Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-09 19:58
Hallo,

Ik wil dus graag mijn HD 6950 flashen naar de HD 6970, ik heb al op internet rond gekeken, en verschillende dingen geprobeerd. Maar het lukt mij telkens niet.

Ik heb geprobeerd met ATI winflash, die deed het niet.
Toen heb ik via de dos (opdrachtpromp) geprobeerd, en ook geen resultaat.
Ik heb daarna een bootable usb stick gemaakt waar win98 opstaat en winflash en de bestanden, dus heb ik die uitgevoerd, maar ook weer geen resultaat. Er staat dan write error, hij had 10000 van de 20000 geschreven. :|

Ik had me pc opnieuw opgestart, en hij gaf geen signaal, daarom ben ik nu op de 2 bios van de kaart (biosswitch).

Ik heb ook verschillende bios gebruik van verschillende merkent: http://www.techpowerup.co...6970&interface=&memSize=0

Op het stickertje staat de volgende informatie:

R6950 Twin Frozr III PE/OC
S/N 602 - V246 - 02SB1110043453

En nog paar cijfertjes.

Kan iemand me hiermee helpen?

Alvast bedankt! :)

No one is listening until you fart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:36
Je weet dat alleen dual bios 6950's unlocked kunnen worden? AMD heeft ze na een tijdje gelasercut zodat het niet meer kan namelijk.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:51

Fordox

00101010

heb je ook wel de goede bios voor je msi kaart? volgens mij had deze een custom pcb.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felix!
@Joenino Oh, oke! Ja ik heb een dual bios 6950, er zit ook zoon schuif dingetje aan de grafische kaart, om hem in bios 1 of 2 te zetten. Hoe kan ik zien of mijn kaart gelasercut is? Ik heb hem toch al paar jaartjes.

@Fordox Ik heb verschillende bios's gebruikt, paar van MSI en paar van andere merken. Maar steeds blijft de error komen. :|

Weten jullie misschien hoe ik kan zien of mijn kaart gelasercut is?

Hier nog wat informatie over mijn kaart: https://www.dropbox.com/s...luh4e/20130414_095058.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
Volgens deze bron MOET je een bios van MSI gebruiken. Reden hiervan is dat MSI zelf een BIOS heeft gemaakt voor jouw kaart die de shaders unlocked naar 1536.

Mocht die niet werken, ben ik bang dat het helemaal niet werkt. Zit zelf met 2x HD6950 van Sapphire, beide niet te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felix!
@agoNITE Oke, bedankt voor de informatie. Weet je misschien een bios die het zeker zal doen? Of doen gewoon alle Bios's van MSI het?

En weet je op welke manier ik het beste kan doen? Via de opdrachtpromp (dos), via het programma zelf (ati winflash) of via de bios, met een opstart-usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
Felix! schreef op maandag 15 april 2013 @ 19:54:
@agoNITE Oke, bedankt voor de informatie. Weet je misschien een bios die het zeker zal doen? Of doen gewoon alle Bios's van MSI het?

En weet je op welke manier ik het beste kan doen? Via de opdrachtpromp (dos), via het programma zelf (ati winflash) of via de bios, met een opstart-usb.
Wat ik daar lees is dat het via DOS wel het beste zou zijn. En wat ik daar ook lees is dat de BIOS die daar gelinkt wordt zou moeten werken.

Mocht hij niet werken zou je het op een andere manier kunnen doen (die bij mij nooit heeft gewerkt overigens, maar zal aan de kaart liggen).

Als de MSI BIOS niet werkt zou je een backup van je huidige BIOS kunnen maken en deze zo aanpassen zodat alle shaders unlocked zijn. Hierna weer terug flashen naar je kaart. Hier meer te lezen. Guide is dan wel voor een Sapphire kaart gemaak, maar zou voor welke HD6950 dan ook kunnen werken.

Wat ik me trouwens afvraag, vanwaar alle moeite je 6950 te unlocken? Van wat ik gelezen heb levert het je maar 5FPS extra op. Stel je bricked de boel (je hebt gelukkig een 2e BIOS op je kaart), is die paar FPS dan de moeite waard?

[ Voor 10% gewijzigd door agoNITE op 15-04-2013 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felix!
agoNITE schreef op maandag 15 april 2013 @ 20:13:
[...]

Wat ik daar lees is dat het via DOS wel het beste zou zijn. En wat ik daar ook lees is dat de BIOS die daar gelinkt wordt zou moeten werken.

Mocht hij niet werken zou je het op een andere manier kunnen doen (die bij mij nooit heeft gewerkt overigens, maar zal aan de kaart liggen).

Als de MSI BIOS niet werkt zou je een backup van je huidige BIOS kunnen maken en deze zo aanpassen zodat alle shaders unlocked zijn. Hierna weer terug flashen naar je kaart. Hier meer te lezen. Guide is dan wel voor een Sapphire kaart gemaak, maar zou voor welke HD6950 dan ook kunnen werken.

Wat ik me trouwens afvraag, vanwaar alle moeite je 6950 te unlocken? Van wat ik gelezen heb levert het je maar 5FPS extra op. Stel je bricked de boel (je hebt gelukkig een 2e BIOS op je kaart), is die paar FPS dan de moeite waard?
Oke, dan zal ik nog eens via de DOS en BIOS proberen, en dan de guide die je me gestuurd hebt. Als het dan niet lukt, geef ik het op.

Ik wil toch iets extra's uit me kaart halen, en aangezien dit met software kan, wil ik dit graag uitproberen. Als het goed is haal je toch wel meer dan 5FPS eruit. Als je hem dan gaat overclocken zou je er nog meer uit moeten kunnen halen.

Toch bedankt voor je reactie!

Pagina: 1