PC wil niet afsluiten

Pagina: 1
Acties:

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Ik heb een beetje raar probleem (de search doet het niet :) )

De ene keer sluit Windows gewoon af en schakelt de computer zichzelf uit,
en een andere keer niet. Hij loopt dan gewoon vast met 'Windows word afgesloten'.

Als ik op de power knop op mijn toetsenbord druk (in Windows standby), krijg ik een blauw scherm te zien, (je kent ze wel), als ik op een knop druk het volgende blauwe scherm en de derde keer start de computer opnieuw op.

Ik heb alles geprobeerd, nieuwe chipset drivers, en de WinUpdate. Alleen de drivers van de HD heb ik niet (een Seagate 6.3 gig), omdat ik het type niet weet, en ik ga hem er niet uithalen om te kijken wat het is.

Volgens mij relevante gegevens:
Jetway BX2000, VIA 693 (moederboard)
PIII850 in een converter, niet overgeklokt
Asus V6800deluxe (videokaart)

En dan nog iets,
ik heb geen zin om de hele opstart af te wachten, wanneer kan ik hem tijdens het opstarten het beste uitschakelen, ik doe het altijd tijdens de POST die hij dan weer uitvoert.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

wat voor OS draai je? 98se? update patch binnen halen van microshit

Verwijderd

Hoe staan de instellingen inde BIOS wat betreft power managemnt?

Zijn BIOS en OS wat dat betreft ook compatible met elkaar elkaar (dus dat ze het beiden goed ondersteunen?)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Sorry, vergeten te vertellen dat ik Windows 98SE heb, en ja, ik heb hem geupdate.
Wat ik al zei, soms doet hij het wel, en soms niet.
In de BIOS staat PM control by APM op enabled, ik heb niet veel verstand van de BIOS, maar ik denk dat dat wel goed zit.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Je moet hem echt GOED updaten met de laatste afsluit patch van microsoft!!!

Meestal komt het voor dat 2 apparaten de zelfde irq gebruiken meestal vga en sound!!!

dan heb je het probleem, maar als je de patch erover heen haalt is het opgelost!!
Als je na het het installeren van de patch weer wat anders installeerd moet je de patch weer draaien!

Greetz Paolo

Verwijderd

Hier heb je nog niet echt veel aan, maar bij de compu van een vriend van mij heb ik precies hetzelfde probleem. Win 98SE, alle mogelijke updates er al overheen gezet maar probleem niet opgelost. Soms doet hij het wel goed, maar meestal niet. Terug gegaan naar de winkel, volgens hun was het geheugen kapot en onder garantie vervangen. Thuis gekomen, aangezet, afgesloten en weer hangen. |:(

Volgende week gaat hij weer terug naar de winkel en als ik een oplossing heb dan laat ik het je wel weten.

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 19:01

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

Ik ken het probleem, en bij mij is het nog veel raarder. Als ik de update installeer sluit mijn pc geen enkele keer goed af !!!!

Als ik de update NIET installeer doet hij het de eerste paar keer niet helemaal lekker, maar daarna gaat het eigelijk iedere keer goed !!!!

Misschien dat het door het op deze manier te doen ook wel goed gaat !!

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

Verwijderd

Laat windows Power management doen en niet de Bios (uitschakelen in de BIOS behalve het afsluit gebeuren). Zet eventueel in de Bios op afsluiten met een vertraging van 4 sec ipv direct wil ook nog wel eens helpen.

Verwijderd

Kijk hier eens http://www.aumha.org/a/shtdwnse.htm

Greetz
Pagina: 1