Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

knoppen op navigatie/titelbalk C/D

Pagina: 1
Acties:

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
De twee knoppen links/rechts werken prima, maar de knoppen worden niet visueel anders wanneer de lijst in beeld is. Een "vezonken/ingedrukt" versie maakt het intuitiever om dezelfde knop weer te gebruiken om de lijst weer te verbergen.

Ik heb eerst geprobeerd naast te lijst te tappen (analoog aan sluiten lightbox op desktopversie en vaak ook menu's/popups op android), daarna geprobeerd in een leeg stuk van de lijst te tappen, toen geconcludeerd dat er een 'sluiten-kop' mist bovenaan de lijsten en pas daarna bedacht dat dezelfde knop de lijst misschien ook weer inklapt.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 15:20
Het zou inderdaad visueel wel iets aangeduid mogen worden dat een bepaalde knop actief is. We zouden het bijvoorbeeld kunnen doen middels een iets donkerdere kleur. Ik zie dat het nog niet echt een conventie is, maar het lijkt me geen kwaad kunnen. Facebook laat bijvoorbeeld een iets donkerdere achtergrondkleur zien, Youtube/Google geeft geen indicatie. De mensen van het web zijn er nog niet over uit :) Desalnietemin mogen actieve knoppen wel een actieve status hebben. Thanks!