Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

7x Werk laptop

Pagina: 1
Acties:

• Angilo
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 21:10
Beste,

Ik heb een (voor mijn bedrijf) ongewone vraag gekregen van een klant. Wij leveren de website, hosting. Langzaam aan is dat naar meer gegroeid, VOIP (inclusief toestellen, etc). De reden dat de klant dit wil is, hij ontvangt van ons een maand factuur en that's it.
Ze hebben nu 5 pc's die nu echt aan vervang toe zijn (P4's) en ze willen mobiel gaan werken. Ik moet binnen twee uur een nieuw apparaat kunnen garanderen als deze kapot gaat dus dat betekent dat ik er 2 op voorraad wil hebben. In totaal wil ik dus 7 laptops gaan bestellen, installeren, etc.
Het budget is 500 euro per stuk (ex btw). Mijn vraag is, heb je daar überhaupt een fatsoenlijke laptop voor waar je lekker op kunt tikken?

Werkzaamheden:
Office
Browsen
Mail
De PC moet snel webapplicaties in javascript kunnen runnen (dus niet dat de browser half vast slaat).

De laptop moet op een externe monitor aangesloten kunnen worden. Hij moet er fatsoenlijk uit zien (het liefst zo strak mogelijk).

Wat ik heb gevonden:

Dell Vostro Notebook 2520 met 2e generatie Intel® Core™ i3-2328M, voor 339€.

Echter ben ik wegens bepaalde redenen genoodzaakt Dell te vermijden. Ik zal een niet Dell machine moeten vinden van soortgelijke kwaliteit en degelijkheid.

Alvast bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door Angilo op 14-04-2013 19:56 ]

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
Ik heb even mijn werklaptop erbij gepakt(heb er sinds een paar maanden 1 nu) via mijn werk heb ik een Asus X54C gekregen met een intel i3 erin (2310), mijn systeem draait over het algemeen linux maar heb er ook nog de windows 7 op staan. het systeem werkt perfect voor alles wat hun eigenlijk moeten hebben. Je kan er perfect mee werken , heeft genoeg space en ook is het beeld erg fijn om naar te kijken (toetsenboard typt ook echt goed) , enige nadeel wat ik eraan vind is dat er maar 2 usb poorten opzitten , gelukkig wel hdmi en vga aansluiting.

overal ben ik uiterst tevreden met deze laptop, in tegenstelling tot mijn vorige dell aankoop (deze werd heel erg snel stuk trager)

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-11 17:54
Ik zou ook even kijken naar Lenovo Thinkpad laptops. Deze zijn oerdegelijk, hebben doorgaans een heel fijn toetsenbord en een redelijke batterijduur in dat segment. Samen met die Dell vostro's zijn dat je beste opties, denk ik. Ik weet niet of je 13'' of 15" wilt gaan maar en zijn genoeg Thinkpads uit de E300/E500 series voor dat bedrag te krijgen.

Ik zou in ieder geval weg blijven van de consumenten laptops van o.a. Toshiba, Acer en Packerd Bell, toetsenborden zijn meestal ruk en bouwkwaliteit vaak drama. Zeker voor een bedrijf zou ik veel eerder naar Dell Vostro/Lenovo Thinkpad neigen.

HD4Life @ Full-HD

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Lenovo B590 met de i5 versie, of een Thinkpad E530. Dat zijn de beste keuzes. Ze hebben allebei goede toetsenborden, degelijke bouwkwaliteit, tijdloos uiterlijk, en een zeér goede prijs/kwaliteits verhouding! ;)

• Angilo
Mijn oog was qua specificaties op een Lenovo Essential B590 gevallen.
Ik zal nog even kijken naar een Thinkpad!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:20
Ik denk dat je met een dergelijke Dell laptop best een leuke laptop krijgt. Voor Office werk is een Core i3 prima. Wellicht dat je bij Dell, of zelf, het systeem nog wat kunt opleuken door bijvoorbeeld extra geheugen (mocht 4GB niet genoeg blijken), of een SSDtje, al is het maar een 64GB als bootdrive. Zodoende start ie altijd snel op en voelt hij net wat meer responsive.

