Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Antispam meerdere mailservers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Allereerst excuses indien dit in het verkeerde topic staat.

Ik heb op dit moment meerdere DirectAdmin webservers in beheer, draaiend op CentOS6 x64.
Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een centrale antispam oplossing, het liefst zet ik 1 (of 2 voor failover) gescheiden servers op die alle mail eerst filtert en vervolgens door laten sturen na de juiste (web)server.

Het liefst zou ik niet eerst ieder domein apart (handmatig) willen toevoegen, maar zou het mooi zijn dat de antispam server de mail aflevert op het eerst volgende MX record/of specifiek aangegeven MX record.

Het mooiste zou natuurlijk een open-sourche oplossing zijn, echter mag een betaalde ook zolang de kosten niet te hoog zijn.

Indien iemand hiervoor tips en/of een oplossing heeft hoor ik dit graag.

Alvast bedankt!

Groet,

Sander

Verwijderd

Je wilt een oplossing zoals SpamExperts. Dit moet je niet zelf willen doen, anti-spam is een echt vak geworden. Besteed het uit en dompel jezelf niet onder in ellende.
Het liefst zou ik niet eerst ieder domein apart (handmatig) willen toevoegen, maar zou het mooi zijn dat de antispam server de mail aflevert op het eerst volgende MX record/of specifiek aangegeven MX record.
En dat zullen spammers niet zien en niet proberen denk je? :D

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2013 22:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
SpamExpert lijkt mij inderdaad een hele mooie oplossing, echter vind ik het nogal prijzig worden naarmate je meer domeinen wilt filteren...

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:52
www.mailcleaner.org is een opensource oplossing die ik al tijden gebruik. Doet standaard al wat, maar mits je je inleest en er verder induikt kan je dit echt diep gaan configureren en is het echt een volwaardige oplossing, ook kan je clusteren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:04:
SpamExpert lijkt mij inderdaad een hele mooie oplossing, echter vind ik het nogal prijzig worden naarmate je meer domeinen wilt filteren...
Wil je dat je klanten spam krijgen, of wil je dat niet? Je moet ze er simpelweg gewoon voor laten betalen. Spam filteren kost geld en moeite. En van dat laatste moet je er niet teveel in willen steken.

Hand op de knip houden = slechte oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
mailcleaner.org lijkt mij op het 1e gezicht inderdaad wel wat.

echter is mij zo snel niet duidelijk of ik ieder domein handmatig moet toevoegen, of dat dit op de één of andere wijze automatisch kan?

@ItsValium: mag ik vragen wat voor servers/diensten jij er achter draaid?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:07:
[...]

Wil je dat je klanten spam krijgen, of wil je dat niet? Je moet ze er simpelweg gewoon voor laten betalen. Spam filteren kost geld en moeite. En van dat laatste moet je er niet teveel in willen steken.

Hand op de knip houden = slechte oplossing.
Dat is inderdaad ook waar.. Het is nog niet eens zo gek om deze dienst als een apart product aan te bieden!

Ik kijk eerst nog wel even verder of er nog meer geschikte software is.

• ItsValium
Ik draai er allerhande diensten achter, van simpele webhosting tot grote zakelijke omgevingen. Je kan een standaard configuratie voor de domeinen instellen, en je kan naderhand voor elk domein de configuratie tot in de details gaan aanpassen. Vergt wel wat zoekwerk en testen maar daarna kan je echt wel een goeie oplossing bieden aan je klanten.

Ik draai voor al mijn klanten een standaard config, voor degene die wat meer willen filteren of extra eisen stellen is het bijbetalen.

Om dan het kostenplaatje met SpamExperts te vergelijken, ik 'bespaar' 820€ per maand tov een eigen gehoste spamexperts oplossing ...

[ Voor 12% gewijzigd door ItsValium op 15-04-2013 22:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
klopt het trouwens dat mailcleaner.org vrijwel de zelfde software is als mailcleaner.com, maar dan zonder ondersteuning van een bedrijf etc.?

• ItsValium
Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:12:
klopt het trouwens dat mailcleaner.org vrijwel de zelfde software is als mailcleaner.com, maar dan zonder ondersteuning van een bedrijf etc.?
Is inderdaad bijna identiek, je mist een paar kleine features en de support natuurlijk maar mits je zelf wat werk verricht kan je ze net zo goed inrichten. Wel wat kennis vereist natuurlijk.

Verwijderd

Dat mag, en dat moet je ook zeker doen. Maar op basis van mijn ervaring in de professionele hostingwereld* raad ik aan dit als dienst in te kopen.

Overigens komt het met een volledige API en een webinterface. Hoe meer je afneemt hoe goedkoper het wordt. Als je het over een beetje een fatsoenlijk aantal domeinen hebt, zit je op minder dan een euro per maand *hosted*. Zet je zelf twee servers neer, dan kan het goedkoper, als je tenminste zelf je servers onder die prijs draaiende kunt houden.

* Oh, en ik heb het over honderden servers en miljoenen emails.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien wel een specifieke vraag, maar is het mogelijk om domeinen vanuit DirectAdmin te syncen met bijvoorbeeld mailcleaner?

Zodat ik bij een nieuw domein deze niet handmatig aan hoef te maken op mailcleaner

• ItsValium
Het kan maar dan moet je wel zelf wat gaan scripten vermoed ik. Ikzelf gebruik geen DirectAdmin en is ook al tijden geleden dus kan niet zo direct zeggen hoe het tegenwoordig is gesteld met het aanpassen van DirectAdmin.

Gezien zowel DirectAdmin als mailcleaner de users en/of configs en andere meuk in een database wegschrijven moet dit zeker haalbaar zijn.

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je zou ook kunnen kijken naar de Email Security appliance kunnen kijken van Cisco. Dit is IronPort voordat Cisco het heeft overgenomen. Filteren gaat op basis van een reputatie score. (van -10 tot +10) Het meeste mailverkeer wordt op basis van IP adres geblokkeerd. Dit verkeer hoef je dus ook niet te archiveren. (Wetgeving technisch gezien.) Dit risc rating systeem gebruikt Cisco ook voor hun IPS appliances.

Verder kan je ook outgoing verkeer filteren m.b.t. DLP (Data Loss Prevention) en encryptie van mail. Ze hebben ook een cloud service.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

waarom steek je er niet gewoon wat geld in en laat dit goed neerzetten door mensen die er verstand van hebben :)

mail is niet iets wat je kwijt wilt raken, nu ken ik mailcleaner wel maar je moet alles goed instellen.

btw. wat is mis met de spamfilter in directadmin? (http://forum.directadmin.com/forumdisplay.php?f=53) heb het zelf jaren gebruikt als relay server voor exchange omgevingen. spam was nihil...

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

Gooi al je security de cloud in, zeker zaken als Anti Spam en Anti Malware op de email, gooi bij een ISP neer of dergelijke. Probleem is dat er steeds meer diepgaande kennis nodig is om dit goed aan te pakken zelf en de kosten hiervan niet meer opwegen tegen de baten.

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Wat ik even niet duidelijk heb: Zijn het allemaal eigen domeinen, of host je de domeinen van anderen?

Want ik vind de maandelijkse prijzen van SpamExperts nog wel meevallen. €25,- per maand voor 10 domeinen (inbound) of €37,- per maand (in en outbound).
€2,50 of €3,70 per domein vind ik acceptabel en zou eigenlijk geen belemmering moeten zijn voor een zo goed als spamvrije en virusvrije mailomgeving.
Pagina: 1