13-14 inch laptop kantoor en studie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 9man
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-07 11:24
Beste allen,

Ben op zoek naar een nieuwe laptop.
Ik wil het volgende kunnen doen:
- Kantoortoepassingen, veel Word en Outlook, klein beetje Excel, verder veel multitasken.
- Filmpje kunnen kijken
- Draagbaar, wordt veel meegenomen en gebruikt om op te lezen en notities (colleges)
- Mee naar studiereizen in het (hete) buitenland. Zal niet buiten gebruikt worden maar wel in warme en omgevingen met een hoge luchtvochtigheidsgraad.

De wensenlijst is aan de hand van bovenstaande punten als volgt:
- 13 a 14 inch beeldscherm in verband met draagbaarheid en thuis sluit ik hem aan op een externe monitor
- Goede koeling
- HDMI aansluiting of displaypoort met verloopkabel
- Full HD paneel
- Minimaal 2 USB poorten

Wat niet belangrijk is:
- Accuduur is weinig van belang, 2 uur is meer dan genoeg, ik kan overal bij stopcontacten
- Gewicht is niet belangrijk

Verder zag ik de Dell XPS 12 voorbijkomen, een convertible tablet laptop spreekt me wel aan, verder voldoet deze aan al mijn eisen. Waar ik echter bang voor ben is de koeling en de stevigheid, misschien weet een van jullie hier iets over?
pricewatch: Dell XPS 12 (221X-9744)

Ook een Lenovo Yogapad lijkt me mooi, echter zijn dit volgens mij niet allemaal Full HD schermen. Waar ik ook hier bang voor ben zijn de koeling en de stevigheid.

Het lijkt me dus handig om de laptop zo om te kunnen toveren dat er alleen een scherm met touchscreen overblijft. Toch sta ik nog gewoon open voor de normale laptop/ultrabook, graag hoor ik tips/ideeen. Of misschien zijn jullie beter bekend met de introductie van nieuwe modellen, ik heb de laptop nog niet direct nodig.

Budget is €1200 inclusief BTW.

Bedankt alvast voor jullie hulp!

PS. Bijna vergeten, het lijkt me leuk om Simcity te kunnen spelen, al is dit geen doorslaggevende factor :+

[ Voor 5% gewijzigd door 9man op 15-04-2013 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrbarendrecht
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:17
Misschien de UX32VD en de S400CA van Asus? ben zelf op het moment ook op zoek naar zoiets alleen dan met iets lager budget (1100 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 9man
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-07 11:24
Mhh, zien er uit als mooie ultrabooks, wel heb ik het idee dat ik voor dezelfde prijs dan iets met touchscreen heb. Graag zou ik van iemand horen hoe de stevigheid en koeling van de Dell is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

De UX32VD is een miskoop als je niet per se een harde schijf, meer dan 8GB RAM, of een (weliswaar heel slecht performende, slecht gekoelde) grafische kaart wilt. De XPS 12 bevat ook zo ongeveer de meest waardeloze koeling welke je in een ultrabook kan krijgen.

Er zijn 3 goede opties in dit segment: de XPS 13, de UX31A en de samsung 9. De XPS neem je als je het meest waarde hecht aan prijs, hoeveelheid RAM en displayport. De samsung is lichter en gaat langer mee op de accu maar komt met een kleinere SSD. De UX31A is gewoon een goede ultrabook die alles wel goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 23:33:
De UX32VD is een miskoop als je niet per se een harde schijf, meer dan 8GB RAM, of een (weliswaar heel slecht performende, slecht gekoelde) grafische kaart wilt. De XPS 12 bevat ook zo ongeveer de meest waardeloze koeling welke je in een ultrabook kan krijgen.

Er zijn 3 goede opties in dit segment: de XPS 13, de UX31A en de samsung 9. De XPS neem je als je het meest waarde hecht aan prijs, hoeveelheid RAM en displayport. De samsung is lichter en gaat langer mee op de accu maar komt met een kleinere SSD. De UX31A is gewoon een goede ultrabook die alles wel goed doet.
Foei foei Donkere steen :9, je vergeet er eentje.,,
De vaio Z21L9E

Als je een goddelijke koeling zoekt, dan is de Vaio Z zo een beetje de enigste ultrabook waarin je die kunt vinden, alhoewel deze wel de minpunten van de samsung heeft (kleinere ssd opslag en lagere resolutie namelijk 900p heeft). De vaio Z heeft daarintegen wel zaken zoals een Raid 0 SSD en een 3G module.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10