Anderzijds zou je ook, ik weet niet of dit van toepassing is, een paar euro kunnen investeren in bijvoorbeeld een beetje degelijke losse muis voor erbij. Het hoeft geen gamingmuis te zijn, maar het maakt al een wereld van verschil als je een redelijke muis als een Logitech M500 hebt met paar extra buttons (vooruit en terug in de browser) of je zit te klooien met een touchpad.

Misschien kan je ook even kijken in het Dell kortingsbonnen topic. Ik weet niet of hier a) iets bij zit en b) of dit ook geldt voor zakelijke modellen, maar je kunt er allicht eens naar kijken.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Aionicus schreef op zondag 14 april 2013 @ 20:07:
Ik heb even mijn werklaptop erbij gepakt(heb er sinds een paar maanden 1 nu) via mijn werk heb ik een Asus X54C gekregen met een intel i3 erin (2310), mijn systeem draait over het algemeen linux maar heb er ook nog de windows 7 op staan. het systeem werkt perfect voor alles wat hun eigenlijk moeten hebben. Je kan er perfect mee werken , heeft genoeg space en ook is het beeld erg fijn om naar te kijken (toetsenboard typt ook echt goed) , enige nadeel wat ik eraan vind is dat er maar 2 usb poorten opzitten , gelukkig wel hdmi en vga aansluiting.

overal ben ik uiterst tevreden met deze laptop, in tegenstelling tot mijn vorige dell aankoop (deze werd heel erg snel stuk trager)
1: x54c asus heeft een BRAK keyboard, waar ik zeker proffesioneel niet mee in aanraking wens te komen (vriending heeft er 1 met een celeron)
2: genoeg space?? wat bedoel je daarmee? het brakke 768 paneel heeft veel te weinig "space"
3: 2 usb poorten is niet jammer, dat is schandalig..
4: dat iets snel een stuk trager word ligt 9 van de 10 keer aan de software (optie 2 is koeling) , laat juist de vostro een prima machine zijn.

ik zou kijken voor een thinkpad inderdaad, maar vrees dat die gewoon boven budget worden.
ik weet niet wat er exact mee gedaan word? en hoeveel erop gewerkt word ?

een b590 heeft een prima keyboard, zover ik weet het beste keyboard in de genoemde prijsrange..
ik zou een thinkpad overwegen mocht dit in het budget passen, anders kijken voor een b590.

wel jammer dat je geen dell kan bestellen, die vostro's zijn echt super machientjes..

ik heb nog de 1e vostro 1700 (met 1920x1200 scherm / core duo / win vista) ik denk dat dat ding nu een jaar of 7 oud is (voorzichtige gok).. word dagelijks gebruikt door mijn oom tegenwoordig, en heeft nog nooit 1 minuut dienst geweigerd, behuizing e.d. zien er nog uit als nieuw, zonder enige slijtage, er is 0!! service aan gepleegd (ook heatsinks nooit schoon gemaakt) dat ding loopt als een beest al JAREN, nog nooit ZO een goeie notebook gezien (heeft mij de doorslag gegeven om alienware te bestellen)

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• Angilo
ik weet niet wat er exact mee gedaan word?
Office
Browsen
Mail
De PC moet snel webapplicaties in javascript kunnen runnen (dus niet dat de browser half vast slaat).
en hoeveel erop gewerkt word ?
8 uur per dag. De laptop wordt zo'n 40% van de tijd aangesloten op een extern scherm, extern tobo en muis.

Dell's zijn leuke machientjes inderdaad. 1920x1200 of 1920x1080 is überhaupt geen optie "want dat is te klein". En de knop vergroten in Windows werkt niet overal zo soepel (webpagina's bijvoorbeeld) dat het een echte oplossing is. Ter indicatie, ze gebruiken 22-23" schermen en vinden dat 1680x1050 al te klein is...

