Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyootje
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-05-2023
Hallo allemaal,

Met het zoeken naar een vervangende bijbaan ben ik op een dilemma getstuit: ik ben momenteel 19 jaar, en ik werk al ongeveer zo'n 4 jaar bij de AH. Omdat ik daar praktisch gezien altijd hetzelfde doe, en mijn werktijden in verband met school ook niet al te ideaal zijn, heb ik besloten dat het tijd is om naar een nieuwe bijbaan te gaan zoeken.

Aangezien ik momenteel een opleiding doe tot ICT'er lijkt het me wel leuk om in een winkel te gaan werken waar computerassemblage/reparatie plaatsvindt, en het daarnaast ook mogelijk is om in de winkel te lopen om onderdelen/pc's te verkopen en/of klanten te adviseren met aankopen.

Nu had ik een aantal winkels op het oog bij mij in de buurt, namelijk de office center (staples), de Mycom en de computerland. Al deze winkels hebben zowel een verkoopafdeling als een reparatie/montage afdeling.

Nu is mijn vraag: zijn er mensen op dit forum die bij één van deze winkels werken?
En zo ja: wat zijn de ervaringen?

Alvast bedankt voor de reacties!

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vele nemen helemaal geen medewerkers in dienst, maar alleen stagiares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyootje
Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 07:10:
Vele nemen helemaal geen medewerkers in dienst, maar alleen stagiares.
Ja daar was ik al een beetje bang voor, maar ik ga gewoon een open sollicitatie schrijven en dan zie ik wel wat ervan komt. Ik weet alleen nog niet naar welke winkel, misschien moet ik ,om de meeste kans te maken, wel naar alle drie een sollicitatie sturen. Immers, wie niet waagt, wie niet wint...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik zou gewoon naar alle 3 een brief sturen en kijken wie er reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyootje
Rikkiz0r schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:07:
Ik zou gewoon naar alle 3 een brief sturen en kijken wie er reageert.
Dat lijkt me wel een goed idee, immers maakt het me niet zoveel uit welke winkel ik eventueel terecht zou kunnen, ze zijn alle drie behoorlijk dicht bij mijn huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Ik heb ongeveer een jaar bij MyCom gewerkt (franchise), gewoon als werknemer. Vooral in de verkoop, het klussen trok mij iets minder. Ik vond het erg leuk om te doen, vooral als klanten lieten blijken goed advies te waarderen. Verder ligt het er erg aan of je het met je collega's (en leidinggevenden) kunt vinden, daarvoor heb je natuurlijk een proeftijd.
Uiteindelijk gestopt omdat ik het op mijn 18e te slecht vond betalen, zelfs met incidentele bonussen en medewerkerskorting. Vanaf de Appie is het volgens mij nog wel een vooruitgang, dus als je daar nog zit nu kan het voor jou misschien wel uit.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 16:39
Ik heb tussen 2004 en 2007 als bijbaan bij Staples (toen Office Centre) gewerk, en dan ook nog bij de computers ed. Mijn ervaring is dat het vooral verkopen en advies geven is. Ik heb daar iig nooit een computer aan de binnenkant gezien, dat gaat allemaal rma/doa terug naar de leverancier. Wellicht dat je een keur klooit met een camera of gps, maar dat zal het wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Als de werktijden bij de AH niet ideaal zijn, waarom verwacht je dat bij een computerwinkel wel?
Verder is mijn ervaring dat de AH helemaal zo slecht nog niet verdient (ik heb er 5 jaar gewerkt, vanaf m'n 15e)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:42

Standeman

Prutser 1e klasse

Ook lange tijd geleden bij Office Center gewerkt en daar hadden we iig geen reperatie afdeling. Garantie e.d. ging gewoon via de leverancier en ook ik heb daar nooit een PC van binnen gezien.
Ik heb daar het wel behoorlijk naar mijn zin gehad, omdat het team leuk was. Later was er geen zak meer aan omdat het manangement / team zowat vervangen werd met mensen waar ik niet echt mee kon opschieten.

Maar goed, dat is ook weer meer dan 10 geleden, dus misschien hebben ze nu wel een reparatie / montage afdeling?

Ik weet niet echt wat voor ICT-er je gaat worden (HBO/MBO en welke richting?), maar ik denk dat je bijzonder weinig relevante ervaring op gaat doen.

Trouwens, als je werktijden wilt die buiten schooltijden vallen, kan ook prima terecht bij een pomptstation o.i.d. Ik vond het altijd wel redelijk relaxed werk.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb pas geleden nog via de BAS group gesolliciteerd, alleen ik had een open sollicitatie ingestuurd. Hiermee dacht ik die rare video sollicitaties mee te kunnen vermijden, alleen dat accepteerden ze niet. Ik weet dan ook niet of een open sollicitatie je verder helpt bij MyCom, mij in ieder geval niet.

Als je ervaring op wilt doen moet je inderdaad solliciteren voor de reparatie afdeling, maar naar mijn weten is dat juist hetgeen waar steeds minder banen voor zijn en waar ze dus steeds minder mensen voor nodig hebben. Ik denk dat je meer ervaring krijgt door tweedehands computers uit elkaar te halen en zelf aan de gang te gaan.

