Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Klant zoekt een nieuwe RSS reader

Pagina: 1
Acties:

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-11 10:50
Ik heb een klant die werkt met de RSS reader van Feedreader.
Deze klant gaat op vakantie, en wil dat zijn feeds daar ook beschikbaar zijn.
Echter heeft hij deze feedreader op zijn werklaptop staan, die hij niet mee neemt op vakantie.
Eigenlijk had vanaf het begin de reader al op eens server moeten staan dus, maar helaas.
Feedreader kan nu ook niet op de server gezet worden, omdat je de database in dat programma niet vanaf een andere locatie kan openen (er is geen optie om een eigen path te selecteren, je moet het dus doen met waar feedreader je database standaard neerzet)
Ik heb al gegoogled naar oplossingen hiervoor (meeste posts geven aanpassingen in de .ini files aan, maar dat helpt dus niet)
Ik heb dus een alternatief nodig voor feedreader die het volgende allemaal kan.

- Beschikbaar zijn voor andere mensen (Webbased OF gewoon op een server installeren, waar mensen remote op inloggen, of alleen de database op een share en de software op de lokale PC's)
- Archief functie hebben
- Markeer funchtie hebben
- tags moeten kunnen worden toegevoegd.
- Catagorieen voor verschillende feeds
- gebruiktsvriendelijk zijn (makkelijk te gebruiken dus)

Ik heb al gegoogled naar eventuele alternatieve readers, maar de meeste hebben niet al deze functies.
Deze klant werkt dagelijks (naar eigen zeggen) met honderden feeds.

Heeft iemand een goed alternatief voor feedreader? of toch een oplossing waardoor feedreader te gebruiken is? het mooiste zou namelijk zijn dat hij zijn geschiedernis gewoon nog zou kunnen zien in het alternatieve programma of feedreader.

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je geeft niet aan welke applicaties je al gevonden hebt die aan je eisen voldoen. Een simpele Google vraag geeft al alternatieven waar je naar kan kijken.

Het ergste is nog dat ik mis waar je dit allemaal op moet draaien. Dit is NOS, niet CSA waar je vraag eerder thuis lijkt te horen. Ik mis ook de reden waarom het jouw probleem is, en niet die van je klant. Hij moet zo nodig op vakantie. Is vakantie niet om uit te rusten en niets doen, ipv je dagelijkse feed rommel te blijven lezen?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Drunken_Bear
Hero of Time schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:17:
Je geeft niet aan welke applicaties je al gevonden hebt die aan je eisen voldoen. Een simpele Google vraag geeft al alternatieven waar je naar kan kijken.

Het ergste is nog dat ik mis waar je dit allemaal op moet draaien. Dit is NOS, niet CSA waar je vraag eerder thuis lijkt te horen. Ik mis ook de reden waarom het jouw probleem is, en niet die van je klant. Hij moet zo nodig op vakantie. Is vakantie niet om uit te rusten en niets doen, ipv je dagelijkse feed rommel te blijven lezen?
ja sorry, het zou inderdaad in een ander forum thuis kunnen horen, ik wist niet precies waar ik dit kwijt moest, dus zocht op andere posts van RSS Feeds en kwam veelal hier uit. het draait gewoon op windows

het is mijn probleem omdat het bedrijf met RSS Feeds werkt, het is dus niet voor leuke nieuwsberichtjes of iets dergelijks, het hoe of wat ze er mee doen moet ik in het midden laten.
Wat ik vond was inderdaad via de zoekterm die jij nu zojuist linked. helaas zit hier niets bij wat bij zijn eisen in de buurt komt.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bjarne666 schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:18:
[...]
Wat ik vond was inderdaad via de zoekterm die jij nu zojuist linked. helaas zit hier niets bij wat bij zijn eisen in de buurt komt.
Haha zo makkelijk kom je er niet vanaf, vriend ;)
Als dat zo is, is de zoekterm namelijk héél erg verkeerd. Maar aangezien je iets zoekt in de marktsector van Feedreader, is het praktisch onmogelijk dat er geen geschikt alternatief staat in die Google-resultaten.

Overigens kwam ik via [google=feedreader database location] en de eerste hit op deze pagina terecht: Running Feedreader from USB flash memory. Daarmee kun je volgens mij jouw probleem van de serverinstallatie oplossen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Drunken_Bear
Room42 schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:29:
[...]

Haha zo makkelijk kom je er niet vanaf, vriend ;)
Als dat zo is, is de zoekterm namelijk héél erg verkeerd. Maar aangezien je iets zoekt in de marktsector van Feedreader, is het praktisch onmogelijk dat er geen geschikt alternatief staat in die Google-resultaten.

Overigens kwam ik via [google=feedreader database location] en de eerste hit op deze pagina terecht: Running Feedreader from USB flash memory. Daarmee kun je volgens mij jouw probleem van de serverinstallatie oplossen.
het probleem is dat je in de software niet het pad kan aanpassen waar hij de database vanaf haalt, dus ik kan die database wel verplaatsen, maar dat werkt dus niet, je kan niet zoals in word naar Openen gaan en dan het pad zoeken.
Ik zie denk ik geen andere optie dan feedreader op een server installeren en de klant vertellen dat hij zijn geschiedernis alleen lokaal zal kunnen bekijken, en voor al het nieuwe de database op de server moet gebruiken (usb-sticks in een server steken? er zou wel eens stiekem meer op kunnen staan dan feedreader ;) )

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Omdat 't op Windows moet draaien, is dit de verkeerde plek. Schop naar CSA waar 't beter past. Hoe je dan dacht dat je 't in NOS moest plaatsen, ontgaat mij.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Drunken_Bear
Hero of Time schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:56:
Omdat 't op Windows moet draaien, is dit de verkeerde plek. Schop naar CSA waar 't beter past. Hoe je dan dacht dat je 't in NOS moest plaatsen, ontgaat mij.
mijn excuses

Verwijderd

Rssbandit heeft uitgebreide functies. Wellicht kun je de feeds exporteren naar OPML, en vervolgens weer importeren in z'n nieuwe reader. (veel readers hebben die functie).

// oh, het gaat dus ook om het overzetten van de history? Nee, dat wordt helaas lastiger, maar die functies uit de OP heeft Rssbandit dacht ik wel. // (oh maar die eerste functie waarschijnlijk ook niet, jammer)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2013 17:20 ]

Pagina: 1