4 v.d. 5 laptops zijn bestemd voor account managers. Wat ik erg belangrijk vind bij deze mensen (lees: ik bedoel hier niets negatiefs mee) is dat de laptop er erg gelikt uit ziet. Vandaar dat ik qua uiterlijk voor een samsung ultrabook zou willen gaan. Tegelijkertijd zijn het vrij onvoorzichtige mensen, dus de laptop moet erg stevig zijn. Dan kom je volgens mij automatisch bij een Dell of Lenovo uit. Alhoewel ik moet zeggen dat mijn N56VZ ook over dergelijke kwaliteiten beschikt.

[ Voor 27% gewijzigd door Angilo op 15-04-2013 10:44 ]

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-11 08:56
Ik werk voornamelijk met Dell & Lenovo. Beide zijn prima notebooks leveranciers. Ik vind het design van Lenovo persoonlijk mooier, meer somber maar een meer professionele look. Dell was de leading leverancier bij mijn vorige werkgever, ook daar eigenlijk geen klagen over gehad.

Lenovo G580 IdeaPad: http://www.lenovoshop.com...%29+Dark+Brown/55008309A1

Persoonlijk zal ik naar de Thinkpad's gaan, maar bovenstaande wordt ook hier gebruikt

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Bij 8 uur dagelijks gebruik (al dan niet intensief) zou ik zeker naar zakelijke modellen kijken, of in ieder geval modellen waarbij de koeling op orde is. Kies daarom ook voor een APU/Intel MET IGP en dus geen dedicated GPU omdat dat voor onnodige hitteproductie in de laptop gaat zorgen. En niemand zit te wachten op een non-stop kruimeldief op het bureau te hebben

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Angilo schreef op zondag 14 april 2013 @ 19:52:
Ik moet binnen twee uur een nieuw apparaat kunnen garanderen als deze kapot gaat
Hier zou ik heel erg mee oppassen! Er zijn genoeg omstandigheden waardoor dit niet zou gaan lukken, zorg dus dat daar geen consequenties aan zitten.
Angilo schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:33:
8 uur per dag. De laptop wordt zo'n 40% van de tijd aangesloten op een extern scherm, extern tobo en muis.
Dit mag sowieso al niet van de Arbo. Je mag maximaal 2 uur per dag op een laptop werken. Dat zou ik zeker meenemen in je advies.

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De Lenovo Thinkpad E330 met i3 heb je al rond de 500 euro. Dat is incl btw. Thinkpads staan bekend om hun degelijkheid en goede toetsenbord.

http://www.notebookcheck....330-Notebook.83754.0.html

Verwijderd

Uhum. De thinkpad T en W series staan bekend om hun degelijkheid en goede toetsenbord. De E serie is gewoon een consumentenlijn.

• RemcoDelft
magnifor schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:02:
Thinkpads staan bekend om hun degelijkheid
Thinkpads teren op de goede naam van IBM! Lenovo is hard bezig dat de grond in te stampen. Google bijvoorbeeld eens op "lenovo next day support"... Hier (X230) kwam de praktijk neer op een maand voor het vervangen van een mainboard, en de tweede keer bijna 3 weken. Lenovo heeft stomweg geen onderdelen op voorraad.

• magnifor
  • Niet online
Hij geeft aan dat hij twee extra laptops zal bestellen voor het geval dat een laptop uitvalt. Dus dat hoeft echt geen dealbreaker te zijn in mijn ogen.

Verwijderd

Totdat er een stuk gaat en je een maand, of meer, loopt te wachten op onderdelen..

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kijk naar Dell, Lenovo of HP. Klant waar ik nu zit levert deze in een enterprise omgeving aan al zijn medewerkers uit. Heb zelf een 13" Dell gekregen (op verzoek, lekker portable :) ) en mijn collega's een 14" HP. Allemaal i5's met 8GB ram, Retestabiel en mer dan voldoende power voor officewerk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• magnifor
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:21:
Totdat er een stuk gaat en je een maand, of meer, loopt te wachten op onderdelen..
Maar daarvoor heb je toch een spare laptop? Overigens lijkt het mij als je een SLA afsluit met duidelijke afspraken dat je dan gewoon recht hebt op een vervangend exemplaar binnen de afgesproken tijdsbestek.

