geluid pc speakers zijn beter dan versterker + speakers :'(

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 19:05
Misschien doe ik iets verkeerd maar ik heb in de huiskamer deze speakerset: pricewatch: JBL SCS 178 (Bruin) in combinatie met een pricewatch: Sony STR-DG510

geeft opzich goed geluid dacht ik, was er wel tevreden mee, echter heb ik onlangs een nieuwe pc speakerset gekocht wel te verstaan deze: pricewatch: Logitech Speaker System Z553

en dit klinkt gewoon beter icm een onboard geluidskaart...

Heb ik iets fouts in mijn setup? kan me gewoon niet voorstellen dat de pc speakers de hifi outperformen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Hoe heb je het aangesloten? Het beste is met COAX / Optische verbinding. Ook is het geluid van een onboard kaart per definitie vrij slecht en kan het grote bereik van een versterker dit soms onaangenaam versterken echter komt dit ook door slechte (MP3) media?
Veel gebruikers nemen een simpele geluids kaart zoals de : pricewatch: Asus Xonar DGX om aan beter geluid te geraken heb je geen PCI-e beschikbaar: pricewatch: Asus Xonar DG < dan deze PCI versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
De versterker en de JBL speakers zijn gekoppeld, de pc speakers zijn alleen verbonden met de pc. Dus 2 gescheiden systemen.

En de pc combinatie klinkt beter dan de versterker icm de JBL speakers :S

de versterker is optisch aangesloten. de output is echter wel een media center van zotac die flac's afspeeld. zou de zotac de bottleneck zijn?

[ Voor 26% gewijzigd door z0rk0l op 15-04-2013 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Als de Zotac digitaal is aangesloten zou dit geen probleem moeten geven, FLAC is meestal vrij goed maar test een aantal CD’s. Mogelijk kan je nog wat instellingen testen zoals de sample rate op 24bit 96KHz ofzo of zijn er wat mogelijkheden in de versterker om het geluid te verfijnen? Ga ook opzoek naar een firmware update voor de Zotac mogelijk lost dit wat problemen op?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 91626 op 15-04-2013 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
thanks voor de tips, ga er mee aan de slag, kweet niet de pc speakers klinken helderder. Misschien is de kwaliteit van de speakers gewoon beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je zegt het klinkt "beter". Dat betekent dat je iets mist. De vraag is nu: wat mis je? :)

Persoonlijk vermoed ik namelijk dat je een flink stuk laag mist. Dikke kans dat je ergens een crossover van je subwoofer of je receiver niet goed hebt staan, of ergens een verkeerde instelling in je HTPC.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

The Eagle schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 13:22:
Je zegt het klinkt "beter". Dat betekent dat je iets mist. De vraag is nu: wat mis je? :)

Persoonlijk vermoed ik namelijk dat je een flink stuk laag mist. Dikke kans dat je ergens een crossover van je subwoofer of je receiver niet goed hebt staan, of ergens een verkeerde instelling in je HTPC.
Of dat de frequenties tussen de 40hz en de 80hz extra versterkt worden op de Logitech, waardoor je het idee krijgt dat je op de JBL iets mist, wat er eigenlijk niet hoort.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
Je kan altijd je zotac en pc eens omwisselen om te kijken als het daaraan ligt of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lip schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 13:44:
[...]

Of dat de frequenties tussen de 40hz en de 80hz extra versterkt worden op de Logitech, waardoor je het idee krijgt dat je op de JBL iets mist, wat er eigenlijk niet hoort.
De sub van de logitech zal idd wat voller van geluid zijn als die van de JBL. Die laatste is natuurlijk ook een maatje kleiner ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-06 19:59
The Eagle schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 23:08:
[...]

De sub van de logitech zal idd wat voller van geluid zijn als die van de JBL. Die laatste is natuurlijk ook een maatje kleiner ;)
Veel mensen zijn ook geneigd om een geluidsset mooi te vinden klinken, omdat er veel bass in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
De sub van de JBL is juist een heel stuk groter dan die van de logitech set :)

Ik heb inmiddels de pc aangesloten op de versterker en merkte weinig verschil. Heb maar nieuwe speakers besteld voor in de huiskamer :) Denk dat de 2 zuilspeakers beter zullen klinken dan de JBL set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007

FeaR

In GoT we trust

z0rk0l schreef op woensdag 17 april 2013 @ 08:37:
Size isn't everything ;) Het gaat om de ingestelde crossover, dus het punt waar de subwoofer oppakt vanaf de speakers. Bij een redelijk normale set zal dit niet snel boven de 100 Hz komen, bij een set als de Logitech kan het op 200 - 250 Hz liggen. Oftewel je hebt een veel actievere subwoofer omdat deze meer tonen moet weergeven. Als je de crossover van de Sony/JBL hoger zet dan zal het ook meteen veel dikker klinken, wil niet zeggen dat het ook mooier is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:35

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

z0rk0l schreef op woensdag 17 april 2013 @ 08:37:

Ik heb inmiddels de pc aangesloten op de versterker en merkte weinig verschil. Heb maar nieuwe speakers besteld voor in de huiskamer :) Denk dat de 2 zuilspeakers beter zullen klinken dan de JBL set.
Grote kans dat je meer geluk hebt met een andere versterker, die goedkope Sony's zijn geen hoogvliegers qua geluid.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
mentalmadnizz schreef op woensdag 17 april 2013 @ 09:48:
[...]

Grote kans dat je meer geluk hebt met een andere versterker, die goedkope Sony's zijn geen hoogvliegers qua geluid.
Die zit er ook nog aan te komen :) ben met aan het orienteren op een goede versterker van om en nabij de 300 euro. Op de een of andere manier is goed geluid steeds belangrijker aan het worden voor me. Misschien een ouderdom iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:52
Met een 5.1 setje van 200 euro ongeveer vind ik het niet vreemd dat er pc speakers bestaan die beter klinken.

Of dit setje pc speakers ook beter klinkt weet ik niet. Allebei nou niet bepaald hifi lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Desondanks moet in theorie de JBL set toch echt beter klinken, die heeft een grotere alles! (tweeters, grote mid bass drivers, en een grotere sub.

Tevens heeft Fear het altijd praktisch bij het rechte eind, en verwoord beter het punt wat ik in de eerste instantie wilde aanboren. Fear, misschien geboren in de audio wereld?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Pagina: 1