Toon posts:

Hulp nodig met twee wireless routers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Om te beginnen ben ik echt een noob wat betreft netwerken en routers maar dit is mijn laatste kans.

Situatie:
Ik ben bij UPC aangesloten voor alle diensten die zij aanbieden ik heb van hen een Thomsson draadloze wifi router gekregen en geplaatst. Helaas werkte dat niet goed omdat er iets stoorde in de kamer waar de Wifi router staat (Thomsson) waardoor ik een zeer zwak signaal had.

Ik heb daarom besloten om om een nieuwe wifi modem te kopen, een Sitecom. Maar ik wist niet dat ze niet allebei aan konden staan omdat ze beide wifi signaal uitzenden.
Ik heb vervolgens mijn Sitecom een andere ip adres gegeven en via draad werkt mijn internet gewoon.

Helaas werkt het via Wifi niet, in ieder geval niet alle apparaten. Mijn Samsung TV en Telefoon kunnen wel via de Sitecom op de Wifi maar mijn Ipad en Iphone niet, beide apparatgen geven aan dat geen internetverbinding mogelijk is. Ik snap er niets van. :(

Ik heb geprobeerd om met de range van ip-adressen te spelen maar ik kom er niet uit.
Voorbeeld: thomsson heeft bijvoorbeeld ip adres 192.168.0.3. hiervan komt mijn internet, ik heb daarna de Sitecom het ip adres 192.168.0.4. gegeven. Maar het werkt niet, ik krijg niet alle aparaten op internet.

Is het mogelijk dat iemand mij helpt? Dat ik iemand eventueel bel? Je zou mij enorm helpen. Nogmaals ik ben echt een beginner wat dit betreft.

Alvast mijn dank.

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hang je Sitecom met zijn LAN poort aan de Thomson router. Vergeet niet om DHCP eerst uit te schakelen in de Sitecom! De WAN poort van de Sitecom moet dus leegblijven.

//Edit:
Schakel draadloos op de Thomson uit of zorg ervoor dat de beveiligingsinstellingen exact overeenkomen. WPA2 AES bij voorkeur met WPS uitgeschakeld.

[ Voor 31% gewijzigd door Joolee op 14-04-2013 19:52 ]

• michiel_hc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-12 20:46
Heb je de wireless connectie niet op enkel wifi N of 5ghz staan of iets dergelijks?

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Het makkelijkste is (zoals Joolee) bedoeld, om je Sitecom als accespoint te laten dienen. Dit doe je door inderdaad de DHCP-server van de sitecom uit te schakelen (DHCP-forwarder). Check in je thomson of de DHCP range bijvoorbeeld bij .10 begint, hou beide routers onder de .10 adressen dan. Zo krijg je de minste problemen.

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:44
Als aanvullen op bovenstaande.

Geeft beide wirelessnetwerken ook dezelfde SSID en wachtwoord. Dan versterken ze het signaal.
Alleen het kanaal waarom ze uitzenden maakt je van beide router anders.
Een op kanaal 1 en de andere op 6 bijvoorbeeld.

[ Voor 33% gewijzigd door MikeOO op 14-04-2013 19:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bartjezz schreef op zondag 14 april 2013 @ 19:53:
Het makkelijkste is (zoals Joolee) bedoeld, om je Sitecom als accespoint te laten dienen. Dit doe je door inderdaad de DHCP-server van de sitecom uit te schakelen (DHCP-forwarder). Check in je thomson of de DHCP range bijvoorbeeld bij .10 begint, hou beide routers onder de .10 adressen dan. Zo krijg je de minste problemen.
Ik heb net de DHCP-server op de Sitecom uitgeschakeld en nu kan ik op de ipad met Wifi en Samsung Telefoon.
Het lijkt te werken, ik ga het even testen en kom er bij jullie op terug.

Dank voor jullie snelle reacties
Pagina: 1