Verwijderd

TS zit volgens mij niet in het budget waar je, buiten dell, een fatsoenlijke SLA kunt krijgen met next business day garantie.

• magnifor
  • Niet online
Dat kan, dat is een afweging die de TS moet maken. Maar aangezien er twee spare laptops worden gekocht is next business day support misschien overkill. Maar goed. Er zijn in dit topic genoeg bruikbare tips gegeven, de keuze is aan de TS.

Met de Vostro en Thinkpad series heb je in ieder geval degelijke laptops. :)

Verwijderd

Dat zou kunnen. Maar TS wil garanderen dat er binnen 2 uur een laptop kan zijn. De goedkoopste manier om dat voor elkaar te krijgen is door die garantie zo veel mogelijk af te schuiven op een andere partij. Als je een random laptop koopt zonder SLA welke om wat voor reden dan ook 2 maanden kapot is heb je een groot probleem.

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:13
Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:12:
Uhum. De thinkpad T en W series staan bekend om hun degelijkheid en goede toetsenbord. De E serie is gewoon een consumentenlijn.
De E serie is misschien wel een "consumenten" lijn.
Volgens onderstaande review en mijn eigen ervaring is de bouwkwaliteit wel beter dan veel andere consumenten producten.
The overall case quality can definitely compare to superior business notebooks and does feature good stiffness. The surface can only be deformed in the critical areas, such as the display lid and over the optical drive and battery compartment. The materials' quality does not quite reach the level of more expensive business lines like the Latitude, Elitebook or ThinkPad T, X or W series. The wrist rest is firm, the display lid is rigid and the display hinges have a secure grip. We did not determine teetering here.
http://www.notebookcheck....QGE-Notebook.76963.0.html
Verder loopt de garantie in tegenstelling tot de Essential series gewoon via Lenovo zelf en niet via Medion.

• Angilo
Mijn excuses beste tweakers. Ik heb geen meldingen meer ontvangen dus ik ging er van uit dat er geen reacties meer binnen waren gekomen. Top dat iedereen mee denkt!
Kies daarom ook voor een APU/Intel MET IGP en dus geen dedicated GPU omdat dat voor onnodige hitteproductie in de laptop gaat zorgen.
Bedankt voor je advies, ga ik zeker op letten.
Hier zou ik heel erg mee oppassen! Er zijn genoeg omstandigheden waardoor dit niet zou gaan lukken, zorg dus dat daar geen consequenties aan zitten.
Dat heb ik inderdaad flink afgedekt. De SLA dicteert dezelfde werkdag een vervangend werkstation. Ik heb hier nog een aantal spare laptops (wegens bezuinigingen op personeel) liggen, dus dat moet geen probleem zijn. De mondelinge afspraak die ik hem toegezegd heb is, binnen twee uur krijg jij van mij een vervangend apparaat.
TS zit volgens mij niet in het budget waar je, buiten dell, een fatsoenlijke SLA kunt krijgen met next business day garantie.
Dat heb je goed. Nu hanteer ik een redelijk fors marge omdat ik van mening ben dat dit kan. Marge is niet buitensporig, maar ik wil niet de focus op mijn core activiteiten verliezen voor dubbeltjes om draaien. Ik ben van plan inderdaad om het zelf te verzorgen (of in ieder geval mijn bedrijf). Gezien fors terug lopende werkzaamheden zal dat ook geen probleem moeten zijn.

Tevens moet ik zeggen dat de laptops gaan werken in het MKB. Dus niet een data typist die (bij wijze van spreken) de 300 toets aanslagen per minuut moet halen (is dat überhaupt haalbaar??).
De laptops komen dus ook niet in een lastig netwerk te hangen, het is heel simpel. Vijf laptops leveren met volledige configuratie van hun applicaties.
Dat zou kunnen. Maar TS wil garanderen dat er binnen 2 uur een laptop kan zijn. De goedkoopste manier om dat voor elkaar te krijgen is door die garantie zo veel mogelijk af te schuiven op een andere partij.
De goedkoopste manier voor mij is om mijn personeel aan het werk te zetten zonder dat het mij nog meer geld gaat kosten.

Lenovo kom ik uit op de ideapad of Thinkpad E.

