Meerdere licenties via appstore kopen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:08
Ik heb hier een aantal computers (zakelijk) waarvoor ik keynote nodig heb.
Helaas is apple gestopt met verkopen van het boxproduct iworks, het lijkt erop dat ik vastzit aan het kopen via de appstore.

Alleen als ik nu 1 licentie heb aangeschaf via de appstore heb ik geen mogelijkheid meer om extra licenties te kopen.
En om nou voor iedere aankoop een appart apple account te gaan aanmaken ?

Iemand nog een idee hoe ik 5 licenties kan kopen ?

Ik kom niet aan de minimale 20 die nodig zijn voor volume licensing licentie.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10 20:33

Jeroen V

yadda yadda yadda

Zoals hij aangeeft:
DDX schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:39:
Ik kom niet aan de minimale 20 die nodig zijn voor volume licensing licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Oops, overheen gelezen.. Ik zou iig toch maar even bellen met Apple, zoals ook op die pagina staat. Ik neem aan dat ze wel een oplossing hebben voor dit soort gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Volgens mij kan je in ieder geval privé met 1 apple id gekochte software op 5 mac's gebruiken. Of dit ook zakelijk mag weet ik echter niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10 10:00
pposthoorn schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 00:42:
Volgens mij kan je in ieder geval privé met 1 apple id gekochte software op 5 mac's gebruiken. Of dit ook zakelijk mag weet ik echter niet zeker.
Je mag gekochte Apps op zoveel mogelijk van je eigen aangeschafte computers zetten zolang het maar voor persoonlijk gebruik is. Zakelijk gebruik valt helaas niet onder deze regel.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je zou Apple zelf kunnen bellen :) Zij kunnen je waarschijnlijk haarfijn uitleggen hoe je aan meerdere licenties kunt komen.

[edit]
En na wat verder zoeken: er is ook een Apple Store voor Bedrijven, waar je meerdere licenties voor Keynote '09 kunt je kopen. Je krijgt dan voor elke licentie een code die je kunt inwisselen in de Mac Store.

[ Voor 58% gewijzigd door Daedalus op 16-04-2013 09:26 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Klinkt leuk, maar :
Na voltooiing van je Keynote '09-bestelling, stuurt Apple je één content code voor elke Keynote '09-licentie die je gekocht hebt. Om elke content code in de Mac App Store in te wisselen, dienen je medewerkers of geautoriseerde gebruikers in te loggen met een Apple ID en wachtwoord van je organisatie, bedrijf of instituut.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat medewerkers hun eigen accounts moeten gaan gebruiken. (of dat ik alsnog per computer een appart apple id moet gaan aanmaken)
Leuk als iemand weggaat bij het bedrijf, hoe geef je die licentie dan aan iemand anders ?

[ Voor 6% gewijzigd door DDX op 16-04-2013 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDX schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 10:11:
Klinkt leuk, maar :

[...]

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat medewerkers hun eigen accounts moeten gaan gebruiken. (of dat ik alsnog per computer een appart apple id moet gaan aanmaken)
Leuk als iemand weggaat bij het bedrijf, hoe geef je die licentie dan aan iemand anders ?
Zakelijk accounts maken waar je zelf de app op registreerd. Zo doe ik het hier.
Dus maak itunes account op nieuwe adressen, niet op gebruiker.
Ipad01@bedrijf.nl and so on. Dit koppel je dan aan ipad c.q. Mac.
Wij laten ook alleen gratis apps toe of aangeschaft via ons, blijft een werk ipad/ mac en geen kinder speel ding:)
Het is omslachtig maar apple houd graag van moeilijk doen..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2013 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
We hebben met apple gebeld, die hadden eerst ook niet echt oplossing.
Maar kwamen uiteindelijk ook met optie die Daedalus noemt.

We hebben die dus besteld en eventueel leggen we die licentiecodes gewoon in de kast, zonder daadwerkelijk in te wisselen in appstore.

Pagina: 1