hoe goed de aftersales, etc. is van dit soort shops. En hoe ze omgaan met retouren, klachten en alles wat er verder mis kan gaan bij internet verkoop.
De prijzen kloppen volgens mij wel, maar de levertijden niet. Sommige producten zijn bij andere webshops niet leverbaar en zij zouden ze binnen vijf dagen kunnen leveren.

Inderdaad is het nog afwachten hoe de webshop zich gaat ontwikkelen. Aangezien het volgens de shopreviews nu al moeilijk is om contact met ze op te nemen, heb ik niet echt hoop dat ze een uitstekende aftersales hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op 2 mei een bestelling gedaan, helaas is die bestelling veel maar dan ook veel te laat bezorgd.
Ik heb hem 15 mei binnengekregen. Ik heb ze tussendoor een paar keer gemaild, helft van de keren geen reactie......
Ik kreeg de bestelling binnen, en ja hoor; DE FACTUUR ZIT ER NIET BIJ!!!!!
Na 10 mailtjes gestuurd te hebben, nog geen reactie.
Ze nemen ook niet op, helemaal niks.
Hoe kan ik ooit de factuur nog krijgen??? :( :( :(

HEBBEN JULLIE DE FACTUUR ER WEL BIJ GEKREGEN?

BEGIN NIET AAN DEZE SITE!!!! Geloof me

Graag reactie.

Gr. Sander
Pagina: 1