[iMac] Mogelijkheid videokaart vervangen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een imac 27'', 2.7GHz met een AMD Radeon HD 6770M
Nu loop ik tegen het probleem aan dat ik bij programma's als after effects en dergelijke deze niet op high res kan draaien en gewoon niet prettig werkt.
Lijkt me ook niet gek met maar een 512mb videokaart.

Nu was mijn vraag is het mogelijk deze te vervangen door een andere videokaart en zo ja, waar zou ik dan op moeten letten?

Bedankt voor het mee denken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-08 14:03
Nee dit is niet mogelijk aangezien de videokaart verwerkt zit in het moederbord zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Wees slim en koop dan ook geen overpriced Imac. Dus hup je Imac verkopen en een echte pc kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-08 21:32
sweebee schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:49:
Nee dit is niet mogelijk aangezien de videokaart verwerkt zit in het moederbord zelf.
Fout.

Het is wel een losse kaart.

Nadeel :

Wel te vervangen, maar extreem duur ( wat altijd bij Mobile kaarten is )

http://www.ebay.com/itm/N...ain_0&hash=item257caf6db6

Zelfde ook voor de CPU, die kan je ook gewoon upgrade voor een i7 2700K BV.
Chris Smoove schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:00:
Wees slim en koop dan ook geen overpriced Imac. Dus hup je Imac verkopen en een echte pc kopen.
Wat een onzin...alleen de kaart is te langzaam betekend niet gelijk alle iMac's ruk zijn.
Het is de instap kaart voor het model, ze konden ook aangeschaf worden met een veel betere kaart.

[ Voor 14% gewijzigd door Mektheb op 15-04-2013 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Dan nog overpriced, maarja ik ga niet in discussie (zie het aan je avatar).

Ontopic: De GPU zit vastgesoldeerd, dus het wordt aardig moeilijk en duur ja.
Zo te zien niet meer bij de nieuwere Imacs.

Je eerste opmerking voegt natuurlijk niets toe aan het topic.

[ Voor 28% gewijzigd door Hoedje op 15-04-2013 19:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
Chris Smoove schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:05:
Dan nog overpriced, maarja ik ga niet in discussie (zie het aan je avatar).

Ontopic: De GPU zit vastgesoldeerd, dus het wordt aardig moeilijk en duur ja.
Die discussie hoeven we inderdaad niet te houden, want mijn avatar zegt indeed genoeg 8)7

En nogmaals, het is wel een losse GPU

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Het waren ooit losse kaarten op basis van MXM maar dat is met de 2012 versie van de iMac niet meer zo. De boel is daar allemaal op het moederbord gesoldeerd zoals te zien is bij iFixit. De enige oplossing naast het kopen van een nieuwe iMac is gebruik maken van een externe videokaart via Thunderbolt. Applicaties zoals After Effects hebben vaak wel de mogelijkheid om hun berekeningen op de externe videokaart te doen. Daardoor is zelfs een Mac mini nog voor dit werk inzetbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:47
Waarom begin je uberhaupt met zo'n post in een Apple topic Chris, dat is vragen om geflame.

Je kunt ook niet van een 6770 512MB in een "normale" PC verwachten dat dit soepeler zou lopen, prestaties zijn nagenoeg gelijk ongeacht het platform. Dat een Mac meer kost is een eindeloze discussie die al veel te vaak gevoerd wordt en waar we in deze afdeling van GoT ook echt niet op zitten te wachten.

Een Mac IS duurder en minder makkelijk uit te breiden maar het is maar net waar je voorkeur ligt he. Persoonlijk wil ik niet meer terug naar Windows omdat OSX mij meer bevalt en de kwaliteit + design in de producten van Apple veel meer aanspreekt.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
ppl schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:37:
Het waren ooit losse kaarten op basis van MXM maar dat is met de 2012 versie van de iMac niet meer zo. De boel is daar allemaal op het moederbord gesoldeerd zoals te zien is bij iFixit. De enige oplossing naast het kopen van een nieuwe iMac is gebruik maken van een externe videokaart via Thunderbolt. Applicaties zoals After Effects hebben vaak wel de mogelijkheid om hun berekeningen op de externe videokaart te doen. Daardoor is zelfs een Mac mini nog voor dit werk inzetbaar.
Dat klopt helemaal, maar de 2011 versie is nog wel MXM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

