Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik overweeg om weer mobiel internet te gaan gebruiken, gedurende lange tijd heb ik altijd mobiel internet gehad, maar dat was toen het nog goedkoop was in combinatie met de nieuwste highend smartphone.

Toen mijn abonnement afgelopen was heb ik dus ook geen abonnement meer genomen, te duur en ik kon toch wel WiFi gebruiken, dus vond ik het zelf niet meer zo nodig om mobiel internet te kunnen gebruiken.

Nu komt er echter een moment aan waar ik geen wifi op het werk kan gebruiken, dus ik zou wel een lekker goedkoop abbonnement willen welke ik voornamelijk gebruik voor mobiel internet, ik bel namelijk nauwelijks.

Een provider die mij aanspreekt is Hollandsenieuwe, voor € 6,75 zou ik daar 275MB kunnen verbruiken per maand, gebruik ik het eens niet dan gaat je tegoed mee naar de volgende maand, die is echter wel een abonnement, dus zou ik er twee jaar aan vast zitten.

Ik heb ook naar *Bliep gekeken en dat vind ik op zich een mooi concept, voor € 0,50 online per dag, maar op een maand is dat nog steeds € 15 en dat is me te duur, ik weet dan ook niet of er andere prepaid oplossingen zijn, ik weet dat je in Duitsland 1GB krijgt voor € 9,90 maar mijn nieuwe werkplek zit niet dicht op de Duitse grens anders was een Duits prepaid kaartje wel handig.

Dus wat zouden jullie me kunnen adviseren?

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-11 21:08
Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 17:35:
[...]
Dus wat zouden jullie me kunnen adviseren?
Hollandsnieuwe kun je ook voor een jaar afsluiten

verder mis ik wat info:
- Hoeveel dagen per week wil je er gebruik van maken?
- Hoeveel data wil je minimaal?
- Voorkeur netwerk?
- Voorkeur snelheid?
- Hoeveel bel/sms je (behalve 'amper'?)

[ Voor 60% gewijzigd door The_Zohan op 15-04-2013 17:43 ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik zou voor Bliep gaan. Die 0.50 kan je ook uitzetten op dagen dat je het niet gebruikt.
Alternatief is wellicht een prepaid provider met maandbundel, maar dan zit je met datalimieten. Dat laatste is ook wat mij weerhoudt van een abonnement met databundel: de buiten-bundel-tarieven zijn meestal honderden of duizenden euro's per GB.

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-11 21:45
is Mobile Vikings geen optie? 15 euro voor 1.5GB en prepaid.

Verwijderd

Topicstarter
The_Zohan schreef op maandag 15 april 2013 @ 17:41:
[...]

Hollandsnieuwe kun je ook voor een jaar afsluiten

verder mis ik wat info:
Op werkdagen, vooral in de pauzes, en soms stiekem tijdens werken.
- Hoeveel data wil je minimaal?
Eigenlijk zou ik wel ''onbeperkt'' mobiel internet willen, maar dat is duur, maar ik zou minimaal 250MB data willen.
- Voorkeur netwerk?
Geen voorkeur, het moet gewoon zo goedkoop mogelijk, ik heb momenteel een prepaid kaartje van KPN met mijn nummer dat ik bij mijn abonnement heb.
- Voorkeur snelheid?
384kbps minimaal, het liefste natuurlijk snellere.
- Hoeveel bel/sms je (behalve 'amper'?)
Ik bel eigenlijk nooit en smsen al helemaal niet, als ik bel gebruik ik meestal voip.
5 dagen per week.

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-11 19:49
triesvan schreef op maandag 15 april 2013 @ 17:47:
is Mobile Vikings geen optie? 15 euro voor 1.5GB en prepaid.
Volgens mij bevindt TS zich in NL ;)

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-11 21:45
sdk16420 schreef op maandag 15 april 2013 @ 17:47:
[...]

Volgens mij bevindt TS zich in NL ;)
https://mobilevikings.com/nld/en/

Ook in NL tegenwoordig :)

Verwijderd

Topicstarter
RemcoDelft schreef op maandag 15 april 2013 @ 17:45:
Ik zou voor Bliep gaan. Die 0.50 kan je ook uitzetten op dagen dat je het niet gebruikt.
Alternatief is wellicht een prepaid provider met maandbundel, maar dan zit je met datalimieten. Dat laatste is ook wat mij weerhoudt van een abonnement met databundel: de buiten-bundel-tarieven zijn meestal honderden of duizenden euro's per GB.
*Bliep is iets wat ik in overweging genomen heb, dan zit je op € 11 per maand en dan heb je 384kbps per seconde, dan moet ik dus heel hard mijn best doen om ''express'' veel data te verbruiken.

Ik ben namelijk best bereid om zuinig aan te doen met mobiel data te verbruiken als een maand bundel goedkoper is.
Mobilevikings is ook wel interessant, alleen jammer dat ze niet een wat kleinere bundel hebben en ik wil ook niet € 15 per maand aan mobiel internet uitgeven, de smsjes gebruik ik toch niet.

