Zelfbouw computer installeren zonder onboard graphics

Pagina: 1
Acties:

• RickHendrikse
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01 20:57
Hallo allemaal,

Na bijzonder nuttige feedback in het aankoopadvies forum voor mijn toekomstige (eerste) zelfbouw pc nu een tweetal technische vragen.
  1. Als ik de BIOS van een moederbord moet updaten voordat deze de processor accepteert (wil een ASRock B75 Pro3-M moederbord met een i5-3350p processor installeren.), hoe gaat zoiets?
  2. Deze processor heeft geen onboard graphics, krijg ik direct een beeld uit mijn losse grafische kaart om windows te installeren? Weet van vroeger (3dfx kaart, anyone...) dat er dan gewoon direct beeld uit de kaart kwam, niet met een hoge resolutie ofzo maar goed genoeg om windows etc. te installeren.
Merci!

Rick

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-02 20:45
1. via usb stickje kan het vaak, staat op de site van Asrock sowieso.

2. ja, alles monteren, aan zetten en installeren maar.

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:42

Big Womly

Live forever, or die trying

1) Je plaatst eerst een CPU die wel ondersteund wordt, doet dan de update, en plaatst tenslotte jouw CPU. Heb je geen CPU die ondesteund wordt? Vraag dan even aan je winkel of zij het willen doen
2) Ja, is niets veranderd

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Verwijderd

1. Niet (althans in 99% van de gevallen). Je moet dan je bios flashen met een andere processor die wel herkend wordt. Daarom kun je dit beter door de winkel van aankoop laten doen voordat je het moederbord in gebruik neemt.

2. Ja.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-02 16:59
1. Normaal wordt je moederbord geleverd met de recentste BIOS update. Het probleem dat je beschrijft komt vooral voor als je een moederbord koopt met een oudere chipset (zoals de 6x serie voor Sandy Bridge) en er dan een Ivy Bridge op steekt.
Normaal dus geen probleem.
2. Losse kaarten worden gewoon herkent door Windows op 800x600. Na het inloggen kan je de resolutie verhogen en drivers installeren.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• deamosreapos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-02 17:26
Als je een Bios versie hebt die de nieuwere CPU's nog niet ondersteunen kun je eventueel contact opnemen met de fabrikant. Deze zal je dan een nieuwe Bios opsturen. Alleen dan moet je wel even geduld hebben.
Pagina: 1