Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 17:53
Ik heb een aantal iOS devices waaronder een iPad mini en een iPhone 4s welke beide hetzelfde probleem lijken te hebben. Wanneer ze leeg zijn, verliezen ze o.a. de instellingen voor berichtgeving en push email mappen. Iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Leeg? Hoe bedoel je leeg? Bedoel je na 'wis alle inhoud en instellingen'? Dat zou logisch zijn.

Als je wat anders bedoeld, klinkt het wat vreemd. Probeer je probleem eens wat duidelijker te omschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
Waarschijnlijk bedoelt ie als zijn device leeg is en dus uitgaat. Althans dat denk ik. Dan lijkt het me echter wel een vreemd probleem. Heb je al gewoon een itunes herstel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ik heb ook een soortgelijk issue gehad. Bij mij gebeurde dat echter bij een harde reset van mijn iphone 4s (home + powerbutton). Mijn email was niet het probleem, maar wel de geluidinstellingen, notifications e.d. Die waren wel verdwenen. Ik heb er verder geen aandacht aan besteed toen.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
Het euvel speelt als de batterij leeg is. Zou het aan het OS kunnen liggen? Beide devices zijn ingesteld op hetzelfde account (zowel Apple als mail).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:03
Gaat hij netjes uit (eventjes een draaiende animatie) of is het plotsklaps gebeurt met de pret?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
Plotsklaps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Dan is het toch niet zo gek.
Als hij bezig is met allerlei dingen en dan gaat hij onverwachts uit. Dan kan hij natuurlijk niet netjes afmaken waarmee hij bezig was en de gegevens opslaan.
Die raken dan corrupt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
Maar het gaat om instellingen die je eenmalig instelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Bij stroomuitval is het gedrag niet te voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
Design flaw? En is het niet vreemd dat dit bij 2 verschillende producten speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Ik heb iOS niet gemaakt. Maar als hij toch om een of andere reden in dezelfde flash page zit te werken waar die instellingen staan, en tijdens het schrijven gaat hij uit, dan kan die hele flash page kwijt zijn.
Maar dat is slechts speculeren.

Wat zegt Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
jeroen3 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 18:32:
Bij stroomuitval is het gedrag niet te voorspellen.
Ik denk zelfs als apple-hater dat Apple haar zaakjes wel iets beter op orde heeft dan jij hier stelt.
Bij mijn android devices nog nooit problemen gehad dat settings/instellingen gecorrumpeerd raakten bij een onverwachte uitval (batterij verwijderen). Temp meuk als welke pagina ik als laatst heb bezocht wel, maar welke beltoon, provider, wekker etc. waren gewoon normaal gebleven.

Als hij leegloopt krijg je bij Apple hardware dan een harde shut-down? (zoals een batterij verwijderen wanneer die aan is) Bij android sluit die het dan gewoon af ( a la windows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Als je bij een iDevice de accu te leeg hebt moet hij "netjes" geforceerd afsluiten. Dan krijg je een paar tientallen seconden een draaiend wieltje.

Maar het wil ook voorkomen dat de accu gewoon te slecht is en in een keer een brownout optreed.
Bijvoorbeeld als je plotseling veel stroom trekt door de camera, bluetooth of 3g in te schakelen.
En dan is het plotsklaps afgelopen.

Als je de indruk had gekregen dat ik een Apple hater was, dat is niet zo. Mijn iPhone 4S doet het prima.
Mijn 3GS had het hierboven omschreven probleem, en dat was een ramp. Maar corrupte data heb ik niet gehad.

@vespino, is het probleem goed te reproduceren? Want dan is er mogelijk meer aan de hand.
Ik raad ook aan Apple om hulp te vragen. Mogelijk is het een bekend probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door jeroen3 op 28-04-2013 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Ik heb een dergelijk probleem nog nooit gezien bij een ios device (zeker niet bij iPhones), en ik heb toch bij een repair center gewerkt :p Het is in ieder geval niet normaal, en ik zou apple contacten voor een oplossing.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:44
het enige probleem wat ik wel eens heb dat de email app crasht. heel af en toe gebeurt het dat als ik de app open dan alle mail verdwenen is. hij haalt dan wel weer de mail op maar de mails die ik dan bewaard heb zijn dan verdwenen. ik kan niet ontdekken waarin dat zit. maar irritant is het wel.
Pagina: 1