Custom Videokaart, wat voor aansluiting?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmjjb
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-03 19:18
Beste mede Tweakers,

We hebben een aantal custom display's enige tijd terug geinstalleerd voor digital signage.
Deze zijn door een niet nader genoemd bedrijf ontwikkeld.

Echter nu zijn we flink wat jaar verder en zijn er op een groot aantal vestigingen nieuwe geplaatst.
Bij de oude hadden we beheerssoftware en deze is komen te vervallen zoals gebruikelijk is.

Alleen is het zonde om deze weg te gooien, dus heb ik ze geflashed en met alle moeite en weken geprutst eindelijk windows xp op kunnen krijgen ipv een of andere niet linux maar ook geen windows omgeving.

Nu zit ik echter met de drivers, de drivers zijn niet verkrijgbaar voor de videokaart en er valt weinig mee te doen. Er komt wel beeld maar verre weg van vloeiend en goed werkend wat noodzakelijk is.

Kortom er moet een nieuwe videokaart in, alleen heb ik geen idee wat voor aansluiting op het scherm zit.
Zie foto, hoe heten die zwarte draden die op de videokaart gaan?

Iemand enig idee?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
mmjjb

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img18/4563/wp000019m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:38

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Is dat geen SVDLS LVDS aansluiting?

Blijkbaar niet of een voorganger ervan.

[ Voor 48% gewijzigd door Damic op 15-04-2013 22:17 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-07 23:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat voor videokaart zit er precies in (chipset alleen doet vaak ook wonderen) ? Als die dingen oud zijn kan er bijv voor XP geen driver zijn, maar voor win2000 of 95 ofzo wel namelijk :)

En wat zei dat bedrijf toen je ze opbelde om et vragen wat er in zat? Ergens in het archief bij julie toevallig nog documentatie te vinden?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmjjb
The Eagle schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:23:
Wat voor videokaart zit er precies in (chipset alleen doet vaak ook wonderen) ? Als die dingen oud zijn kan er bijv voor XP geen driver zijn, maar voor win2000 of 95 ofzo wel namelijk :)

En wat zei dat bedrijf toen je ze opbelde om et vragen wat er in zat? Ergens in het archief bij julie toevallig nog documentatie te vinden?
Zit een of andere chip van Silicon Motion in. Met een onbekende chip voor de hardware acceleratie. Heb contact gehad met hun en met moeite er een soort gelijke driver voor kunnen krijgen. Heb dus wel beeld. Maar een filmpje kan hij niet draaien. Als ik met alle moeite het filmpje wel aan de praat krijg zit er in het midden van het scherm een grote horizontale zwarte balk.

Is allemaal op maat gemaakt en vanuit Windows was zowizo niks.
Een of andere oem pinical of hoe dat ook heet, chip zorgde for de hardware acceleratie, maar die was dusdanig een maat chip dat niks ook vanuit pinacle dat aan de praat kreeg.

Uiteindelijk maar opgegeven, en hoopte met een andere videokaart en een klein thinclientje de boel draaiende te kunnen krijgen.

met de hardware kun je verder niks, alles is custom.
Zal morgen nog wel even wat extra foto's plaatsen :)

@Damic ik ga t opzoeken, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:38

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Wat is trouwens die witte stekker met die vele kleurtjes, alle naar waar gaat die?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:02

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

XP laat bij de hardwareconfiguratie ook een hardware ID zien, heel misschien ken je daarop meer vinden....

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmjjb
memphis schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 10:05:
XP laat bij de hardwareconfiguratie ook een hardware ID zien, heel misschien ken je daarop meer vinden....
Daar heb ik ook alles op gevonden, maar er zit ook geen "normaal" moederbord op, alles is echt volledig op maat gemaakt. Zelfs met de drivers die ik heb weten te bemachtigen via de fabrikant is niks mogelijk, gewoon weg omdat het zo gemodificeerd is. Normaal gesproken hou ik wel van modden :9~ maar zelfs dit gaat mij te ver. Waarom duur en alles op maat en custom laten maken als je ook bestaande apparatuur kunt gebruiken wat goedkoper is vraag ik mij dan af, maarja.

@hierboven, ik zal vanavond even flink wat meer foto's online zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-07 23:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waarom er voor gekozen is zul je denk ik nooit weten. Als het dermate oudee meuk is, is degene die ze aangeschaft heeft ws ook al lang wieberen. Then again: een beetje afhankelijk van de aanschafdatum kon toendertijd best wel eens de sky the limit zijn geweest, dus toen boeide het niet, toen had je alles gewoon op maat. Out of the box was standaard optie 2 in de IT toen :P

Uit nieuwsgierigheid: van wanneer dateren die dingen en wat draaide er vroeger qua OS op?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-07 18:47
Is dat geen laptop aansluiting, zoals dit: http://www.ebay.nl/itm/18..._trksid=p3984.m1497.l2649

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:35

LauPro

Prof Mierenneuke®

Grootste kans van slagen acht ik toch proberen of je er Linux op krijgt. Er zit vast wel ergens een seriële bus waar je een console aan kan hangen, als je dan eens lscpi kan draaien weet je veel meer. En de kans dat er drivers zijn is dan ook wat groter.

Waarschijnlijk hebben ze gewoon een embedded bord geïntergreerd in het geheel, want ik zie wel een aparte PCB voor het aansturen van het scherm zelf.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Pagina: 1