Volgens mij krijg je bij Mobilevikings gratis 1.5GB aan mobiel data als je € 15 per maand op waardeert.

Ik zie dat je bij Tele2 een prepaid bundel hebt voor € 5 met 100mb data, maar dat is aan de krappe kant.

Bij AH mobiel hanteren ze een andere concept, je betaald alleen voor de data die je verbruikt en als je € 30 opwardeert krijg je € 60 bonus te goed en dan kost een MB € 0,05.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2013 19:26 ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 17:51:
*Bliep is iets wat ik in overweging genomen heb, dan zit je op € 11 per week en dan heb je 384kbps per seconde, dan moet ik dus heel hard mijn best doen om ''express'' veel data te verbruiken.
Bliep kost maximaal 7 euro per week op het snelste tarief.

Verwijderd

Topicstarter
RemcoDelft schreef op maandag 15 april 2013 @ 18:09:
[...]

Bliep kost maximaal 7 euro per week op het snelste tarief.
Dat is dan per maximaal € 30 of € 31, je kunt dan nog wat besparen door je mobiel internet in weekend uit te zetten, maar ik had vroeger voor tussen de € 20 en € 30 een onbeperkte bundel en nog 100 belminuten ook die ik nooit op kreeg en daarbij kreeg ik ook nog een gratis smartphone.

Als ik kijk wat de meeste prepaid bundels kosten, 100MB voor € 10 bij vodafone, dan zou ik beter af zijn met Hollandsenieuwe, zelfde netwerk immers.

Bij dealdirect krijg je een Hollandsenieuwe 275 bel / sms / mb abbonement voor € 6,75 per maand.

*Bliep blijft opzich toch interessant, bij Hollandsenieuwe zit ik er een jaar of of twee jaar aan vast, alleen 384 kbps is toch aan de langzame kant, vooral dat houdt me tegen, als ik bij hollandsenieuwe zuinig aan doe dan zal ik ook prima er mee uitkomen.

Aan de andere kant ik kan het mobiel internet bij *bliep gewoon uitzetten als ik het een dag niet nodig heb.

Zo ik heb zonet toch maar een *Bliep simkaartje besteld voor € 1, kan ik dat eens uitproberen.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2013 19:07 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-11 19:35
Je kunt ook Telfort nemen. Als je daar je limiet bereikt van je databundel stopt het. Geen verrassingen.

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-11 21:08
Bestel een Hollandsnieuwe actie met toestel zoals deze. Verkoop het toestel voor 100 euro. Dan kom je hierop uit:
24*16.75+25-100=327 kosten over 2 jaar
dat is 13.62 per maand. Daarvoor krijg je 275 minuten/sms/MB + een losse 500 MB bundel. Bij Hollandsnieuwe hanteren ze op=op, dus je kunt niet ongemerkt rekeningen creëren. Als je tekort komt stort je geld bij en ga je voor je normale binnenbundel tarief verder

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Jongens, waarom geen simyo...HN is meer voor weinig gebruikers.
Ben voor mezelf opzoek gegaan en kwam toen hierop uit:
http://www.simyo.nl/sim-only

[ Voor 12% gewijzigd door Waterlelie op 15-04-2013 22:40 ]

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Voor prepaid is AH Mobiel Slim Only ook een voordelige optie, met internetbundels van 50 MB (2,99 euro/0,06 per MB), 250 MB (6,99 euro/0.03 per MB) en 500 MB (9,99 euro/0,02 per MB).
Tevens eenmalig aan te schaffen internetprobeerbundel van 2GB voor 5 euro.
Voor de bijbehorende (noodzakelijke) app heb je wel een smartphone nodig (iOS, Android, WP, BB), maar ik ga ervanuit, dat je die ook hebt.

http://www.ah.nl/mobiel/tarieven

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit topic bevat een vergelijkbare vraag met antwoorden: Prepaid databundels

Voor die enkele keer dat ik in NL ben gebruik ik Medionmobile (Aldi) via het KPN netwerk. 250 Mb per maand voor €7.99, prepaid.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 01:59:
Dit topic bevat een vergelijkbare vraag met antwoorden: Prepaid databundels

Voor die enkele keer dat ik in NL ben gebruik ik Medionmobile (Aldi) via het KPN netwerk. 250 Mb per maand voor €7.99, prepaid.
Ik vind dat van Medionmobile niet eens zo slecht op die manier zou ik ook niet aan een abonnement vast zitten.

Ik heb er eigenlijk nog over na gedacht, eigenlijk zou ik en *Bliep moeten gebruiken en Medionmobile. *Bliep is namelijk uitstekend geschikt wanneer ik het mobiel internet niet 30 dagen achter elkaar nodig heb.

En als die Medionmobile bundel vlak voor het weekend zou aflopen dan zou het wellicht beter zijn de bundel pas weer na het weekend aan te zetten.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2013 16:37 ]

Pagina: 1