Ik heb hier 3 PC's via ehternet aangesloten op een TP-Link WR1043ND Router.
PC 1: Win8-32 bit. Staat vrijwel altijd aan.
PC 2: Win8-64 bit: Game PC. Staat normaal gesproken aan als ik thuis ben
PC 3: Win7-32 bit: Wordt meestal gebruikt als ik niet thuis ben.
Het probleem is als volgt: Als ik de Game PC uitzet, velt het hele Lan uit. Geen netwerk meer op de andere PC's, geen internet, geen wifi voor de smartphone, en het IP adres van de router is niet te benaderen.
Game PC aanzetten, en alles werkt weer normaal.
Stekker van de Game PC uit het stopcontact halen heeft een tijdje gewerkt, maar vandaag dus niet meer.
Wat heb ik allemaal geprobeerd:
Andere ethernet kabels, andere lan-poort op router, andere drivers, "reset to factory default", firmware upgrade, toen maar PC's gaan verwisselen met een oudere WinXP. Gecontroleerd of Router DHCP server is (ja), traceroute gaat via router. Daarna maar de Sitecom router vervangen door de TP-Link.
Probleem blijft in alle gevallen hetzelfde: game PC uit, netwerk valt uit. Game PC aan, geen problemen meer.
Weet iemand een oplossing, of iets wat ik nog kan controleren?
PC 1: Win8-32 bit. Staat vrijwel altijd aan.
PC 2: Win8-64 bit: Game PC. Staat normaal gesproken aan als ik thuis ben
PC 3: Win7-32 bit: Wordt meestal gebruikt als ik niet thuis ben.
Het probleem is als volgt: Als ik de Game PC uitzet, velt het hele Lan uit. Geen netwerk meer op de andere PC's, geen internet, geen wifi voor de smartphone, en het IP adres van de router is niet te benaderen.
Game PC aanzetten, en alles werkt weer normaal.
Stekker van de Game PC uit het stopcontact halen heeft een tijdje gewerkt, maar vandaag dus niet meer.
Wat heb ik allemaal geprobeerd:
Andere ethernet kabels, andere lan-poort op router, andere drivers, "reset to factory default", firmware upgrade, toen maar PC's gaan verwisselen met een oudere WinXP. Gecontroleerd of Router DHCP server is (ja), traceroute gaat via router. Daarna maar de Sitecom router vervangen door de TP-Link.
Probleem blijft in alle gevallen hetzelfde: game PC uit, netwerk valt uit. Game PC aan, geen problemen meer.
Weet iemand een oplossing, of iets wat ik nog kan controleren?