Ibood Aanbieding - Onkyo TX-NR414

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik zit al een tijdje te denken om over te schakelen naar een reciever welke HD Audio ondersteund, nu is deze TX-NR414 wel aan een mooi prijsje (200 euro) op iBood te krijgen. Ik weet dat het een model van vorig jaar is, maar dit vind ik niet erg.

Mijn vraag is echter de volgende. Ik heb momenteel een Onkyo HT-S990THX Sound syteem, dit bestaat uit een Onkyo HT-R940 Reciever en bijhorende speakers. Het gaat hier echter niet om een alles-in-een setje, maar gewoon een reciever welke samen verpakt werd met een set speakers en subwoofervan Onkyo, het zijn gewoon standaard speakerkabel aansluiten e.d.

Mijn voornaamste vraag is, ik wil mijn speakers van deze set behouden en enkel mijn Reciever upgraden. Is dit de moeite bij deze speakers, of ga ik het verschil tussen normale en HD Audio toch niet horen omdat mijn speakers hier niet van voldoende hoog niveau voor zijn?

Hopelijk komt er voor het einde van de dag een antwoord, want tja het is nu eenmaal een iBood aanbieding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:51
Dure speakers op goedkope versterker > Goedkope speakers op dure versterker.
Zo is het mij altijd verteld.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Bad Brains schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 09:08:
Dure speakers op goedkope versterker > Goedkope speakers op dure versterker.
Zo is het mij altijd verteld.
Inderdaad, heb ik ook wel ooit gehoord. Maar de speakers welke ik heb zijn dan wel instap, maar ook geen Chinese Brol lijkt me. Daarnaast is de versterker welke ik wens te kopen eigenlijk ook gewoon een instap model maar dan van vorig jaar versus een instapmodel van 6+ jaar oud welk ik nu heb. De set van speakers en versterker koste me 6 jaar geleden 900 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Ik denk dat het verschil tussen de 2 versterkers (anders dan audio formaten) erg klein is.
Ik heb indertijd mijn Onkyo versterker van 2500 gulden na bijna 19 jaar vervangen door een Denon AVR3805 van 4 jaar oud.
Heb er toen 300 euro voor betaald, en ja je mist wat audio formaten maar de klasse van de versterker ligt wel een stuk hoger dan een nieuwe Onkyo van 300,-

Misschien is een "oudere" versterker uit een hoger segment interessanter, het is maar wat je ermee wilt doen.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Een oudere versterker uit een hoger segment 2dehands kopen zou wrs een betere vesterker opleveren, maar dan maak ik het kwaliteitsverschil tussen mijn speakerset en de versterker eigenlijk nog groter.

Want eigenlijk twijfel ik (misschien onterecht) niet aan de capaciteiten van de TX-NR414 welke ik wil kopen maar wel aan deze van mijn speakers uit mijn vorige set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:19

franssie

Save the albatross

Het voornaamste verschil is dat de TX-NR414 HDMI heeft. Vwb het geluid zou ik het geld op zak houden en sparen voor luidsprekers. Lijkt me niet dat je het verschil tussen de versterkers snel kunt horen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik zou deze upgrade niet doorvoeren. Zoveel mis je nu ook weer niet aan de hd audioformaten. Je hebt nu een setje kleine speakers staan waaruit je met de 414 waarschijnlijk niets extra zult halen. Een betere upgrade zou het zijn om de fronts te vervangen door goede vloerstaanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Persoonlijk zou ik rustig aan zoeken naar een set speaker die je liggen.
Want ik geloof dat we eigenlijk niet over versterkers praten maar de kwaliteit van je speakers?

Begin met een mooie set front speakers, maar ja ik kan natuurlijk niet in je budget kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Wel we woon momenteel nog op een huur appartement, maar de bedoeling is dat we over enkele jaren een huis zouden kopen en ik wil tot dan wachten om speakers te kopen omdat ik dan speakers voor die ruimte kan kopen zonder rekening te moeten houden met de plaatsbeperkingen welke ik nu heb op het appartement.

Maar jullie denken dus niet dat ik het verschil in geluidskwaliteit tussen standaard DTS 1500Bits waar de meeste bluray's op terugvallen indien HD audio niet ondersteund wordt door de apparatuur (zoals mijn huidige versterker) en de HD Audio formaten op de TX-NR414

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
timofp schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 09:32:
[...]
Maar jullie denken dus niet dat ik het verschil in geluidskwaliteit tussen standaard DTS 1500Bits waar de meeste bluray's op terugvallen indien HD audio niet ondersteund wordt door de apparatuur (zoals mijn huidige versterker) en de HD Audio formaten op de TX-NR414
Dat lijkt me niet met de speakers die je nu hebt staan. Ik zou het geld voor deze upgrade vasthouden en bij een setje nieuwe fronts leggen. Daar heb je veel meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Ga er vandaag nog even over nadenken, maar ga het geld dan ook gewoon sparen denk ik. Wat verder uitzoeken op internet leidt me ook tot de conclusie dat het verschil tussen standaard DTS/DD en de HD varianten slechts subtiel is, dus dan zal het verschil tussen de DTS core van 1500bits welke al significant hoger is dan standaard DTS en DTS HD MA maar zeer subtiel zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-07 09:44
Heb niet echt een bijdrage, behalve dan dat ik deze gister op tweakers voorbij zag komen toevallig: meuk: Onkyo TX-NR414/515/616 1161-0108-0400
Pagina: 1