Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil, om de prestaties van mijn laptop te verbeteren een ssd (samsung 840 128GB) in mijn Asus K52Dr installeren. Daarna wil ik mijn optische drive vervangen door een hdd caddy met mijn originele hdd daarin.

Ik heb de hdd caddy nu in huis en wil deze eigenlijk eerst werkend hebben voordat ik een ssd aanschaf. Zonder een werkende hdd caddy heb ik niet zoveel aan een ssd omdat ik dan te weinig opslagruimte heb en ik een grotere ssd te duur vind.

En daar zit nu het probleem, bij het werkend krijgen. Ik heb mijn hdd caddy geplaatst met een andere hdd die ik nog had liggen maar de hdd caddy wordt niet herkend.

Ik ben dus het internet gaan afstruinen en heb gevonden dat het aan de BIOS versie van mijn laptop ligt. Deze bios versie zou geen non-dvd/cd drive kunnen herkennen. Ik zal mijn bios dus moeten updaten.

Helaas is er geen bios update beschikbaar voor mijn laptop (aldus de techsupport van Asus) en deze zal er ook niet komen omdat dit model laptop al uit productie is.

Heeft iemand enig idee hoe ik mijn probleem kan verhelpen? Elke tip is welkom.

Alvast bedankt,
Emiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als het zo is dat de bios de caddy met een HD niet ondersteund, en als er geen bios versie voor jouw laptop bestaat die dat wel doet,

dan zijn we uitgepraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar was ik al bang voor. Ik had gehoopt op een soort omweg waarmee het dan nog wel zou kunnen. Helaas.

Bedankt!
Emiel

EDIT: Is er dan een mogelijkheid om de sata connector als USB te gebruiken? Ik meende dat ooit ergens te hebben gelezen. Ik kan er alleen niets over terugvinden, dus ik zal wel in de war zijn. Ik dat geval zou ik namelijk een externe hdd printje in de caddy kunnen bouwen, is een stuk trager, maar dan heb ik nog wel die extra opslag.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2013 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-07 11:33
Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 19:07:
Daar was ik al bang voor. Ik had gehoopt op een soort omweg waarmee het dan nog wel zou kunnen. Helaas.

Bedankt!
Emiel

EDIT: Is er dan een mogelijkheid om de sata connector als USB te gebruiken? Ik meende dat ooit ergens te hebben gelezen. Ik kan er alleen niets over terugvinden, dus ik zal wel in de war zijn. Ik dat geval zou ik namelijk een externe hdd printje in de caddy kunnen bouwen, is een stuk trager, maar dan heb ik nog wel die extra opslag.
Weet niet of we over het zelfde hebben maar tegenwoordig kan je in een e-sata poort ook als usb gebruiken. Echter zit hier wel voor beide toepassingen een andere controller achter. Dat heeft voor de rest niets te maken met de interne sata poort.

Afbeeldingslocatie: http://i.stack.imgur.com/d9yW7.jpg