RobbieB schreef op maandag 15 april 2013 @ 18:06:
Arme Chris Smoove, eerst valse reviews online zetten van Apple producten:
productreview: Apple MacBook Pro 2012 15" Retina (Core i7 3615QM, 8GB, 256GB) review door Chris Smoove
productreview: Apple iPhone 4S 16GB Zwart review door Chris Smoove
productreview: Apple iPhone 5 16GB Zwart review door Chris Smoove
En als dat niet blijkt te werken op het Apple Forum komen flamen... Arme jongen...
@Chris, damn wat kansloos dit...echt heel jammer. Ik was jarenlang pc-fan en riep dezelfde bag...zaken als jij. Er was niets goed aan apple, het was allemaal overpriced, ouderwetse hardware, kon er niets aan veranderen (tweaken) en onzin.
En ook al riep iedereen 'wacht maar totdat je ermee gewerkt hebt!', bleef ik mijn mening houden.
Apple heeft de mening: het gaat om de gebruikerservaring ipv de specs. Het boeit een groot gedeelte van de mensheid totaal niet wat erin zit, als het maar doet wat het moet doen. En goed.
Apple heeft zowel hardware als software in zijn greep, wat wederom voor het merendeel van de mensheid die met apple werkt, goed werkt. en voor de tweakers als jij en ik belemmerend kan voelen.
Maar ik lach me kapot, apple brengt elk jaar van elke type mac een nieuw model uit, i.p.v. elke 3 maanden. Daarom lijkt het alsof ze achter lopen, maar áls ze een nieuw model uitbrengen zit er altijd de nieuwste hardware in die op DAT moment te krijgen is.
En buiten dat: it just works. thuiskomen, wifi-wachtwoord intikken, voila; alle apple-aparaten praten met elkaar, zonder problemen. Nooit of weinig met andere hardware/software meegemaakt.
En ook al laat apple de laatste tijd wat steekjes vallen, voor het merendeel geldt het nog steeds.
Na al mijn ervaring en zelfs als consultant continu met windows en andere zakelijke microsoft pakketten te werken (waarvan office maar 10% is) en er dus mijn salaris mee te verdienen, ben ik nu volledig naar apple overgestapt thuis. Thuis is het heerlijk werken en zodra ik m'n werk-windows-laptop aanzwengel merk ik vaak dat ik veel zit te mopperen en dingen onlogisch vindt.
Voor mij geldt: ik ben enorm teruggekomen op de naar mijn huidige mening 'domme' opmerkingen (overpriced, het is ouderwetse apparatuur, etc.) en ben de werkelijkheid gaan inzien. Nu hoeft dat voor mij niet voor iedereen te gelden, iedereen mag vinden wat-ie wil. En dat is maar goed ook.
Maar soms...soms.... krijg ik de kriebels van die standaard apple-is-evil opmerkingen. en dan ook nog fake-reviews plaatsen. jammer.
Als je het niets vindt, prima. Is het jou te duur of anderszins niet ok, ook prima. Maar gaat het niet wat ver om zoveel moeite te doen om anderen eigenlijk voor gek te proberen te zetten omdat ze iets doen wat jij (onterecht in mijn ogen) als verkeerd ziet?
En ja, er zijn ook genoeg apple-fans die het nodig vinden om hetzelfde naar windows-fans uit te halen; ook niet goed te praten.
Laten we het erover eens zijn dat we oneens zijn en genieten van het leven! Ik met mijn overpriced appel-spul en jij met je prachtige plastic pc met OS dat niet intuitief is. (Om over beide merken maar even met vooroordelen te spreken :-))
Maak je niet druk, ieder zijn/haar ding!