Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

spontaan uitgelogd na klikken op HK-link(s)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.663 views

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Vanmiddag zijn een aantal GoT'ers, waaronder * Raven , meerdere keren achter elkaar spontaan uitgelogd. Toeval of niet, het gebeurde telkens na het klikken op links in de HK en ik ben niet de enige die dat opviel:
wildhagen schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:57:
[...]

Ah, dan ligt het toch niet aan mij.... elke keer als ik een topic in HK aanklik krijg ik de melding dat het een besloten forum is (terwijl ik nota bene al IN het forum zit....) en moet ik opnieuw inloggen.
Zie Raven in "Het Grote Kleinemededelingentopic - Deel 300" en de berichten daaronder.

Op dit moment lijkt het weer goed te werken, maar weet iemand wat er aan de hand is/was?

[ Voor 50% gewijzigd door Raven op 15-04-2013 17:09 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Leek een beetje hetzelfde te zijn als vorige week - toen waren ze iets aan 't updaten in de user-database werd verteld. Ikzelf was vanmiddag ook een aantal keer uitgelogd, tijdens V&A-browsen.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:17
ik log vandaag ook alweer voor de 3e keer opnieuw in :(

CISSP! Drop your encryption keys!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:24

painkill

Pain(k)(ill)

Heb het vooral op de ipad, al zeker een week.
Op de pc sinds vandaag 2x moeten inloggen.

Mijn SNES verzameling!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:21
Ik heb vanmiddag ook in korte tijd een aantal keer moeten inloggen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/89pwimh6jehNdgbS0oQECN9d/full.png

Zelfde IP-adres overigens.

[ Voor 9% gewijzigd door PowerUp op 15-04-2013 21:56 ]

Verwijderd

Ook ik was uitgelogd, maar ik heb geen toegang tot HK dus ik denk niet dat het daaraan ligt. Zal inderdaad wel weer iets zijn met een update.

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-11 14:14
Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:48:
Ook ik was uitgelogd, maar ik heb geen toegang tot HK dus ik denk niet dat het daaraan ligt.
Idem hier.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Probleem is weer terug vrees ik, ben net weer een keer spontaan uitgelogd geraakt....

Virussen? Scan ze hier!

• Kees
  • Laatst online: 14-11 15:18

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
wildhagen schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 07:56:
Probleem is weer terug vrees ik, ben net weer een keer spontaan uitgelogd geraakt....
vreemd, ik ga iig mongodb weer achter de broek aanzitten, en zien of ik het kan verhelpen.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ter info, het gebeurde net ook bij mij. Niet bij een link naar de HK overigens. Geen idee of het nuttig is om meerdere 'ja ik ook' reacties te hebben, maar ik meld het toch maar even

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:58

Fiber

Beaches are for storming.

En ook hier weer, uitgelogd en cookie scherm... Zomaar, zonder enige waarschuwing.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Fiber schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:36:
En ook hier weer, uitgelogd en cookie scherm... Zomaar, zonder enige waarschuwing.
Voortaan wordt je liever uitgelogd met een extra schermpje, LET OP, JE WORDT NU UITGELOGD. 8)7

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:58

Fiber

Beaches are for storming.

Liever helemaal niet, en zeker niet in hoofdletters...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Jullie zijn daar gewoon niet meer welkom. Snap dat dan. :P

Verwijderd

Net hetzelfde probleem hier: Meest recente versie van Chrome op windows 8.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-11 08:22

Ethirty

Who...me?

Hmm, klinkt ook wel als wat ik hier ervaar
[bug] iOS session management

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:56
Ook hier hetzelfde probleem vanmiddag. Ineens uitgelogd nadat ik een HK-linkje opende. Dacht eerst dat er een post verwijderd was omdat ik naar de volgende pagina ging. Maar ik kreeg ook de cookiemelding opnieuw, terwijl ik die zeker al een keer geaccepteerd had, ook voor het inloggen.

My wild guess, is dus dat het misschien aan de cookies ligt.

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-11 12:23
Ik heb het nu ook een aantal keer gehad, maar niet alleen in de HK. Wel ook 2 keer na het posten van een forumreactie. De reactie was wel gepost, maar ik uitgelogd...

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zojuist weer een spontane uitlog gehad...

Virussen? Scan ze hier!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:39
ter info: hier eind van de ochtend hetzelfde.
Bij willekeurige klik op het forum

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben nog gewoon ingelogd.

Denk meld ook even de positieve verhalen :Y)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Zelf heb ik sinds het openen van dit topic er geen last meer van gehad.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

ik had dit net ook.. heel typisch, was ineens uitgelogd, maar na een refresh weer ingelogd, nog een refresh weer uitgelogd na nog een refresh weer ingelogd, etc. etc.

soms gaat het wel goed, maar 40 tot 50 procent van de keren ben ik ineens uitgelogd..

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

• Kees
  • Laatst online: 14-11 15:18

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ik ben er druk mee bezig, mongodb performde na een upgrade nogal slecht, en nu heb ik hem eindelijk weer een beetje in het gareel gekregen.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11 14:46
Ik had er nu net last van dat ik opeens uitgelogd was, dus weer ingelogd en naar actieve topics gegaan en poef was weer uitgelogd. Eerder geen last van gehad.

