Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:54
Huidig netwerk

Bovenstaande mijn huidige situatie:

Er staat bij het bedrijf onder mij een modem/router van thomson (kpn), vanaf hier gaat er een kabel naar mijn Linksys E4200 toe, hierop zit een bedrade HP N40L aangesloten en gaat er een draadloze verbinding naar mijn WD TV Live (mediaplayer) toe. Ik loop echter tegen het probleem aan dat grotere bestanden alleen met veel haperingen te bekijken zijn.

De WD TV ondersteund geen 5GHz en ik heb geen mogelijkheid om bekabeld verbinding te maken..

Het idee is als volgt:
E4200 vervangen door een Asus RT-N66U, hierbij een Asus EA-N66 te plaatsen in de woonkamer, op deze EA-N66 een switch aan te sluiten en vanaf de switch weer bekabeld naar de WD TV Live toe.

De verbinding tussen de router en de EA-N66 wordt dan een 5GHz verbinding om de snelheid hoog te houden. Hiermee hoop ik de verbinding wat stabieler te krijgen dan in de huidige situatie..

Ik vraag me echter af of dit wel wat winst op zou kunnen leveren op deze manier, of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
En een kabel trekken en een andere mediaspeler? Is dat niet betaalbaarder en betrouwbaarder?