Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 17:51
Bij ons thuis hebben wij een probleem met te lage spanning. Aangezien we voor het bedrijf netverzwaring nodig hadden, hebben we getekend dat het elektriciteitsbedrijf daar niets aan hoeft te doen.

Aangezien de voedingen van onze pc's wel erg snel kapot gaan, hebben wij het idee om een ups te gebruiken voor de computer apparatuur.

Nu heb ik een ups gevonden die volgens mij precies doet wat wij nodig hebben: http://www.apc.com/resour..._sku=BE550G-GR&tab=models

Klopt het dat deze ups altijd een output voltage heeft tussen de 218 en 242volt? Ook als het input voltage lager is? Zit er een transformator in de ups die het voltage opkrikt wanneer het tussen de 180 en de 218 volt is?

Dit is iig wat ik lees in die specificaties. Kan iemand met verstand van ups'en bevestigen dat dit zo is?

petersmit.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 20:16
Ik zie daar niks staan over een voltage boost.

Bij
http://www.apc.com/products/family/index.cfm?id=27
staat bijvoorbeeld:
Boost and Trim Automatic Voltage Regulation (AVR) Gives higher application availability by correcting low and high voltage conditions without using the battery (not available on all models).
Dat moet je hebben (zit bijv ook op mijn ups, de SMART UPS 750 (SUA750), die kom je vaak 2de hands tegen)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete
Ja, dat dacht ik inderdaad al, maar dan begrijp ik de specificaties van de ups die ik noemde niet. Daar staat:
Nominal Output Voltage 230V
Output Voltage Tolerance +/- 5% static and 100% load step

Input voltage range for main operations 180 - 266V
Oftewel, gaat deze ups over op batterijen wanneer het voltage onder de 218v gaat (230 - 5%) of pas bij de 180v? In het eerste geval, wat betekent die 180 volt?

petersmit.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:20
Volgens mij hebben moderne computervoedingen tegenwoordig een full range 90-264V spanning input.
Ik weet dus niet hoe oud je voedingen waren, misschien heb je veel last van net vervuiling. (las trafo's)

Ik heb een ups die de spanning tot een bepaalde grens constant probeert te houden, daarna schakelt hij over op batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:52

Sorbo

Uw hulp in huis!

Volgens mij houd je in en outputvoltages niet helemaal goed uit elkaar.

De UPS kan gevoed worden met een voltage tussen de 180 en 266V, en levert vervolgens aan de apparaten die aan de UPS hangen een voltage van 230V, met een marge van + en - 5%.

Edit: Om je andere vraag nog te beantwoorden: Onder de 180V. Dan krijgt de UPS geen voor hem bruikbare spanning, zullen zijn accu's niet meer bijladen, maar gebruikt worden om de apparaten die hieraan verbonden zijn van stroom te blijven voorzien. Het outputvoltage zal, zelfs als het inputvoltage onder de 180V daalt, gewoon ~230 volt blijven (met dus die marge van 5%), met als enige verschil dat de batterijen gebruikt worden voor het leveren van de stroom in plaats van het lichtnet.

[ Voor 49% gewijzigd door Sorbo op 16-04-2013 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete
Heeft deze ups dus een methode om het outputvoltage te regelen? AVR (automatic voltage regulation) wordt als feature genoemd bij andere ups'en, maar niet bij deze.

[ Voor 18% gewijzigd door Pete op 16-04-2013 15:43 . Reden: had de andere edit niet gezien ]

petersmit.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
Waarom wil je een upc hebben?
Alleen vanwege te lage spanning?

[ Voor 3% gewijzigd door Hell-Slave op 18-04-2013 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

99% van de computervoedingen werken uitstekend op alles van 90-250V, dus dat lijkt me niet de enige reden.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
Weet ik zie vorige post, vandaar vraag :D
Misschien had hij wel oude voedingen met een selector switch 110/220V.
Nieuwe voedingen hebben nu meestal een full range input.

[ Voor 61% gewijzigd door Hell-Slave op 18-04-2013 14:05 ]

• Casmo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 00:24

Casmo

Mr. Hero

Excuses voor de flinke bumb maar ik heb nu een soortgelijk probleem: ik zit in Sint Eustatius en hier komt 110v / 60Hz uit de muur. Elke 30 seconde 4 piepjes. Kan die UPS ingesteld worden dat hij van 100v tot 140v (oid) accepteerd (en eventueel doorstuurd)? Alle aangesloten apparaten accepteren wel 100 / 220v.

naxasius.com, mijn eigen mmorpg spel (browser based).

