[Behuizing] Kleine HTPC-ish behuizing.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:35
Aangezien iedereen hier in huis aan een HTPC/console vervanger toe is, heb ik besloten om mijn oude systeem in een kleine behuizing te bouwen en naast de TV neer te zetten.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core 2 Duo E6600 Tray€ 0,-€ 0,-
1Asus P5G41C-M LX€ 0,-€ 0,-
1Club3D HD 5770 1GB GDDR5 PCI-E€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 64,-€ 64,-
1Silverstone Strider Essential 400W (ST40F-ES)€ 45,99€ 45,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 109,99

Wat komt daar nog bij: pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G omdat de 2GB DDR2 DIMM welke er in zat recentelijk kaput is gegaan.

En een 120mm fan van m'n huidige systeem gaat eventueel mee.

Eisen op een rijtje:
- mATX met ruimte voor een videokaart van 21cm.
- Minimaal 4, 3.5" schijven kwijt kunnen.

- MAT zwart
- Geen poespas aan de behuizing.
- Tot ~40 euro, weinig speling.
- Zo klein mogelijk.

Wat heb ik zelf al gevonden:
pricewatch: Fractal Design Core 1000
+ Prachtkast, extreem simpel.
- 2x 3.5" standaard + Ik betwijfel of ik überhaupt 2 HDD's kan mounten zonder de videokaart in de weg te zitten.

pricewatch: Cooler Master Elite 361
+ 4x 3.5"
+- PSU staat buiten de luchtstroom. Dit is een beetje een so-so iets bij deze build. In principe wil ik slechts 1, 120mm fan toevoegen. Echter is het ideaal als de PSU dan ook een hap lucht circuleert. Echter blijft de PSU zo wel koeler - en dus stiller.
- Groter? Maar dat kan ook een illusie zijn omdat hij smaller en ietsje langer is 8)7

De bedoeling is dat het systeempje naast de TV komt te staan, standaard zal de PC booten in Steam Big Picture mode (met daarin XBMC toegevoegd als shortcut). Gamen op 1366x768 (TV ondersteunt niet hoger) zal zat gaan op dit systeem. Verder dient het systeem als storagetank/NAS, maar dit is geen hoofdzaak en zal ook geen probleem worden met het huidige netwerkverkeer. Gewoon een soort alleskunner voor naast de TV :) .

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 14-04-2013 04:42 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:35
Bump, ik hoop toch dat mensen hier nog andere behuizingen kunnen aanmerken!

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken