WD3200KS drivers onvindbaar bij nieuwe WIN7 installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 650 views

• GF187um
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-01 17:13
Beste Tweakers,

Om de zoveel tijd gooi ik het liefst een nieuwe installatie van Windows op mijn pc. Ik doe niet aan antivirus programmas die vertragen alleen maar de boel. Ik wilde dit vandaag in orde maken maar om de een of andere reden kan ik bij het installeren mijn harde schijf niet vinden en vraagt om drivers van de schijf. Daarom kan ik geen nieuwe installatie doen. De drivers heb ik via Device Manager opgezocht maar het zijn 2 bestanden in de system32 map die waarschijnlijk niet voldoende zijn. Ik heb op internet gezocht naar de drivers maar ik kom er niet echt uit... Ik snap ook niet dat deze drivers niet aangeboden worden op hun website. Heeft iemand enig idee hoe ik mijn installatie toch kan voltooien?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je hebt geen drivers nodig voor je harddisk, wel voor je chipset klaarblijkelijk.

https://discord.com/invite/tweakers

• GF187um
hmm ik kan hier niet zoveel mee, wat is mijn chipset?

EDIT:
Wat ik raar vind is dat ik dit al vaker gedaan heb en nu kan het niet meer.
Ik heb geen hardware aanpassingen gemaakt in de tussentijd en al toch 2 of 3 keer win7 geinstalleerd

[ Voor 64% gewijzigd door GF187um op 14-04-2013 21:22 ]

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:27
GF187um schreef op zondag 14 april 2013 @ 21:21:
hmm ik kan hier niet zoveel mee, wat is mijn chipset?

EDIT:
Wat ik raar vind is dat ik dit al vaker gedaan heb en nu kan het niet meer.
Ik heb geen hardware aanpassingen gemaakt in de tussentijd en al toch 2 of 3 keer win7 geinstalleerd
om welke pc aat het qua hardware,

Dus moederbord ,geheugen,ect

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:02
De chipset is te achterhalen als je weet welk moederbord er in de pc zit.

Verder vertragen binnenkomende virussen/malware etc je pc meer dan een antivirus programma. Neem Microsoft Security Essentials, kost niets, maar houdt toch flink wat troep buiten de deur. Of betaalde software als NOD32 merk je ook niets van, je mist hooguit een paar MB geheugen.

• GF187um
AMD Phenom II X4 965 Processor 3,4 GHz

Asro 870 Extreme3 R2.0

8 GB RAM

AMD Radeon HD6950

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
freaky35 schreef op maandag 15 april 2013 @ 09:41:
[...]
om welke pc aat het qua hardware,

Dus moederbord ,geheugen,ect
Zo freaky35, je hebt de specs gekregen waar je om vroeg. Nu ben ik heel benieuwd hoe jij op basis van deze gegevens de oplossing weet O-)

Verwijderd

Toevallig iets veranderd kwa SATA instellingen in je Bios?

Ik heb dit ook weleens gehad, toen had ik hem op AHCI (ofzoiets) gezet, dan pakt hij de drivers idd niet, zet je hem op raid / ide (of die andere optie's) pakte de Win7 installatie hem weer wel.....

Kijk, deze heeft dat dus ook: http://answers.microsoft....14-405f-aa33-f484e7ce5e6d
Weet niet of de oplossing er bij stat :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2013 17:11 ]

• GF187um
niet dat ik weet... volgens mij staat het op RAID ik zal nog even nakijken

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:14

thof

FP ProMod
Bij aanschaf heb je vast wel een CD-tje gekregen met chipset drivers? Althans, dat kreeg ik altijd als ik een moederbord kocht. Toegegeven, dat is al weer een paar jaar geleden :) Anders wellicht via de website van de fabrikant? Blijf het een raar geval vinden dat het niet werkt, windows ondersteund anders aardig wat chipsets. Wel geef je niet aan welke windows versie je gebruikt? Als het XP is kan ik er wellicht nog inkomen dat het niet werkt...

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:28
Probeer deze SATA Raid drivers eens http://www.asrock.com/mb/...0/?cat=Download&os=Win764

SATA RAID Driver (For system to read from floppy diskette during Windows installation)

Uitleg staat erbij.

• GF187um
Windows 7
Ik ga de bovenstaande drivers even proberen

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:02
Is er een reden om de controller op RAID te zetten?

Ik zou het gewoon op AHCI zetten, dan kan je zonder problemen Windows installeren. Mocht dat niet werken, kan je altijd nog terug naar IDE mode. Als AHCI of IDE mode zijn er geen drivers nodig bij W7.

• GF187um
Het is gelukt met de drivers maar ik zit nu met een ander probleem. Na de installatie doen de ethernet en de usb drivers het niet. Ik kan dus geen muis bewegen of internet aansluiten. Wat raar is, is dat de externe harde schijf wel gewoon gezien wordt via een usb poort maar de de andere apparaten niet. het toetsenbord doet het wel, dat is een andere aansluiting, dus ik kom wel redelijk ver ermee. Maar diezelfde drivers voor de installatie, moet ik die ergens naartoe kopieren? ik kan ze namelijk niet installeren. Er zit geen .exe bestand bij ofzo. of heb ik andere drivers nodig??

EDIT:
horen ethernet drivers niet op de win7 cd te staan trouwens?

[ Voor 5% gewijzigd door GF187um op 17-04-2013 01:19 ]

Verwijderd

Als je gewoon bij Asrock de drivers zoekt voor je moederbord en download, deze uitpakt met winzip,winrar of andere unzip utillity en vervolgens installeert dan gaat alles zeker werken.

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:28
Waarschijnlijk zit je muis is een USB3 poort, de drivers worden niet standaard herkend. Deze poort is blauw, verplaats de muis naar een andere kleur (rood of zwart).
Download de rest van de drivers die op dezelfde site staan naar je PC en installeer deze.

Verwijderd

USB en netwerkdrivers heeft niets met opslagtechnologie te maken. Bovendien vind ik dat je zelf even de normale procedures mag proberen, want dit topic heeft een hoog 'helpdesk' gehalte. Hier op GoT verwachten we dat je eerst zelf de gangbare dingen probeert voordat je onze hulp inroept. Kom je er na serieuze pogingen nog steeds niet uit, open dan een nieuw topic in het juiste forum hierover.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.