bokkow schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:38:
Waarom begin je uberhaupt met zo'n post in een Apple topic Chris, dat is vragen om geflame.
Er is er maar eentje hier die flamet en dat is Chris. Beste om verder gedoe te voorkomen door er vooral niet op te reageren.
Mektheb schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:49:
Dat klopt helemaal, maar de 2011 versie is nog wel MXM.
Dat zeg ik dus ook ;) Jullie hebben dus beiden gelijk en toch ook weer niet omdat het niet voor alle iMacs opgaat. Met de applicatie Mactracker en de website van iFixit kun je eenvoudig achterhalen wat er aan je Mac te upgraden is en wat niet. Meest handige om te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-08 19:31
Arme Chris Smoove, eerst valse reviews online zetten van Apple producten:

productreview: Apple MacBook Pro 2012 15" Retina (Core i7 3615QM, 8GB, 256GB) review door Chris Smoove
productreview: Apple iPhone 4S 16GB Zwart review door Chris Smoove
productreview: Apple iPhone 5 16GB Zwart review door Chris Smoove

En als dat niet blijkt te werken op het Apple Forum komen flamen... Arme jongen...

Ontopic:
In theorie is het mogelijk om je GPU te vervangen, maar makkelijk is het niet (hier de uitleg op iFixit: http://www.ifixit.com/Gui...aphics+Card+Update/9553/1)

Het is makkelijker (en waarschijnlijk ook goedkoper) om je huidige iMac te verkopen en een betere versie (tweedehands of nieuw) te kopen. Bespaart je een hoop gedoe.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Iedereen zijn eigen mening en dit is pas de eerste keer dat ik in deze subforum post. (je gevoelens gekwetst? geen troll(dat jij vindt) voeden)

Wat die jongen hierboven zegt is een goede optie. Het zelf plaatsen of laten doen is een heel gedoe.

[ Voor 7% gewijzigd door Chris Smoove op 15-04-2013 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:28
iMac tag toegevoegd aan de titel, dan is het duidelijk waar het om gaat. Het exacte modeljaar vermelden in de TS helpt ook :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Ik ga zeker zelf nog is een keer de GPU vervangen, over een aantal jaar zullen ze ongetwijfeld goedkoper zijn en dit gelijk in combinatie met een i7 2700K inplaats van de i5 2300S.

Natuurlijk is de iMac over 4/5 hopeloos veroudert, maar om hem dan als 2e machine naast een nieuwe te gebruiken mag die wel wat pit hebben, alleen 500euro voor een kaart vind ik wel tegek zodra dit rond de 250 zit wil ik er wel overnadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
RobbieB schreef op maandag 15 april 2013 @ 18:06:
Arme Chris Smoove, eerst valse reviews online zetten van Apple producten:

productreview: Apple MacBook Pro 2012 15" Retina (Core i7 3615QM, 8GB, 256GB) review door Chris Smoove
productreview: Apple iPhone 4S 16GB Zwart review door Chris Smoove
productreview: Apple iPhone 5 16GB Zwart review door Chris Smoove

En als dat niet blijkt te werken op het Apple Forum komen flamen... Arme jongen...
@Chris, damn wat kansloos dit...echt heel jammer. Ik was jarenlang pc-fan en riep dezelfde bag...zaken als jij. Er was niets goed aan apple, het was allemaal overpriced, ouderwetse hardware, kon er niets aan veranderen (tweaken) en onzin.

En ook al riep iedereen 'wacht maar totdat je ermee gewerkt hebt!', bleef ik mijn mening houden.

Apple heeft de mening: het gaat om de gebruikerservaring ipv de specs. Het boeit een groot gedeelte van de mensheid totaal niet wat erin zit, als het maar doet wat het moet doen. En goed.

Apple heeft zowel hardware als software in zijn greep, wat wederom voor het merendeel van de mensheid die met apple werkt, goed werkt. en voor de tweakers als jij en ik belemmerend kan voelen.

