Nieuwe stereoset met "beperkt" budget

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:00
Je kent het wel, verhuizen. Opeens passen de speakers volgens de vrouw niet meer in het interieur :P dus ik zie m'n kans schoon om eens een update van de installatie te doen die ik toch al eens van plan was.

Huidige situatie:

Receiver: Technics SA-AX540 (ongeveer 2002)
Speakers: 2 stuks bijpassende vloerstaanders van Technics
Sub: zelfbouw Peerless XLS10 (1x actief, 1x passief) in een lompe kast.

Wat ik wil vervangen zijn de receiver en de vloerstaanders. Natuurlijk wil een een goeie stap vooruit maken maar het aspect "budget" speelt natuurlijk ook mee (lees: ik moet mijn vrouw ervan overtuigen kunnen dat het écht zoveel kost :P ).

Wat ik initieel had uitgezocht was een combinatie van Marantz NR1603 / SR5006(7) en een setje Monitor Audio RX6 alleen ben ik bang dat ik dat niet door de commissie krijg (prijstechnisch dan) :X .

Ik ga verder niet zoveel aansluiten.
-TV: Sony KDL-40X3500 (hdmi)
-HTPC (hdmi)
-CD/DVD speler (optioneel)

Wat ik belangrijk vind:
-Goed geluid
-Netwerkmogelijkheden
-Goed uiterlijk (in mindere mate) omdat hij in het zicht staat ivm. ventilatie

Richtbudget: omstreeks €1000 - €1200

Kunnen jullie nog wat alternatieven aangeven waar ik eventueel eens naar kan kijken?

[ Voor 20% gewijzigd door TMV op 15-04-2013 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Vanwaar komen die RX6 niet door de commissie? Persoonlijk vind ik ze niet extreem groot. Dus zijn de afmetingen een beperkende factor of de looks?

Overigens zou ik nooit (meer dan) de helft van mijn budget uitgeven aan een receiver en de rest aan speakers. Met 1200 euro zou ik eerder ongeveer 400 per stuk nemen. Dus 400 voor de receiver en dan nog twee keer 400 voor de speakers. Globaal verdeeld natuurlijk, maar zo haal je - naar mijn inziens - wel meer in huis qua sound.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:00
FeaR schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:39:
Vanwaar komen die RX6 niet door de commissie? Persoonlijk vind ik ze niet extreem groot. Dus zijn de afmetingen een beperkende factor of de looks?

Overigens zou ik nooit (meer dan) de helft van mijn budget uitgeven aan een receiver en de rest aan speakers. Met 1200 euro zou ik eerder ongeveer 400 per stuk nemen. Dus 400 voor de receiver en dan nog twee keer 400 voor de speakers. Globaal verdeeld natuurlijk, maar zo haal je - naar mijn inziens - wel meer in huis qua sound.
Optisch zijn ze goedgekeurd alleen de is de prijs wat aan de hoge kant.. Vandaar dat ik verwacht dat deze set worden afgeschoten :)

edit:

Ik heb onderhand nog wat meer onderzoek gedaan en kom op een alternatief uit dat er zo uitziet:

Receiver: Denon AVR-1713
Speakers: Monitor Audio BX5

De receiver is in NL vanaf €385 te koop, maar via de duitse Amazon voor €315 (Amazon UK heeft hem voor omgerekend €240 maar die leveren niet in NL :X ) en de speakers doen ongeveer €325 p/s. Dan kom ik totaal nog netjes onder de €1000 euro uit.

Mochten jullie commentaar en tips hebben hoor ik die graag!

[ Voor 29% gewijzigd door TMV op 16-04-2013 09:40 ]