Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ten einde raad. Hopelijk dat jullie mijn kunnen helpen.

Sndskort heb ik een NAS van buffalo aangeschaft. Deze zit aangesloten aan mijn ziggo wifi modem. Als ik met mijn xtreamer sidewinder 3 mediaplayer films wil streamen haperen deze.

De draadloze verbindingsnelheid tussen de nas en mediaplayer is echter gewoon goed. Toestellen staan slechts 3 meter van elkaar verwijderd.

Ik heb de nas ook eens op mijn linksys ea3500 router aangesloten en een andere mediaplayer (dune hd tc 303) gebruikt maar het probleem blijft. Ik krijg steeds de melding bufferfouten bij deze player. Verbindingsnelheid bij info op de player is ook gewoon erg goed.

Waar kan dit aan liggen?

Verwijderd

Wat heb je zelf al opgezocht hierover? Wat denk je zelf dat het is? Heeft je buffalo de nieuwste firmware, heb je hier nog iets op aangepast, welke HDD zit erin, is deze niet te vol? Heeft het ooit goed gewerkt? Heb je het apparaat al is direct aan je PC aangesloten en getest? Heb je ook getest met verschillende media?

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:49
Wat voor bestanden speel je af? Hoe groot zijn ze? Je kan het als test een bekabeld proberen ipv met wifi.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Wifi is vaak vragen om problemen. Als je een grote file zoals een film van 2 uur over stuurt kan dat best in 30 minuten gebeurt zijn. Dan zo je zeggen dan moet ik hem kunnen streamen ook. Maar dat is niet zo. Wifi hapert vaak gedurende korte tijd. Dat drukt je gemiddelde snelheid met maar een paar procent. Maar het kan wel betekenen dat je bv 30 seconden lang volle snelheid hebt en dan 3 seconden niets en dan weer opnieuw. Maar bij streamen heb je er niets aan dat het 30 seconden lang wel 4 keer sneller kan zijn dan je nodig hebt. Je gaat niet 4 keer sneller kijken. Maar die 3 seconden dat je niets krijgt merk je wel.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-02 15:13
Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:53:
.... Toestellen staan slechts 3 meter van elkaar verwijderd.

....
Voor 3 meter zou ik toch maar voor een kabel gaan ;)

Computer nr 486 denk ik..