Maar ik lach me kapot, apple brengt elk jaar van elke type mac een nieuw model uit, i.p.v. elke 3 maanden. Daarom lijkt het alsof ze achter lopen, maar áls ze een nieuw model uitbrengen zit er altijd de nieuwste hardware in die op DAT moment te krijgen is.

En buiten dat: it just works. thuiskomen, wifi-wachtwoord intikken, voila; alle apple-aparaten praten met elkaar, zonder problemen. Nooit of weinig met andere hardware/software meegemaakt.

En ook al laat apple de laatste tijd wat steekjes vallen, voor het merendeel geldt het nog steeds.

Na al mijn ervaring en zelfs als consultant continu met windows en andere zakelijke microsoft pakketten te werken (waarvan office maar 10% is) en er dus mijn salaris mee te verdienen, ben ik nu volledig naar apple overgestapt thuis. Thuis is het heerlijk werken en zodra ik m'n werk-windows-laptop aanzwengel merk ik vaak dat ik veel zit te mopperen en dingen onlogisch vindt.

Voor mij geldt: ik ben enorm teruggekomen op de naar mijn huidige mening 'domme' opmerkingen (overpriced, het is ouderwetse apparatuur, etc.) en ben de werkelijkheid gaan inzien. Nu hoeft dat voor mij niet voor iedereen te gelden, iedereen mag vinden wat-ie wil. En dat is maar goed ook.

Maar soms...soms.... krijg ik de kriebels van die standaard apple-is-evil opmerkingen. en dan ook nog fake-reviews plaatsen. jammer.

Als je het niets vindt, prima. Is het jou te duur of anderszins niet ok, ook prima. Maar gaat het niet wat ver om zoveel moeite te doen om anderen eigenlijk voor gek te proberen te zetten omdat ze iets doen wat jij (onterecht in mijn ogen) als verkeerd ziet?

En ja, er zijn ook genoeg apple-fans die het nodig vinden om hetzelfde naar windows-fans uit te halen; ook niet goed te praten.

Laten we het erover eens zijn dat we oneens zijn en genieten van het leven! Ik met mijn overpriced appel-spul en jij met je prachtige plastic pc met OS dat niet intuitief is. (Om over beide merken maar even met vooroordelen te spreken :-))

Maak je niet druk, ieder zijn/haar ding!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nanoChip
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 23:11
Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:40:
Hallo allemaal,

Ik heb een imac 27'', 2.7GHz met een AMD Radeon HD 6770M
Nu loop ik tegen het probleem aan dat ik bij programma's als after effects en dergelijke deze niet op high res kan draaien en gewoon niet prettig werkt.
Lijkt me ook niet gek met maar een 512mb videokaart.

Nu was mijn vraag is het mogelijk deze te vervangen door een andere videokaart en zo ja, waar zou ik dan op moeten letten?

Bedankt voor het mee denken!
Ik heb laatst nog een soortgelijke iMac open gemaakt. Het probleem is echter dat wanneer je de videokaart wil vervangen de garantie vervalt. Hier zit een speciale sticker overheen die verwijderd moet worden. Ik zou dus eerder gaan voor een upgrade naar een nieuwe model.

Offtopic:
Chris Smoove schreef op maandag 15 april 2013 @ 18:23:
Iedereen zijn eigen mening en dit is pas de eerste keer dat ik in deze subforum post. (je gevoelens gekwetst? geen troll(dat jij vindt) voeden)

Wat die jongen hierboven zegt is een goede optie. Het zelf plaatsen of laten doen is een heel gedoe.
Chris, ik klik je profiel aan en zie dat je de volgende producten op 1 dag heb beoordeeld.

05-04-2013 Apple MacBook Pro 2012 15" Retina (Core i7 3615QM, 8GB, 256GB)
05-04-2013 Apple iPhone 4S 16GB Zwart
05-04-2013 Apple iPhone 5 16GB Zwart

Alle categorieën beoordeeld met 1 ster. Kom je op tweakers om dit soort statistieken te vervuilen?
Pagina: 1