Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52
Hallo,

Op dit moment ben ik in het buitenland. Om geen extra kosten te krijgen heb ik roaming en mobiel internet uitstaan.
Nu zie ik in de datacounter widget, dat ik toch mobiele data verbruik?
Het zijn slechts 130bytes, maar toch.
Kan er nog iets anders aan staan?
Het gaat om een htc one x.

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Als je internet werkelijk uit staat kan er ook gene data overdacht plaats vinden. Weet je zeker dat de data niet verstuurd is voordat je het internet afsloot? En hoe heb je het precies afgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
In nederland heb ik het mobiele netwerk uitgeschakeld onder opties en de roaming staat niet aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149800

Mogelijk gps netwerk verbetering?

dat zijn vaak ook maar kleine hoeveelheden en zit op sommige telefoons apart in de settings verwerkt.
Dit was in ieder geval op mijn oude Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
Ik zal zo eens verder kijken
Wat me ook opvalt (misschien is het normaal) is dat ik 3 streepjes bereik heb, met een kleine r ernaast/erboven (denk van roaming) het staat niet op de normale plek waar normaal 3g of h staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-07 08:16
Dat laatste klopt. Op de One X staat, voor zover ik weet, het roaming tekentje (de R) boven de streepjes van het bereik. Als je dat op de plek van het mobiel internet neerzet wordt het helemaal een letterpalet met 3G, H, E, G, GPRS, noem het maar op. Zo geeft de bereiksindicator al aan dat je qua bellen ook al in het buitenland zit en dus voor het bellen ook aan het 'roamen' bent.

Over die 130 bytes, het zou inderdaad de GPS kunnen zijn, maar ook een klein pakketje informatie die naar je provider wordt gestuurd. Als ik op mijn maandelijkse factuur kijk zie ik daar af en toe op de meest onlogische tijden staan dat ik 80/120/160 bytes heb verbruikt. Overigens wordt dit niet als 'binnen de bundel' gerekend, omdat het simpelweg een veel te klein pakketje is om uberhaupt ergens te laten mee tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
Dank voor het antwoord! Ik ga weer verder Dubai verkennen!

Pagina: 1