Ik ben van plan een zeer stille snelle 'kantoor' PC te bouwen die ook geschikt is voor de wat processor intensievere taakjes zoals grote excel sheets doorrekenen. Het systeem mag niet meer dan €800-900 kosten (wat een nogal fors bedrag voor een dergelijk systeem volgens mij). Uiteraard hecht ik waarde aan prijs/kwaliteit.
Een van de grootste eisen is dat de PC (nagenoeg) geruisloos moet zijn. Een andere eis is dat hij zeer snel moet opstarten. Mijn wishlist tot zover:
De i5 omdat het een snelle processor is met on-board graphics die mij toereikend lijken voor het internetten/surfen/microsoft office gebruik.
Het moederboard omdat het een goedkoop moederboard is en voor een kantoor pc weinig features nodig zijn?
De HDD van 1TB voor de opslag van foto's en filmpjes en de Samsung SSD zodat de computer heel snel opstart (evenals andere programma's).
Verder lijkt 8GB RAM mij (meer dan) voldoende maar 4GB blijkt uit ervaring wat aan de krappe kant. Verder nog de voeding van be quiet! omdat het een stille voeding lijkt die voldoende vermogen levert. Ook de kast is gekozen omwille van het geluid.
Ik ben benieuwd of jullie nog ideeën/opmerkingen hebben!
Een van de grootste eisen is dat de PC (nagenoeg) geruisloos moet zijn. Een andere eis is dat hij zeer snel moet opstarten. Mijn wishlist tot zover:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 184,82 | € 184,82 |
1 | ASRock B75 Pro3-M | € 56,49 | € 56,49 |
1 | Western Digital Blue Blue WD10EZEX, 1TB | € 56,90 | € 56,90 |
1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 91,60 | € 91,60 |
1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 56,70 | € 56,70 |
1 | Samsung SH-224BB Zwart | € 14,95 | € 14,95 |
1 | be quiet! Pure Power L8 430W | € 53,80 | € 53,80 |
1 | Samsung 840 series SSD 250GB | € 144,90 | € 144,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 660,16 |
De i5 omdat het een snelle processor is met on-board graphics die mij toereikend lijken voor het internetten/surfen/microsoft office gebruik.
Het moederboard omdat het een goedkoop moederboard is en voor een kantoor pc weinig features nodig zijn?
De HDD van 1TB voor de opslag van foto's en filmpjes en de Samsung SSD zodat de computer heel snel opstart (evenals andere programma's).
Verder lijkt 8GB RAM mij (meer dan) voldoende maar 4GB blijkt uit ervaring wat aan de krappe kant. Verder nog de voeding van be quiet! omdat het een stille voeding lijkt die voldoende vermogen levert. Ook de kast is gekozen omwille van het geluid.
Ik ben benieuwd of jullie nog ideeën/opmerkingen hebben!