Ubuntu: phone/android

Pagina: 1
Acties:
  • 341 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.ubuntu.com/static/u/img/devices/phone-photo-hero.jpg
Ubuntu Android
Now multi-core Android phones can be PCs too. Ubuntu for Android enables high-end Android handsets to run Ubuntu, the world’s favourite free PC desktop operating system. So users get the Android they know on the move, but when they connect their phone to a monitor, mouse and keyboard, it becomes a PC.
Ubuntu mobile
Your phone is more immersive, the screen is less cluttered, and you flow naturally from app to app with edge magic. The phone becomes a full PC and thin client when docked. Ubuntu delivers a magical phone that is faster to run, faster to use and fits perfectly into the Ubuntu family.
Aanbod van open-source oplossingen voor de mobiel zijn nog wat beperkt. Maar lijkt een stijgende lijn in te zitten. HP heeft het webos opensource gemaakt (je moet wat als je er zelf niets van bakt). OpenMoke/Freefunner heeft weinig succes gehad, maar inmiddels een doorstart gemaakt via duits bedrijf. En de mannen bij ubuntu lijken wilde plannen te hebben. Bij Nokia/maemo is de N900 volgens mij nog steeds 'het top stuk'. Er werd gesproken over een opvolger; N950, maar tot heden niets meer van vernomen.

Qua ict uitgangspunt vind ik 'opensource en open standaarden' erg belangrijk. Daarom wil ik ook niet wederom een android/windows/ios telefoon aanschaffen. Omdat ik me niet volledig kan vinden in hun voorwaarden en condities.

Nu er redelijk wat opties zijn, lijkt mij dit een mooi moment om een overstap te maken. Daarbij zou ik graag een 'volwaardige' desktop willen gebruiken. Op xda-developers staan diverse oplossingen, meeste daarvan zijn in mijn optiek niet optimaal; via chroot/haret en vnc wordt de linux installatie beschikbaar. Metname dat vnc ligt mij niet zo. In verleden geprobeerd, maar qua prestatie en reactietijd liet dat te wensen over.

Inmiddels een lijst gevonden van devices, echter is die niet actueel en voornamelijk gericht op tablets.

Welke telefoon(s) kan ik -nu- aanschaffen, ubuntu mobiel erop janken en klaar?

//edit; Galaxy Nexus - maar die is via de retail/officiele kanalen niet te koop

bronnen
https://wiki.ubuntu.com/Touch/Devices
https://plus.google.com/u...ies/112298868568790455715
www.ubuntu.com/devices/phone
www.ubuntu.com/devices/android

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je topic in Mobile niet loopt, kan je ook aan een mobile mod vragen voor een link/alias hierheen. Ga dus geen kopie openen op een andere plek. Deze gaat op slot ivm cross-posting. Je vorige topic had ik ook al naar Mobile geschopt, daar heb je blijkbaar niets van geleerd.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Dit topic is gesloten.