Verwijderd

Ja, hier nu ook. Kreeg ook de cookiemelding weer te zien.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04:02

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ook ik heb er last van sinds vandaag :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Viper®
  • Niet online
Ik nog steeds niet, ik mag ook nooit eens meedoen -O-

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-11 18:26
Ik gisteren tijdens het replyen op dms, 3 keer in verschillende sessies

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Had net (1 minuut terug) een vage variant van dit probleem op de FP: wilde een moderatie doen, kreeg de melding "hiervoor moet je ingelogged zijn" (popup). Nog een keer klikken, toen deed hij het wel.... ben nog steeds ingelogged, maar kennelijk voor een heel klein momentje toch even niet...

Virussen? Scan ze hier!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:55

Quad

Doof

Merk wel dat enkel de huidige sessie er last van heeft, op mijn telefoon / andere pc waar ik ingelogd ben blijf ik ingelogd.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:19

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb het al een paar keer gehad afgelopen week, maar alleen op het werk (omdat mijn computer thuis stuque was). Ik dacht dat de brakke proxy van het werk de schuld was tot ik het nu thuis op de laptop ook een keer had.

Signatures zijn voor boomers.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ligt iig niet aan proxies. Ik heb het zowel op mijn werk als prive (zonder proxy) gehad. Zowel met IE (versies 9 en 10)., en Firefox (20.0.1).

Gisteren had ik het overigens weer één keer, vandaag nog niet meegemaakt.

Edit: dat was de goden verzoeken natuurlijk. Ben net weer uitgelogged geraakt....

[ Voor 16% gewijzigd door wildhagen op 20-04-2013 09:59 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Zojuist voor het eerst sinds het openen van dit topic weer spontaan uitgelogd...

Oscar Wilde

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:55

Quad

Doof

wildhagen schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 09:56:

Edit: dat was de goden verzoeken natuurlijk. Ben net weer uitgelogged geraakt....
Topic trashen, misschien helpt het !!111!

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-11 18:26
1 minuut geleden weer. toen ik een topic vanuit mijn bookmarks aanklikte

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Het is niet eens alleen als je iets aanklikt (zojuist ook een paar keer mij niet meer welkom gevoeld hier ;)). Met het automatisch refreshen van de tracker zie ik soms al dat ik ben uitgelogd, zonder ook maar iets te doen behalve scrollen.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Viper®
  • Niet online
Ik had vanmiddag hetzelfde probleem weer.
Wel viel mij op dat net op dat moment updates aan het installeren waren, waaronder een Security update voor IE8.0

• Slaapje
  • Laatst online: 19:09
Ik heb er sinds gister ineens weer last van. Om de zoveel tijd ineens uitgelogd en de melding dat ik de cookies weer moet accepteren.

To dare is to do

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Dus dan ben ik dus niet de enigste. Sinds een tijd heb ik het niet meer, maar goed you never know

Johann Sebastian Bach

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Even een kick, want ik heb vanochtend dit probleem opnieuw gehad, tot 2x toe (binnen 10 min) zelfs....

[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 14-06-2013 07:23 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Mijn neef had het van de week ook, was ook ineens uitgelogd.

Oscar Wilde

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:27

crisp

Devver

Pixelated

Een keer uitgelogd zijn kan natuurlijk allerlei oorzaken hebben, van programma's die toch periodiek cookies opruimen tot het simpele feit dat je sessie-cookie nu eenmaal een maximale houdbaarheid heeft (van een jaar).

Punt is dat zolang dit slechts sporadisch bij sommige mensen voorkomt wij eigenlijk weinig houvast hebben om een oorzaak te kunnen achterhalen, tenzij we aan onze kant echt duidelijke aanwijzigingen zien dat bijvoorbeeld MongoDB moeilijk loopt te doen...

Intentionally left blank

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Worden (al dan niet spontane) logouts niet ergens gelogd? Dat er op basis van tijdstippen en useraccount dat er last van heeft, gezocht kan worden wat de oorzaak van het uitloggen is?

Oscar Wilde

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik had er gisteravond, binnen een half uur, ook weer 2x last van, maar had het daarvoor al een aantal weken niet meer gemerkt.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Raven schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:11:
Worden (al dan niet spontane) logouts niet ergens gelogd? Dat er op basis van tijdstippen en useraccount dat er last van heeft, gezocht kan worden wat de oorzaak van het uitloggen is?
Aan onze kant is er niet zoiets als een 'spontane logout'. Wij zien enkel een request zonder sessie-cookie of met een sessie-id die aan onze kant niet (meer) bestaat. Dat zijn veelvoorkomende gevallen en heeft weinig zin om te loggen. En zonder geldige sessie weten we natuurlijk ook niet welke user er achter hangt ;)

[ Voor 7% gewijzigd door crisp op 14-06-2013 11:40 ]

Intentionally left blank

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Ik bedoelde meer iets in de richting van: als er een logout optreed ("spontaan" of niet), is er dan een log entry dat aangeeft wat de trigger van de logout is? Bijv het klikken op uitloggen, verwijderde sessiecookie, .....? Nou hoef je de meest voorkomende niet te loggen, maar de niet vaak voorkomende zijn misschien wel handig om te loggen. Als dat helpt dit probleem op te lossen.

