Via V&A heb ik laatst een restpartijtje geheugen gekocht, waaronder 2*16GB LRDIMM (Low Voltage Registered ECC DDR3).
Ik heb een 1U Opteron server bestaande uit:
AMD Opteron C32 4164EE (6-Core 1.8Ghz) 35W TDP
op een,
SuperMicro H8SCM-F
Ik heb de boeken er allemaal op nageslagen, en de DIMM's zouden gewoon moeten werken.
De CPU zou ze moeten ondersteunen en het moederbord zou ze moeten ondersteunen.
Het rare is alleen, als ik de DIMM's beide in de server steek, krijg ik ipv 32GB geheugen, maar 24GB geheugen.
Ik heb de DIMM's individueel geprobeerd, en afzonderlijk word er gewoon 16GB per stuk gezien.
In combinatie met 3*8GB DIMM's werken ook allebei gewoon prima.
Als ik 2*16 + 2*8 in het bord prik, krijg ik ipv 48GB, 40GB geheugen.
Als ik de Rankin verhalen geloof, mag je per geheugen kanaal maar 2 QR DIMM's plaatsen.
Mijn SuperMicro Bord heeft 4 sloten, en inderdaad, in de handleiding lees je dan ook dat je in theorie gewoon 4 Quad Ranked modules zou moeten kunnen plaatsen (met wat snelheidsbeperkingen).
Toch werkt het niet, iemand een idee?
PS: BIOS is al de laatste versie.
Ik heb een 1U Opteron server bestaande uit:
AMD Opteron C32 4164EE (6-Core 1.8Ghz) 35W TDP
op een,
SuperMicro H8SCM-F
Ik heb de boeken er allemaal op nageslagen, en de DIMM's zouden gewoon moeten werken.
De CPU zou ze moeten ondersteunen en het moederbord zou ze moeten ondersteunen.
Het rare is alleen, als ik de DIMM's beide in de server steek, krijg ik ipv 32GB geheugen, maar 24GB geheugen.
Ik heb de DIMM's individueel geprobeerd, en afzonderlijk word er gewoon 16GB per stuk gezien.
In combinatie met 3*8GB DIMM's werken ook allebei gewoon prima.
Als ik 2*16 + 2*8 in het bord prik, krijg ik ipv 48GB, 40GB geheugen.
Als ik de Rankin verhalen geloof, mag je per geheugen kanaal maar 2 QR DIMM's plaatsen.
Mijn SuperMicro Bord heeft 4 sloten, en inderdaad, in de handleiding lees je dan ook dat je in theorie gewoon 4 Quad Ranked modules zou moeten kunnen plaatsen (met wat snelheidsbeperkingen).
Toch werkt het niet, iemand een idee?
PS: BIOS is al de laatste versie.
Even niets...