Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Samsung NP535U3C - A03NL recovery vraag

Pagina: 1
Acties:

• Tvern
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-10 09:45
Mijn moeder kwam vanmiddag aanzetten met een nieuwe laptop. Een Samsung NP535U3C - A03NL.
Helaas viel Windows 8 niet in de smaak en mag ik er dus Windows 7 op zetten.

Nu ben ik een bootable fabrieksinstellingen backup aan het maken op een SD kaartje, maar ik vroeg me af hoe compleet deze is.

De harde schijf is verdeeld in een hele rits partities (5 meen ik). Het liefst zou ik ze er allemaal af gooien en alleen de "system reserved" en installatiepartitie van Windows 7 aanmaken.

Zal de backup die ik gemaakt heb ook alle originele partities herstellen, of gaat het enkel om de installatiebestanden van Windows8 (+bloatware)?

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.
Alvast bedankt!

Edit: Ondertussen zelf ontdenkt dat de backup inderdaad de schijf herpartitioneerd naar fabrieksinstellingen. Daarvoor moet deze wel eerst handmatig naar GPT terug gezet worden. (Diskpart op de windows7 instalatie schijf gebruikt)
Overigens kreeg ik wel de optie om een "bootable" SD kaartje te gebruiken als backup, maar deze werd niet herkend als opstartmedium. Een 16GB usb stick werkte wel.

[ Voor 21% gewijzigd door Tvern op 16-04-2013 12:27 . Reden: solved ]

• Jantje_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:32
Hoi,

Mag ik misschien vragen hoe je windows 7 erop hebt gekregen?

Ik krijg met geen mogelijk win7 erop via usb, verschillende usb stickjes geprobeerd, op elke usb poort van de laptop, die op elke andere pc/laptop wel werken. In de bios: FAST BOOT op disabled gezet.

Als ik F12 gebruik ziet hij alleen de harde schijf en windows boot manager, welke voor beide opties betekent dat windows 8 gewoon wordt geladen.... Ik krijg nooit mijn usb schijf te zien...

Enig idee?

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-11 15:00
Bootable FAT32 stick met Windows 7 maken. Windows Tool formatteert op NTFS. NTFS wordt door de bios niet gezien vanwege 'secure boot'.

'Secure boot' (en fast boot) uitschakelen en kiezen voor de optie 'CMS and UEFI OS', dan pakt ie wel je NTFS-stick. LET OP: Secure boot kan je hierna niet meer inschakelen.

FAT32 stickje is m.i. de netste oplossing.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:49
Of als je in dit alles geen zin hebt, nog een ISO op DVD branden. Een vereiste is dan wel een DVD Drive, en het is trager dan vanaf USB installeren.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.