Ik heb net m'n eerste waterkoeling setje in elkaar gesmurfd, dat heb ik zo veel mogelijk volgens het boekje gedaan. geen alu (alles koper, messing of vernikkeld), demi water gebruiken, eerst een dag los laten draaien als lektest, en nu de boel in de PC gehangen, en tot mijn verbazing zie ik op de bodem van m'n reservoir allemaal glitters, op het oog fijne metaalschilfers verschijnen. deze moeten ergens uit de loop komen, en zo op het eerste oog lijkt het alsof ze in het reservoir in het water komen. heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is, en of het schadelijk is?
Zo lang ze maar op de bodem van je reservoir blijven.
Misschien residu van het slijpen van de metalen?
Misschien residu van het slijpen van de metalen?
Heb je je rad(s) goed doorgespoelt?.. die kunnen nl. nog wel eens bij aanschaf nog vol zitten met troep (koper schilfers ed.)
[ Voor 9% gewijzigd door Ayporos op 15-04-2013 01:09 ]
Voordat je nieuwe WC onderdelen in gebruik gaat nemen, moet je ze eigenlijk altijd wel doorspoelen met demi water inderdaad. Vanwege dit.
Moet dit wel even hier melden.
Ik heb mijn rad de eerste keer ook niet doorgespoeld.... Maar ik heb nergens last van gehad
Later ook nog eens met azijn en demi doorgespoeld, maar er was geen verschil.
Ik heb een Hardwarelabs Black Ice GT-Xtreme 360, voor het geval dat uitmaakt.
Heb in het WC topic wel een filmpje van een XPCS rad voorbij zien komen, daar kwam wel echt troep uit.
Ik heb mijn rad de eerste keer ook niet doorgespoeld.... Maar ik heb nergens last van gehad

Heb in het WC topic wel een filmpje van een XPCS rad voorbij zien komen, daar kwam wel echt troep uit.
Dan heb je geluk gehad.
Vergeet niet dat er ook deeltjes achter kunnen blijven wat later voor troep gaat zorgen in je loop he.
+1.DCG909 schreef op maandag 15 april 2013 @ 08:38:
Moet dit wel even hier melden.
maar ik moest wel 2x drainen ivm een lek tijdens de lektesten.
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
ik heb inderdaad ook een keertje of twee een verse plons water erdoorheen gegooid ivm. lekken tijdens de lektest, dus ik ga er van uit dat de ergste troep er wel uit is. laat ik die laatste glitters maar voor wat het is
bedankt!
Kun je geen filtersponsje ergens in je loop zetten? Ben je ervan af.
En uiteindelijk is je loop dan verstopt.
valt wel mee. metaal hoopt zich niet echt op.CptChaos schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:27:
En uiteindelijk is je loop dan verstopt.
ik zit meer te denken aan snellere slijtage van het cpu koelblok, gezien alles daarlangs schuurt.
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Haha, klopt. Maar een sponsje uitspoelen is gemakkelijker dan een blok schoonpoetsen.
Als de troep er al is heb je problemen. Beste is dus de troep voorkomen.
Als de troep er al is heb je problemen. Beste is dus de troep voorkomen.
Er zijn bij Highflow wel tussenstukken te kopen waar een filter in zit (redelijk grof filter), je zou daar, ala aquarium, filterwatten in kunnen doen. Dan zou je bijna al het metaal eruit vangen, wel zorgen dat er geen stukjes wat los kunnen komen

Pagina: 1