ik heb sinds vanmorgen een HD7970 videokaart in m'n pc gezet, maar om de een of andere reden wordt de native resolutie van m'n scherm neit goed meer herkend. ik heb een 3008WFP van dell met 2560x1440, en op m'n vorige kaart, 9800GT, werd die prima herkend. als ik nu in de CCC kijk zie ik een maximum resolutie van 1920x1200. wat kan ik hier aan doen? alvast bedankt!
Is er een wijziging opgetreden in de kabel? Single link DVI ondersteund afaik max 1920x1200 namelijk, wat overeenkomt met jouw probleem.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Verwijderd
Mogelijk is er net als voor de 2408 een driver voor dan wel op CD of via Windows updates > extra updates of dell.support te krijgen
Sommige videokaarten met 2 DVI uitgangen hebben 1 dual-link en 1 single link DVI.
De single link kan zoals hierboven al gezegt maximaal 1920x1200 aan, de dual link kan hoger.
Probeer dus eens de kabel van DVI poort te wisselen (indien je kaart er 2 heeft).
De single link kan zoals hierboven al gezegt maximaal 1920x1200 aan, de dual link kan hoger.
Probeer dus eens de kabel van DVI poort te wisselen (indien je kaart er 2 heeft).
Aangesloten via HDMI of Single Link DVI? Dan gaat de output slechts tot 1920 * 1200.
Zoals hierboven al is verteld is een Dual Link DVI of Display Port kabel vereist!
Zoals hierboven al is verteld is een Dual Link DVI of Display Port kabel vereist!
[ Voor 6% gewijzigd door Zanac-ex op 15-04-2013 14:37 ]
Aan de kabel is niks veranderd, dat is nog steeds dezelfde meegeleverde dikke DVI dual link kabel van 1,5m. ik heb ook de driver van het scherm geinstalleerd, maar dat maakt helaas geen verschil. de andere stekker gebruiken helpt helaas ook niet...
HardOCP had ooit eens problemen met een Dell 3007WFP icm met een ASUS HD 7970 DirectCU II op Dual Link DVI.
In hun geval gaf DUAL DVI een hoop problemen maar Display port werkte naar behoren.
Probeer eens een Display Port kabel (ik neem aan dat de HD7970 een DP poort heeft) en neem anders eens contact op met Dell en de Video kaart maker.
In hun geval gaf DUAL DVI een hoop problemen maar Display port werkte naar behoren.
Probeer eens een Display Port kabel (ik neem aan dat de HD7970 een DP poort heeft) en neem anders eens contact op met Dell en de Video kaart maker.
he, da's gek. ik zal inderdaad asus eens een belletje geven.
Kijk anders gewoon naar de uitgang(en) van de videokaart. Kabel is het probleem inderdaad niet, maar een dual-link kabel op een single-link uitgang gaat je idd niet meer dan 1920x1200 opleveren. Beetje loos om Asus te bellen voor je daarnaar gekeken hebt.danielbakker schreef op maandag 15 april 2013 @ 17:25:
Aan de kabel is niks veranderd, dat is nog steeds dezelfde meegeleverde dikke DVI dual link kabel van 1,5m. ik heb ook de driver van het scherm geinstalleerd, maar dat maakt helaas geen verschil. de andere stekker gebruiken helpt helaas ook niet...
Oslik blyat! Oslik!
Dit probleem(HD58xx t/m 79xx) komt vaker voor, ook met Hazro beeldschermen. 1 of andere reden wordt beeldscherm niet juist gedetecteerd.
de reactie van asus was voorspelbaar, het ligt niet aan de videokaart maar aan de monitor en ik moet maar een DP kabel gebruiken. ik ben voor nu dus even van het kastje naar de dell gestuurd, eens kijken wat zij te zeggen hebben.
Pagina: 1