Overstappen van Voda naar T-Mobile met nummerbehoud

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 07:40
Omdat ik overal tegenstrijdige zaken lees, stel ik de vraag maar hier.

Over 3 maanden en 1 week vervalt mijn Vodafone abonnement. Dat hele RED gebeuren is te duur en T-Mobile heeft interessantere aanbiedingen. Ja het netwerk is slechter, maar dat is een andere discussie.

Vele providers hanteren een overstaptermijn van 2 maanden, maar ik lees bijna overal dat dit bij T-Mobile 4 maanden is.

Weet iemand of dit waar is? Ik heb nu een vervangende toestel nodig en T-Mobile heeft mooie abbo's staan voor de Lumia 920.

[ Voor 29% gewijzigd door Relief2009 op 13-04-2013 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Wat staat er bij T-Mobile en wat bij Vodafone.
Dat zijn de partijen waar je mee te maken hebt en wat je overal leest is niet van belang.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Het punt is dat er bij de providers zelf niets staat. Blijkbaar willen ze niet dat mensen dit weten.

Op Studentmobiel lees je 4 maanden: https://www.studentmobiel.nl/info/nummerbehoud_t-mobile

Belsimpel weer 2 maanden: http://www.belsimpel.nl/k...tie/T-Mobile/nummerbehoud

Mag ik ervan uitgaan dat Studentmobiel het fout heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 13:38
Probeer het eens te vragen aan T-Mobile webcare op Twitter of Facebook. Je kunt ze natuurlijk ook op andere manieren een vraag stellen. En Vodafone heeft natuurlijk dezelfde opties ;) En naar alle waarschijnlijkheid kun je in een T-Mobile winkel dezelfde vraag stellen/informatie krijgen, met als bonus dat ze waarschijnlijk alles direct in orde kunnen maken.

Ik heb zelf helaas geen ervaring met hoe T-Mobile/Vodafone dit doen, maar ik weet dat het overzetten van een nummer normaliter maximaal een week duurt.

Daarnaast, van het slechte netwerk merk ik de laatste ~1 a 2 jaar heel erg weinig meer. De enige gaten die ik merk zijn in spoortunnels, bijvoorbeeld die bij Abcoude en de tunnelbuizen bij Schiphol. Maar daar sta ik eerlijk gezegd ook niet héél raar van te kijken :)

Noot: Nee, ik werk niet voor T-Mobile en/of Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Thanks. Daar zat ik ook aan te denken, maar gezien het weekend is dacht ik dat ik het maar hier vraag.

Het overzetten zelf duurt inderdaad max 10 dagen, maar ik wil al 3 maanden van tevoren overstappen. Vroeger kon dat nog. Nu lees ik op de ene website 4 maanden en de andere 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadang
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:35
Bij T-Mobile kun je je abonnement tot maximaal 4 maanden later in laten gaan. Of op het moment dat je nummerbehoud hebt aangevraagd, met een maximale termijn van 4 maanden. Dit geldt denk ik alleen via de directe verkoopkanalen van T-Mobile en niet via resellers.

T-Mobile is in dit opzicht zeer flexibel tov van andere providers.

Mijn eigen T-Mobile abonnement wil ik eind juni in laten gaan, maar kan nog geen nummerportering aanvragen. De porteringsdatum mag niet verder dan 2 maanden in de toekomst liggen blijkbaar. Dus nog even paar weken wachten en dan een portering aanvragen van KPN naar T-M.

Pagina: 1