Een HP dus überhaupt niet het overwegen waard?

De laptops die ze nu in gebruik hebben verschillen nogal en zijn allemaal consumenten laptops. Ik denk dus dat ze er hoe dan ook op vooruit gaan. Daarom wil ik ze ook het kwaliteits verschil laten merken met zakelijke laptops, om natuurlijk zsm die consumenten laptops te mogen vervangen ;-)

[ Voor 16% gewijzigd door Angilo op 16-04-2013 16:15 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zou sowieso voor een Lenovo gaan. Ten eerste is de garantie gewoon standaard beter dan van HP. Je krijgt al standaard bij Lenovo on-site garantie next business day met 1 tot 3 jaar terwijl HP standaard carry in heeft. Dus daarom heeft Lenovo al een pluspunt. Kijk ik naar de specs is het allemaal hetzelfde. Lenovo start sneller op qua software en is vaak beter. Lenovo bouw laptop is ook beter en gaat minder snel stuk. Over het algemeen gezien zoals ik bij mijn klanten zie gaat een batterij van Lenovo vaak langer mee dan HP. Ik vind dat spareparts van beide partijen goed zijn hoewel van Lenovo meer standaard is (zoals Wifi kan je gewoon inprikken wat je wil en bij HP blokkeert die in de bios gewoon) en kan je beter uitbreiden.

ga je echt naar dure HP laptops dan vind ik wel dat HP dan weer iets beter wordt. Maar over het algemeen ga voor Lenovo. Dat is sowieso geen miskoop. Ook qua standaard meegeleverde software is het lekker basic en niet zoals HP met die troep en zoals Toshiba met zijn Ebay, Wildtangent games, etc.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

itsalex schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 21:00:
Ik zou sowieso voor een Lenovo gaan. Ten eerste is de garantie gewoon standaard beter dan van HP. Je krijgt al standaard bij Lenovo on-site garantie next business day met 1 tot 3 jaar terwijl HP standaard carry in heeft.
http://azerty.nl/producte...ed-1366-x-768-hd-int.html
Service & Support
1 jaar garantie

Service & Support Details
Beperkte garantie - 1 jaar
Volgens mij niet hoor...

pricewatch: HP ProBook 4540s (H5J21EA)
2 jaar carry in.
Lenovo start sneller op qua software
Hoe kan lenovo sneller opstarten als je net zegt dat het allemaal dezelfde specs zijn? De opstartsnelheid wordt gedefinieerd door de specs.
en is vaak beter.
kwantificeer beter. Ja, je kan makkelijk een voorbeeld vinden dat lenovo X beter is dan HP Y, maar omgekeerd kan je waarschijnlijk net zo veel voorbeelden noemen.
Lenovo bouw laptop is ook beter en gaat minder snel stuk.
Zelfde verhaal.
Over het algemeen gezien zoals ik bij mijn klanten zie gaat een batterij van Lenovo vaak langer mee dan HP.
Dat iets 'in het algemeen' beter zegt natuurlijk helemaal niets. Je koopt 1 model, geen hele reeks. Wat hier staat is alleen van belang als je wilt kiezen tussen HP X en lenovo Y zonder de moeite te nemen ook maar 1 review open te slaan van het specifieke model waar het over gaat.
Ik vind dat spareparts van beide partijen goed zijn hoewel van Lenovo meer standaard is (zoals Wifi kan je gewoon inprikken wat je wil en bij HP blokkeert die in de bios gewoon) en kan je beter uitbreiden.
Lenovo hanteert wifi-whitelists. Zelfs in de consumenten modellen. Dat HP dat doet wist ik niet.
ga je echt naar dure HP laptops dan vind ik wel dat HP dan weer iets beter wordt. Maar over het algemeen ga voor Lenovo. Dat is sowieso geen miskoop.
Ook Lenovo heeft miskopen op de markt gebracht.
Ook qua standaard meegeleverde software is het lekker basic en niet zoals HP met die troep en zoals Toshiba met zijn Ebay, Wildtangent games, etc.
Dat is tot nu toe het enige zinvolle argument wat ik heb gehoord ;) .
Angilo schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:07:
De laptops die ze nu in gebruik hebben verschillen nogal en zijn allemaal consumenten laptops. Ik denk dus dat ze er hoe dan ook op vooruit gaan. Daarom wil ik ze ook het kwaliteits verschil laten merken met zakelijke laptops, om natuurlijk zsm die consumenten laptops te mogen vervangen ;-)
Dat hangt af van je definitie van zakelijke laptops. Met name HP maakt er een sport van hun high-end laptops uit te rusten met de brakste schermen die er mogelijk zijn. Geef mij dan maar een consumentenlaptop van €600 waar dat onderdeel wel goed in orde is.