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:53

heuveltje

KoelkastFilosoof

Casmo schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:10:
Excuses voor de flinke bumb maar ik heb nu een soortgelijk probleem: ik zit in Sint Eustatius en hier komt 110v / 60Hz uit de muur. Elke 30 seconde 4 piepjes. Kan die UPS ingesteld worden dat hij van 100v tot 140v (oid) accepteerd (en eventueel doorstuurd)? Alle aangesloten apparaten accepteren wel 100 / 220v.
input, Als het al kan moet dat met een fysieke schakelaar op de voeding. Heb je die niet, dan zal het ook neit werken. die 60hz 110 output kun je vrees ik wel vergeten :O

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:17
Bij computerproblemen door spanningsfluctuaties (HDD/PSU falen) raad ik altijd aan een actieve UPS te gebruiken. Daarna hoefde ik niet meer maandelijks pc's te repareren op locatie. Deze genereren continu een goeie (sinus) netspanning uit accu's die vanuit de beschikbare spanning opgeladen worden.In feite wordt alle stroom langs de accu's naar de inverter geleverd: deze accu's gaan dan ook vrij lang mee. Bij APC gaat het dan om de smart ups online. Helaas beginnen deze pas bij 1000VA en hangt er ook een bijbehorend prijskaartje aan, echter kan je hier wel meerdere pc's /servers aan hangen.
De niet-actieve ups beschermt tegen spanningsuitval, niet tegen fluctuaties. Deze doet dit door het inschakelen van een inverter (op de accu) en het omschakelen van de uitgang naar deze spanning. Bij fluctuerende spanning zal deze zeer vaak omschakelen, wat de acculevensduur sterk verkort en bovendien de nodige rotzooi op de uitgang veroorzaakt. Daarnaast zijn deze inverters vaak van een eenvoudig PWM type dat geen nette sinusspanning genereert.

[ Voor 52% gewijzigd door base_ op 10-08-2017 22:54 ]

• Casmo

Casmo

Mr. Hero

Ik heb de instellingen net even bekeken en kan wel de "low transfer voltage" aanpassen: http://i.imgur.com/68NddKF.png

Weet iemand wat de consequenties zijn als ik die op 100 zet?

• base_
Casmo schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:42:
Weet iemand wat de consequenties zijn als ik die op 100 zet?
Dan schakelt ie pas bij 100 Volt over naar accu....

tip: van die actieve ups is ook een120V versie

[ Voor 24% gewijzigd door base_ op 10-08-2017 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
base_ schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:54:
[...]

Dan schakelt ie pas bij 100 Volt over naar accu....

tip: van die actieve ups is ook een120V versie
Die zijn voor de Amerikaanse markt. Zie stekkers. Dat wil je hier niet hebben normaal gesproken.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
Tyrian schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 02:48:
[...]
Die zijn voor de Amerikaanse markt. Zie stekkers. Dat wil je hier niet hebben normaal gesproken.
Hij zit in St. Eustatius op 110V 60Hz dus dat lijkt me juist prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
base_ schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 02:55:
[...]

Hij zit in St. Eustatius op 110V 60Hz dus dat lijkt me juist prima?
Ja, dan wel.

Een Smart-UPS heeft AVR (Autmatic Voltage Regulation). Deze past te hoge en te lage voltages aan, maar hier zit wel een marge aan. Je kunt dus niet een 230volt model instellen om zijn werk op 120/110volt te doen. (Naast het voltage heb je ook nog met de 50/60hz frequentie te maken)

Je hebt dus een model nodig passend bij het voltage van je land.

Verder is het inderdaad zo dat een online (double conversion) UPS altijd de veiligste oplossing is omdat deze je apparatuur geheel van de netspanning isoleert. De stroom wordt ALTIJD omgezet van AC naar DC en weer terug naar AC. Hiermee is de uitgaansspanning 100% constant en wanneer de stroom te slecht is of uitvalt neemt de accu ook over.

Nadeel is wel de aanzienlijk hogere prijs en de lagere efficiëntie omdat de AC-DC-AC omzetting gepaard gaat met warmteontwikkeling en dus (bruikbaar) energieverlies.

[ Voor 37% gewijzigd door Tyrian op 11-08-2017 03:14 ]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casmo

Casmo

Mr. Hero

Bedankt voor jullie help/reacties. Ik heb wel de Nederlandse stekkers nodig (ideale situatie) maar ik zal daar wel omzetters voor gebruiken.

Pagina: 1