Welke kext geeft kernel panic bij boot?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Mijn oude iMac 24" (2008) met OS X 10.7 heeft al tijden een defecte videokaart en het is me het geld niet waard deze te vervangen. Nu kan ik hem wel starten en met screen sharing (en ssh) overnemen via mijn nieuwe iMac, dus okay..

Nu is het probleem dat hij alleen start in Safe Boot ([shift] bij boot) terwijl hij voorheen ook gewoon normaal opstartte (alleen zonder beeld). Er zal dus een corrupte kext tussen moeten zitten. Het liefst gooi ik zo veel mogelijk 3rd party kexts weg, maar ik weet niet welke ik allemaal kan unloaden en welke niet.
$ kextstat geeft uiteraard alleen degene die geladen zijn in safe boot (apple only) en die blijkbaar geen porbleem geven.

Hoe kan ik uitvinden welke kexts geladen worden bij boot zodat ik ze één voor één kan unloaden om te zien of hij door wil booten?

[ Voor 8% gewijzigd door Neejoh op 14-04-2013 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:49
Ik weet niet hoe je het kan zien maar je kunt proberen alle kext bestanden die te maken hebben met je video kaart op de framebuffer kext bestanden na te unloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 16:46
Mijn iMac is een 8.1, 24inch, ATI radeon HD2600 pro 256mb.

Mijn oplossing is het installeren van de KEXT van 10.6.3
(Dit werk op alle versies na 10.6.3 lion/mountain lion)

Zie: https://discussions.apple.../2384136?start=0&tstart=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je kan gewoon in je logboeken kijken lijkt me? Daar staat toch vrij duidelijk wat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 16:46
Er is een bekend probleem met de iMac 8.1, 24", ATI Radeon HD2600 & 2400.
Drivers nieuwer dan die voor OSX 10.6.3 veroorzaken vastlopers die Apple voor deze iMac niet meer oplost/wil oplossen.

Voor de mac's met die specificaties is het installeren van de 10.6.3 Kernal Extensions de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Klinkt hoopgevend, ga morgen na werk gelijk proberen of ik de kext van 10.6.3 er op kan krijgen. Zo niet, dan kijken of ik kexts kan unloaden.
Huidige Mac gaat morgen ter reparatie weg (dode pixel) dus die ben ik 5-10 dagen kwijt, zou dus mooi zijn als ik de oude tijdelijk weer even kan gebruiken.

Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Het is eindelijk gelukt. Meeste problemen na 10.6.3 blijken bij ATI kaarten te zitten en ik heb een 2008 Geforce 8800 GS. Via omwegen op deze pagina van nVideo uitgekomen: http://www.nvidia.com/obj...56.01.00f03v7-driver.html

De pkg wil standaard niet installeren maar via deze stappen is het mij dus gelukt om hem weer 'normaal' op te laten starten (happy happy joy joy!)

• cmd-click op de "NVIDIA Retail Mac Driver 256.01.00f03.mpkg" welke in de DMG zit » "Show package content"
• In /Contents/Packages/ staan 3 .pkg installers.
• Installeer deze 3 in willekeurige volgorde
• Reboot

Should do the trick! Did for me :)
Pagina: 1