Toon posts:

HD 7770 2 GB GDDR5 Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het installeren van de videokaart drivers en na de reboot ,
Slaat mn computer volledig vast ( zwart scherm met pijl ) na het laden van windows 7.
Als ik opstart en in safe mode de drivers verwijder doet hij het weer maar dan zonder drivers .
Ik heb alle versies drivers nu gebrobeerd en begrijp er totaal niets meer van , wie kan me helpen ?

Ik heb de volgende specs :

Windows 7 ultimate met alle updates tot nu toe
Asus HD 7770 2GB GDDR5 videokaart
Moederbordnaam MSI G31M V2 (MS-7379)
DIMM1: Samsung M3 78T5663QZ3-CE6 2 GB DDR2-667 DDR2 SDRAM (5-5-5-15 @ 333 Mhz) (4-4-4-12 @ 266 Mhz) (3-3-3-9 @ 200 Mhz)
QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600, 2400 MHz (9 x 267)
bios AMI (03/31/08)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:00

M2M

medicijnman

Pas als de officiele drivers van je videokaart in werking treden, gaat je videokaart ook daadwerkelijk wat doen. Zonder drivers (of eigenlijk met de standaard windows drivers) worden (bijna) alle GPU relateerde dingen door de CPU uitgevoerd.

Dit betekent dat je videokaart dus defect kan zijn, ook al lijkt het ding gewoon te werken. De beste manier om dit te tackelen is door je videokaart in een andere pc te testen. Of eventueel een andere videokaart in je huidige.

En dan wordt het waarschijnlijk een gevalletje RMA.

ow ja, misschien ook wel handig te vermelden welke voeding je momenteel hebt, en bij voorkeur testen met alle overige hardware op stock snelheid.

[ Voor 13% gewijzigd door M2M op 14-04-2013 17:37 ]

-_-

Verwijderd

Je zou ook een oudere driverversie kunnen gebruiken, vaak werkt dit.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 14 april 2013 @ 17:55:
Je zou ook een oudere driverversie kunnen gebruiken, vaak werkt dit.
Heb ik ook al geprobeerd , bij alles slaat ie vast zodra windows is geladen en de videokaart daadwerkelijk moet presteren ... ik denk dat ie inderdaad defect is