[ Voor 26% gewijzigd door Raven op 14-06-2013 13:21 ]

Oscar Wilde

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Expliciet uitloggen wordt vziw wel gelogged. Als jij je sessie-cookie zelf verwijderd, dan hebben wij natuurlijk geen idee of je dezelfde persoon bent als iemand die daarvoor ingelogd was.

Dat is nou eenmaal een van de nadelen van HTTP. Er is geen relatie tussen opvolgende requests (daar gebruik je nou juist sessie-cookies voor :P ).

Verwijderd

ACM schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 08:18:
Expliciet uitloggen wordt vziw wel gelogged. Als jij je sessie-cookie zelf verwijderd, dan hebben wij natuurlijk geen idee of je dezelfde persoon bent als iemand die daarvoor ingelogd was.
Het lijkt me vreemd dat het bij een aantal mensen ineens gebeurd, sporadisch of niet. Vooral omdat de dagen die hier aangegeven ook bij mij hetzelfde probleem optrad. Het is wellicht niet onmogelijk dat er een bugje in de site zit die een sessiecookie overschrijft met foute bytejes...?

Heeft het zin om als het gebeurt een bepaald cookie te gaan zoeken in de koekjestrommel van Firefox of IE en dat ding even naar Notepad te copy-pasten om daar na het opnieuw inloggen een devver mee te irriteren verblijden?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Intentionally left blank

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Hmm, iig niet in mijn geval. Heb dat topic nog nooit bezocht voor zover ik weet.

Oscar Wilde

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Het kan zijn dat er op meerdere plekken naar beta.gathering gelinkt is (ten tijde van de forumsearch test). We zijn aan het kijken naar een structuele oplossing :)

Intentionally left blank

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Klinkt wel aannemelijk aangezien het soms dagen/weken achter elkaar niet gebeurd en dan ineens een paar keer achter elkaar (best mogelijk dat dat met dezelfde pagina was, destijds niet op gelet).

#team_UTC+1

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
crisp schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:10:
Het kan zijn dat er op meerdere plekken naar beta.gathering gelinkt is (ten tijde van de forumsearch test). We zijn aan het kijken naar een structuele oplossing :)
Hmm, ok. Dan ben ik benieuwd hoe, de zoekmachine kan toch niet zoeken binnen url tags om de links daarna weg te halen?

Oscar Wilde

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-11 08:53

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Raven schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:53:
[...]

Hmm, ok. Dan ben ik benieuwd hoe, de zoekmachine kan toch niet zoeken binnen url tags om de links daarna weg te halen?
De nieuwe zoekmachine stond op beta.gathering.tweakers.net ;)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
I know, maar aangezien je bij mijn weten niet kan zoeken binnen url tags, wordt het wat lastig die links te vinden en weg te halen ;)

Oscar Wilde

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-11 19:22

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Het scheelt dat crisp & co natuurlijk niet afhankelijk zijn van de zoekmachine, maar gewoon een DB query kunnen draaien om linkjes op te sporen.

Maar wellicht heeft crisp wel een hele andere oplossing in gedachten waarbij die linkjes kunnen blijven staan, maar niet meer leiden tot het beëindigen van sessies :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Hmm, en dan hebben ze dus geen last van tags? :)

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 26-06-2013 12:15 ]

Oscar Wilde

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Orion84 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:07:
Het scheelt dat crisp & co natuurlijk niet afhankelijk zijn van de zoekmachine, maar gewoon een DB query kunnen draaien om linkjes op te sporen.
Ik wil daar inderdaad nog wel een query aan wagen ;)
Maar wellicht heeft crisp wel een hele andere oplossing in gedachten waarbij die linkjes kunnen blijven staan, maar niet meer leiden tot het beëindigen van sessies :)
Dat doen we sowieso; het is simpelweg niet handig als een 404 leidt tot het uitloggen van je sessie; da's een mooie DOS :X

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

In de database ben ik uiteindelijk ruim 300 posts tegengekomen waarbij een gelinkt plaatje (smiley) kon zorgen voor dit gedrag. Veel van die posts zaten in de HK. Voor ons een goede les om beter te letten op de consequenties wanneer we semi-live omgevingen opzetten onder andere (sub)domains, en wanneer we deze weer afsluiten.

Ondertussen hebben we diverse maatregelen getroffen om dergelijke problemen nu en in de toekomst te voorkomen en hebben we de betreffende posts laten herparsen waardoor de referenties weer gewoon naar onze live-site verwijzen.

Ik hou dit topic nog even open voor het geval we toch iets gemist hebben, maar ik ben er vrij zeker van dat we de oorzaak (eindelijk) gevonden en gefixed hebben :)

Intentionally left blank

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Yay :D

Oscar Wilde

• Viper®
  • Niet online
Is de oorzaak van alle problemen niet altijd vieze plaatjes :P

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Volgens mij fixed :)