Onder de €1000 heeft een 'zakelijke laptop' om die reden niet erg veel zin als je het aan mij vraagt.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
@Darkstone: ik heb het niet over B590 versie maar de E series. De B serie is budget en is consumenten. Goedkoop en werkt op zich prima want tevens deze laptop starten binnen 30 seconden op met een normale hdd en er zit een goede opstartoptimalisatie in waar heel veel bedrijven nog een puntje aan kunnen zuigen.

Qua specs maakt het best verschil uit. Ik heb hier een Tecra R850 staan met een "snelle" SSD met een Intel I7 2840 maar die SSD is niet snel omdat Toshiba maar een Sata II controller hebben (stelletje prutsers).

De bouw van een E serie is echt goed. Ik had een laptop hier een E serie die is gemangeld geweest. Gevallen, tussen waterflessen vervoerd, alle punten van de bevestiging van de batterij waren stuk, in een leren tasje aan het stuur meegenomen. Toch 1,5 jaar gedaan en werkte nog steeds. De Bluetooth stekker intern was zelfs losgegaan.

De HP software launcher laat echt op zich wachten. Wat een ruzie ik daarmee heb gehad dat wil je niet weten. Die software is zo erg dat soms 4 min wachten normaal is. Lenovo heb je ook zulke dingen zoals de batterijindicator (die is echt soms verveeld maar soms ook perfect als tool) en de wireless. Je hebt het niet nodig maar wel als je een 3G module hebt.

HP heeft echt fouten gemaakt met bv de Intel 4965 AGN module. 3 antennes dus N mogelijk maar de N was gewoon simpelweg niet actief en zelfs met driverupdate etc etc werkte het allemaal niet. Dat was met de HP 6930P. Dat waren echt krachtpatsers. Met zulke laptops had je echt perfecte laptops, alleen zonder N.

Alleen dure modellen hadden van HP soms nog een lichtje terwijl Lenovo vaak bij de R/T modellen al ThinkLight had. Wat nou backlight op het toetsenbord, gewoon even FN+Page Up en klaar. Het toetsenbord van Lenovo is al beter ontworpen dan HP. Kijk maar qua ergonomie. Lenovo gebruikt ook betere scharnieren dan HP (meestal metaal ipv plastic). De toetsen van Lenovo zijn gevormd en gerond aan de onderkant. Echt veel beter althans mijn mening.

En voor de grap heb ik net de Tecra R850 binnen gehad met een Core I7 2840 met 8 Gb en 256 Gb SSD en die is langzamer dan mijn oude HP 2530P met 60 Gb OCZ Strata 1,8 inch, maar 2 Gb en L9400 cpu. Mijn HP doet over herinstallatie Java 1 min en de Toshiba 5 min. Alles maar dan ook letterlijk alles met de HP gaat sneller dan met de Tecra. Ik vermoed dat de SSD niet ok van de Toshiba terwijl met HDTune de SSD in de Toshiba wel wat sneller is (±30-40%).