Zoals boven al vermeld, zou ik ook gaan voor een baan wat eigenlijk niet zo heel veel met ICT (in dit geval) te maken heeft. Ten eerste omdat die tijden vaak gunstiger zijn. Pompen hier in de buurt zijn ook allemaal tot 00:00 open dus genoeg avond werk. Ten tweede lijkt het mij fijn om verschillende dingen te doen. Als je thuiskomt van een dag studie met ICT, hoeveel zin heb je daarna dan nog om met computers te werken? Dag in, dag uit. Zelfs de meeste toegewijde hobbyisten moeten vaak wat anders doen. En ten derde zijn salarissen vaak beter dan bij bedrijven als bij MyCom of waar dan ook. Zeker bij die pompen met die oliesjeiks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:08
Een losse tip: Je kan http://www.ogd.nl/werken/ eens proberen. Hebben drie vestigingen en werken veel met jonge mensen. Ik weet alleen niet of ze ook mensen aannemen die nog bezig zijn met studie maar je zou het kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyootje
-tom-562 schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:52:
Als de werktijden bij de AH niet ideaal zijn, waarom verwacht je dat bij een computerwinkel wel?
Verder is mijn ervaring dat de AH helemaal zo slecht nog niet verdient (ik heb er 5 jaar gewerkt, vanaf m'n 15e)
Het gaat me niet zozeer om het salaris, het gaat me er meer om dat het werk leuk/afwisselend is en ik daarbij nog redelijk flexibele werktijden kan hebben. Momenteel kan ik bij de AH namelijk alleen op zaterdagochtend werken i.v.m. school en dat betekent vrijwel automatisch dat ik heel vroeg moet beginnen, +- 5 uur. Daarnaast is altijd hetzelfde werk doen en iedere week bijna moeten rennen om je werk af te krijgen behoorlijk vermoeiend. Daardoor is eigenlijk vrijwel je hele zaterdag weg...
marcieking schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:43:
Uiteindelijk gestopt omdat ik het op mijn 18e te slecht vond betalen, zelfs met incidentele bonussen en medewerkerskorting. Vanaf de Appie is het volgens mij nog wel een vooruitgang, dus als je daar nog zit nu kan het voor jou misschien wel uit.
Wat ben jij dan gaan doen i.p.v. de Mycom? Want aangezien ik niet denderend veel kan werken moet het salaris wel redelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je een bijbaantje zoekt en al meteen eist dat
1) je werktijden flexibel zijn t.o.v. jouzelf
2) je een behoorlijk salaris wilt verdienen
dan ben ik bang dat ik maar degene ben die je zeepbel door gaat prikken. Je moet denk ik blij zijn als je iets kunt krijgen in je richting
Een bedrijf als de BAS group (Dynabyte, Dixons, Mycome) heeft of een centrale reparatieafdeling, of niets, Lokaal zie ik iig alleen verkopers in de winkel staan, en sommigen daarvan zijn nog te dom om het verschil tussen een switch, een router en een hub te kennen. Maar PC verkoop is natuurlijk ook een bijbaantje.
Paradigit / Computerland heeft over het algemeen wel hun eigen reparatiebalies, of zijn iig meestal niet te beroerd om een PC open te draaien op locatie. Maar dat zijn de bekende computerketens wel.
Wellicht kun je met je achtergrond ook eens kijken of er niet ergens een wat grotere webwinkel in de buurt zit en je daar terecht kunt. Ik weet niet waar je woont, maar denk aan jongens als Informatique, Alternate, 4Launch, Zercom, etc. Zie pricewatch ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

coyootje schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:16:
Wat ben jij dan gaan doen i.p.v. de Mycom? Want aangezien ik niet denderend veel kan werken moet het salaris wel redelijk zijn.
Ik ben nu student, studentassistentschappen aan de universiteit betalen bijvoorbeeld al veel beter. Ik werk daarnaast niet zo veel, het is niet zo heel erg nodig, zeker als het ten koste zou gaan van studeren. Zelfstandig zou uitkunnen maar ik hoef niet zo nodig de zoveelste reparatie/webdesignbeunhaas te zijn en een echt goed idee laat nog even op zich wachten :)

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyootje
The Eagle schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:25:
Wellicht kun je met je achtergrond ook eens kijken of er niet ergens een wat grotere webwinkel in de buurt zit en je daar terecht kunt. Ik weet niet waar je woont, maar denk aan jongens als Informatique, Alternate, 4Launch, Zercom, etc. Zie pricewatch ;)
Ik woon in Nijmegen, en voor zover ik weet zit er niet bijster veel hier in de buurt, laat staan in de stad.
Maar ik zal er eens naar kijken, bedankt voor de tip... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 11:29

Iooryz

iooryz

Robkazoe schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:15:
Een losse tip: Je kan http://www.ogd.nl/werken/ eens proberen. Hebben drie vestigingen en werken veel met jonge mensen. Ik weet alleen niet of ze ook mensen aannemen die nog bezig zijn met studie maar je zou het kunnen proberen.
OGD heeft toch al enige tijd 5 vestigingen hoor. (Delft, Utrecht, Amsterdam, Enschede en Eindhoven) Maar klussen door het hele land. Al gok ik dat je wel op gesprek moet komen in Eindhoven in jou geval (maar ze zitten vlak bij het station)
Of ze iets voor je hebben, zal afhankelijk zijn van je niveau, ze werken veel met (ex) HBO of WO studenten. Maar kennen ook genoeg doorgroeimogelijkheden.
Pagina: 1