Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Exchange 2010] Default sharing Policy vs smart host

Pagina: 1
Acties:

• Giaccotto
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 22:20
Hey Hallo,

In onze omgeving willen we het mogelijk gaan maken dat externe partijen de free/busy informatie van onze calenders kunnen zijn bij het maken van een agenda uitnodiging.

We maken echter ook gebruik van een smart host waarnaar onze mx-records toewijzen (Spam filter). Nu vraag ik me af of het wel gaat werken met een smart host er tussen. De communicatie gaat dan dus niet naar onze exchangeserver.

Op het internet vind ik zo snel niet wat de effecten (als ze er al zijn) van een smart host zijn hiervoor.

Iemand ervaring hiermee?

Groeten,
Lennart

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Giaccotto schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:13:
Op het internet vind ik zo snel niet wat de effecten (als ze er al zijn) van een smart host zijn hiervoor.
Helemaal niks, een Federation verloopt via je CAS server die gepublished wordt... Puur SSL verkeer dus.

Lees je anders even in: Understanding Federated Delegation

Ik heb het idee dat je de achtergrond en werking nog niet helemaal begrijpt. (no offence overigens).

Let de volgende keer ook even op je topicstart. Er word eigenlijk best wel wat eigen inzet verwacht en dat ontbreekt in je topicstart. Geef de volgende keer even duidelijk aan waar je nu precies tegenaan loopt en waar jezelf allemaal al op gezocht hebt... :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Giaccotto
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 22:20
Beste Mark,

Dank voor je respons! Mijn initiële vraag is dan vooral ook enkel of iemand hier ervaring mee heeft ;-). Ik zal de aangeleverde documentatie goed doorlezen, en dan zal ik een eind moeten komen!

Een volgende keer zal ik er meer informatie bijzetten over wat ik zelf heb gedaan. Ik zie echter nu dat ik sowieso de plank helemaal mis heb geslagen, dus dat voorkomt wat dat betreft een hoop commentaar omtrent mijn domme zoek acties ;-)

Nogmaals dank! Hier kan ik wel even mee vooruit.

Vriendelijke groet,

Lennart