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

itsalex schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 13:15:
@Darkstone: ik heb het niet over B590 versie maar de E series. De B serie is budget en is consumenten. Goedkoop en werkt op zich prima want tevens deze laptop starten binnen 30 seconden op met een normale hdd en er zit een goede opstartoptimalisatie in waar heel veel bedrijven nog een puntje aan kunnen zuigen.
Dat haalt mijn 3 jaar oude studio 1555 met een harde schijf en windows 8 nog. Bovendien had je het net over 'lenovo', niet 'de lenovo E serie'.
De HP software launcher laat echt op zich wachten. Wat een ruzie ik daarmee heb gehad dat wil je niet weten. Die software is zo erg dat soms 4 min wachten normaal is.
Doe een verse installatie en, en je bent er van af.
HP heeft echt fouten gemaakt met bv de Intel 4965 AGN module. 3 antennes dus N mogelijk maar de N was gewoon simpelweg niet actief en zelfs met driverupdate etc etc werkte het allemaal niet. Dat was met de HP 6930P. Dat waren echt krachtpatsers. Met zulke laptops had je echt perfecte laptops, alleen zonder N.
Dat is jaren geleden en heel iets anders dan een whitelist. Ik ken bovendien voldoende klasgenoten die juist erg ontevreden zijn over de HP elitebooks uit die generatie.
Alleen dure modellen hadden van HP soms nog een lichtje terwijl Lenovo vaak bij de R/T modellen al ThinkLight had. Wat nou backlight op het toetsenbord, gewoon even FN+Page Up en klaar. Het toetsenbord van Lenovo is al beter ontworpen dan HP. Kijk maar qua ergonomie.
Dat is in het segment van de topicstarter toch niet van belang... de E en B series hebben geen thinklight.

Qua ergonomie zie ik bar weinig verschl behalve dat lenovo de fn knop helemaal rechts heeft zitten en de home/end toetsen wat op een slimmere plek van bij HP laptops met numpads. De HP layput zonder numpad is imo beter vanwege de grotere home/end/pgup toetsen.
Lenovo gebruikt ook betere scharnieren dan HP (meestal metaal ipv plastic). De toetsen van Lenovo zijn gevormd en gerond aan de onderkant. Echt veel beter althans mijn mening.
http://www.laptoppartsexp...579677-lcd-hinge-kit.html
Zelfs de brakste HP G7 heeft metalen scharnieren. Bestaan er uberhaubt laptops met plastic schanieren??
En voor de grap heb ik net de Tecra R850 binnen gehad met een Core I7 2840 met 8 Gb en 256 Gb SSD en die is langzamer dan mijn oude HP 2530P met 60 Gb OCZ Strata 1,8 inch, maar 2 Gb en L9400 cpu. Mijn HP doet over herinstallatie Java 1 min en de Toshiba 5 min. Alles maar dan ook letterlijk alles met de HP gaat sneller dan met de Tecra. Ik vermoed dat de SSD niet ok van de Toshiba terwijl met HDTune de SSD in de Toshiba wel wat sneller is (±30-40%).
De 2840 bestaat niet. Bovendien is HDtune ttaal ongeschikt voor het benchmarken van SSD's. De SSD mag dan wel niet heel snel zijn (http://www.notebookcheck....127-notebook.63958.0.html) maar alsnog 2x zo snel als de Strata. De installatie van flash is bovendien van meer dingen afhankelijk dan de snelheid van de SSD, zoals de internetverbinding en de download server waar je at random mee wordt verbonden.

• RemcoDelft
itsalex schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 21:00:
Ik zou sowieso voor een Lenovo gaan. Ten eerste is de garantie gewoon standaard beter dan van HP. Je krijgt al standaard bij Lenovo on-site garantie next business day met 1 tot 3 jaar terwijl HP standaard carry in heeft. Dus daarom heeft Lenovo al een pluspunt.
Jij hebt er zeker nog nooit gebruik van proberen te maken?! Zie mijn vorige post over wat "next business day" bij Lenovo inhoudt! Het komt er op neer dat je binnen een dag iemand aan de telefoon krijgt... En dan iemand die klinkt als een Chinees die een korte cursus Nederlands heeft gevolgd. Het kostte 25 minuten om een reparatieafspraak te maken, en dat was niet "next day" maar weken later toen het bestelde moederbord binnen was. Iets wat ze op voorraad hadden moeten hebben, maar blijkbaar pas gaan produceren (!) op het moment dat er eentje nodig is. Dit tot twee keer toe met dezelfde laptop.
Pagina: 1